Thesis supervisor: Jan Guncaga
Location of studies (in Hungarian): Eszterházy Károly Egyetem, Eger Abbreviation of location of studies: EKE
Description of the research topic:
A kommunikáció fontos szerepet játszik az oktatási folyamatban, s ez különösen igaz a matematika oktatására. A fogalmakat sajnálatos módon sokszor csak absztrakt módon tanítják meg, így hiányoznak az életszerű, a megértést segítő példák. A megértés hiánya miatt gyakran előfordul, hogy a tanulók a tanulási folyamatban passzív szerepet töltenek be.
A disszertáció célja a kiválasztott tanulócsoportok (alsó/felső tagozat) kommunikáció helyzetének kísérleti vizsgálata. Az adatok gyűjtéséhez kvalitatív módszereket (interjú, megfigyelés, matematika problémamegoldások elemzése) alkalmazunk. Az adatgyűjtés célja a jelenlegi kommunikációs helyzet karakterizálása és analizálása. Természetesen figyelembe kell venni a társadalmi normák szerinti kommunikációs formákat és a tanár-diák kommunikációs helyzet sajátosságait is.
Lehetőség kínálkozik a téma kidolgozása során az ausztriai Salzburg Egyetem (prof. Dr. Karl Josef Fuchs) tapasztalatainak felhasználására is.