Thesis supervisor: Viktor Roland Tihanyi
Location of studies (in Hungarian): Gépjárműtechnológia Tanszék Abbreviation of location of studies: GJT
Description of the research topic:
Előzmények: A járműipari fejlesztések napjainkban az autonóm járművek felé irányulnak, ebben a témakörben így jelentős feladat a járművek kívánt mozgáspálya mentén történő vezetése, a trajektória követése.
A kutatás célja: A kutatás célja egy olyan trajektória követő rendszer kidolgozása, mely az autonóm járművekben alkalmazható, képes a járművet a kívánt mozgáspályán vezetni, miközben figyelembe veszi a jármű dinamikájából eredő korlátokat, valamint a mozgáspályától való eltérést.
Elvégzendő feladatok:
Irodalmi áttekintés. A járműdinamikai modellek és szimulációs lehetőségek áttekintése. Az autonóm járműveken alkalmazott és alkalmazható szabályozástechnikai megoldások megismerése. A kívánt komplex szabályozási feladat megvalósításához szükséges trajektória követő rendszer kidolgozása, az alábbi kérdések megválaszolása mellett:
- Milyen járműdinamikai modell szükséges a járművek mozgásának vizsgálatához?
- A kívánt trajektória dinamikailag követhető-e?
- Hogyan, milyen módszerrel és eszközzel mérhető a jármű elmozdulása a kívánt mozgáspálya mentén?
- Hol, hogyan és milyen beavatkozókkal szükséges a jármű pályakövetésének szabályozása?
- Hogyan lehet a laterális és a longitudinális szabályozást összehangolni?
- Milyen szenzorcsomagok alkalmazása szükséges a feladat megvalósításához?
- Szimulációs és valós járműplatformon hogyan valósítható meg a tervezett trajektória követő rendszer?
Várható tudományos eredmények: A kutatás eredménye egy olyan komplex trajektória követő rendszer, mely autonóm járműveken alkalmazható, azok biztonságos pályakövetését teszi lehetővé a jármű adottságainak minél jobb kihasználása mellett.
Required language skills: angol Number of students who can be accepted: 1