Thesis supervisor: Lajos Szabó
Location of studies (in Hungarian): Szent István Egyetem GTK Gödöllő Abbreviation of location of studies: SZIE
Description of the research topic:
Budapest közlekedése egy nagy múltra visszatekintő, globális és európai szempontból fejlett vonalhálózatú, bonyolult és óriási gépezet. Az elmúlt években tapasztalhattuk a főváros közösségi közlekedésének átalakulását, melyekre nagy hatással volt a turizmus gyors fejlődése, valamint Budapest vendégkörének, városszerkezetének, attrakcióinak átalakulása. A turizmusipar szempontjából legnagyobb változást a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalmának növekedése jelentette. A repülőtér infra- és szuprastruktúrájának fejlesztése mellett a reptéri tömeg- és a taxiközlekedés is megváltozott. Közösségi közlekedés szempontjából a főváros területét négy metróvonal, 27 villamosjárat 593 járművel, több, mint 200 autóbuszjárat 1600 járművel, 14 trolibusz-viszonylat, öt helyiérdekű vasútvonal, dunai hajójáratok és egyéb, különleges- és nosztalgiaviszonylatok szövik át. Ezek a számok a főváros kiterjedését tekintve magasnak mondhatók, habár a metróhálózat az európai világvárosok között viszonylag fejletlennek számít. Az overtourism elterjedése során egyre drágábbá és élhetetlenebbé belvárosból a családok egyre inkább az agglomerálódó térségekbe költöznek. Mindez az autózási szokásokra is hatást gyakorolt, amihez nem alkalmazkodott még a főváros úthálózata. Az elmúlt évtizedben Budapest és az agglomeráció közlekedésében számos változás kezdődött, mely nevezhető egy modernizációs folyamatnak is. Az agglomerálódó térségek közlekedésében jelentős változásokat jelent a teljes vasúthálózat megújítása és a HÉV vonalának a felújítása is.
Required language skills: angol vagy német Recommended language skills (in Hungarian): angol vagy német Number of students who can be accepted: 2