Login
 Forum
 
 
Thesis topic proposal
 
Autóipari szögsebeség szenzorok méréstechnikájának kutatása

THESIS TOPIC PROPOSAL

Institute: Budapest University of Technology and Economics
mechanical engineering
Géza Pattantyús-Ábrahám Doctoral School of Mechanical Engineering

Thesis supervisor: András Czmerk
Location of studies (in Hungarian): 1111 Budapest, BME D. ép. 426.
Abbreviation of location of studies: MOGI


Description of the research topic:

a.) Előzmények
A MEMS (Micro Electro Mechanical Systems) inercia szenzorokat széles körben használják az autóipar (légzsák, ESP, borulás érzékelés, Navigáció) mellett egyéb alkalmazásokban, mint például optikai stabilizátorok, játékok. Az eddigi fejlesztések iránya a robusztus szerkezet alacsony ár és a kis méretek, de a teljesítmény gyakorlatilag nem változott. Az autóvezetőket segítő eszközök egyre nagyobb teljesítményű szenzorokat igényelnek, így a cél is megfordul.
b.) A kutatás célja
Az autóiparban használatos szenzorok jelenlegi korlátainak feltérképezése (mérési hiba, zaj, érzékenység), elméleti módszerek kidolgozása a paraméterek mérésének javítása céljából.
c.) Az elvégzendő feladatok, azok fő elemei, időigénye
Az elfordulás és a gyorsulás MEMS szenzorok mérési hiba, zaj és érzékenység hibái okainak kutatása és modellezése (első év)
Az adatok szimulációs alapú szűrése (pl. Kalman filter, redundancia eltávolítása) az autóiparban használt MEMS inercia szenzorok teljesítményjavítása céljából. (az első 1.5 év).
Szerkezet tervezése és építése az eredmények mérésére és ellenőrzésére (az első 1.5 év).
Az eredmények kísérleti igazolása, publikálása (az utolsó 1.5 év)
d.) Várható tudományos eredmények
Új adatszűrési módszerek kidolgozása
Új modellezési módszerek
A ma használatos eszközöknél sokkal jobb szenzorok kifejlesztéséhez szükséges módszerek és technikák kialakítása és bemutatása.
f.) Irodalom
Oliver B., Isabelle D., Stephen M. H., Fabien J.: Resonant MEMS Fundamentals,
Implementation and Application, Wiley-VCH, April 2015.
Jürgen V., Wolfgang G.: Advanced Microsystems for Automotive Applications 2007.,
Springer, 2007.
Huikai X.: Gyroscope and Micromirror Design Using Vertical-Axis CMOS MEMS Actuation
and Sensing, PhD dissertation Carnegie Melon University, 2002.
Liang X., Lixin W., Tao X,. Chengyu J, Weizheng Y.: Analysis of Dynamic Performance of a
Kalman Filter for Combining Multiple MEMS Gyroscopes, Micromachines, Vol. 5 pp. 1034-
1050., 2014.
Zs Péntek, T Hiller, T Liewald, B Kuhlmann, A CZMERK, IMU-BASED MOUNTING PARAMETER ESTIMATION ON CONSTRUCTION VEHICLES, Inertial Sensors and Systems, Karlsruhe, Németország, 2017.09.19-2017.09.20., New York: IEEE, 2017. Paper 8171504. 14 p.
Zs. Péntek, K. Széll and A. CZMERK, SZERVOPNEUMATIKUS RENDSZER LINEÁRIS MODELLIDENTIFIKÁCIÓJA, in Proceedings of ARES'14, Budapest, BUTE, 2014, pp. 71-75.

Required language skills: magyar
Number of students who can be accepted: 1

Deadline for application: 2019-10-12


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )