Login
 Forum
 
 
Thesis topic proposal
 
András Buda
János Ollé
A tanulók digitális kompetenciafejlesztésének hatása az iskolai lemorzsolódásra

THESIS TOPIC PROPOSAL

Institute: University of Debrecen
educational sciences
Doctoral School of Human Sciences

Thesis supervisor: János Ollé
co-supervisor: András Buda
belső konzulens: András Buda
Location of studies (in Hungarian): Debreceni Egyetem Főépület II. 203.
Abbreviation of location of studies: DE203


Description of the research topic:

Az iskolai lemorzsolódás számos ismert oka közül a legtöbb a tanítási-tanulási folyamatba való bevonódás mértékének ingadozására, illetve a tanulók egyéni sajátosságaihoz nem igazodó tanulásszervezési megoldásokra vezethető vissza. E problémák megelőzésében, csökkentésében jelentős segítséget jelenthet a digitális technológia. A kontakt osztálytermi környezetben alkalmazott tanulástámogató információs- és kommunikációs technológiák és a hozzájuk igazodó oktatásmódszertan bármilyen tantárgy esetén fejleszti a tanulók digitális kompetenciáit. A digitális oktatási kultúrával arányosan fejlődő digitális kompetenciák alkalmassá teszik a tanulókat a korszerű, innovatív tanulásszervezési és módszertani megoldásokba való bekapcsolódásra, így a digitális kultúra közvetetten alkalmasnak látszik a lemorzsolódás csökkentésére. A kérdéskör vizsgálatával kapcsolatos kutatás elsősorban a tanulói kompetenciafejlesztés és az osztálytermi digitális kultúra bevonódásra és lemorzsolódásra gyakorolt hatásrendszerének megismerésére irányul.

Required language skills: angol
Recommended language skills (in Hungarian): német
Number of students who can be accepted: 1

Deadline for application: 2018-05-15


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )