Thesis supervisor: Péter Kiss
Location of studies (in Hungarian): MATE Gödöllő Abbreviation of location of studies: MATE
Description of the research topic:
Közúti és terepi járművek között lényeges különbség, hogy a terepjáró járművek ismeretlen terepen haladnak, mozgásukat a közúti járműveknél sokkal több tényező befolyásolja, kedvezőtlen esetben mozgásuk akár lehetetlenné is válhat.
Gyakorlott járművezető a terep tulajdonságait (makro- és mikroakadályok, a talaj hordképessége, az adott területen kifejthető tolóerő nagysága stb) vizuálisan valamint a jármű reakciói alapján érzékeli és tapasztalata, ítélőképessége alapján dönt a jármű további útjáról. Autonóm járműveknél (vezető híján) ez a járműirányítási, döntési mechanizmus teljesen hiányzik. Az autonóm járművön lévő szenzorok ugyan érzékelik a környezetet, a befutó információkat terepjáráselméleti és talajmechanikai alapokon viszont értékelni kell és továbbítani a jármű irányítási rendszerének. Az autonóm terepi járműhöz szükséges tehát a terep detektálható jellemzőinek és a járműmozgékonyság függvénykapcsolatának ismerete és megfelelő járműirányítási rendszer kidolgozása. A szerzett információk terepi GIS rendszerben eltárolhatók, folyamatosan bővíthetők, mozgékonysági térképek készíthetők, melyek később felhasználhatók.
A kutatómunka célkitűzései:
1- Járműmozgékonyság függvénykapcsolatainak feltárása.
2- Autonóm terepi járműirányítási modell kidolgozása.
3- Terepi, mozgékonysági GIS alapjainak lefektetése
Number of students who can be accepted: 1
Deadline for application: 2021-05-31
2024. IV. 17. ODT ülés Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).