Login
 Forum
 
 
Thesis topic proposal
 
Balázs Németh
Autonóm járműirányítási rendszerek nemlineáris és adathalmazokon alapuló tervezési eljárásainak kutatása

THESIS TOPIC PROPOSAL

Institute: Budapest University of Technology and Economics
transportation and vehicle engineering
Kálmán Kandó Doctoral School of Transportation and Vehicle Engineering

Thesis supervisor: Balázs Németh
Location of studies (in Hungarian): Közlekedés- és Járműirányítási Tanszék
Abbreviation of location of studies: KJIT


Description of the research topic:

A doktori téma az autonóm járművek jövőbeli irányainak kutatását tűzi ki céljául. A járművek különböző szenzorainak elérhető információján alapulva a cél olyan gépi tanuláson alapuló algoritmusok kifejlesztése, amelyek robusztusan képesek megvalósítani az előírt feladatot.
a./ Előzmények: Az autonóm járműfunkciók megjelenésével a klasszikus járműdinamikai és irányítási feladatok újszerű szemléletmóddal és módszertani megközelítéssel gazdagodtak. Ennek egyik oka az, hogy az autonóm járművek jövőbeli várható elterjedésével az autonóm járműirányítási rendszerekről szerezhető adathalmazok sokkal nagyobb méretűek lehetnek, mint a hagyományos járművek vezetéstámogató rendszereinek esetében. A nagy mennyiségű adat új lehetőségeket kínál az autonóm járműirányítási rendszerek tervezésében és azok koordinációs stratégiáinak kidolgozásában.
b./ A kutatás célja: A PhD téma nemlineáris és adathalmazokon alapuló irányítási módszerek kutatása és olyan autonóm jármű-orientált alkalmazása, amelyek által a jármű mozgása biztonságosan és hatékonyan befolyásolható. A feladat megoldása során a felhasználható érzékelőket, az útviszonyokat és az egyéb környezeti tényezőket feltétlenül figyelembe kell venni.
c./ Az elvégzendő feladatok, azok fő elemei, időigénye:
1. év: Az irodalomban publikált módszerek áttekintése és elemzése. Autonóm járműirányítási feladatok megfogalmazása. Szenzorjelek és hálózatok, adattípusok tanulmányozása.
2. év: Előzetes irányítási módszerek feltérképezése és elemzése, különös tekintettel a nemlineáris módszerekre. Nagy adathalmazok feldolgozási módszereinek elemzése, a belőlük kinyerhető információk és összefüggések kritikai vizsgálata. Szimulációs vizsgálatokra és tesztekre épülő adathalmazok építése.
3. év: Az adatok feldolgozása, irányítási célú modellalkotás és irányítástervezés. A rendszer leírása szempontjából nélkülözhetetlen nemlinearitások feltérképezése és kezelése az irányításban. Nemlineáris és adathalmazokra épülő irányítástervezési szisztematikus módszertan kidolgozása.
4. év: A módszertan alkalmazása autonóm járműirányítási feladatokra. Eredmények demonstrálása. PhD értekezés megírása.
d./ A szükséges berendezések: Az irányítási módszerek szimulációs vizsgálatához Matlab/Simulink, CarSim és CarMaker szoftverekre szükség van. Az eszközöket a Tanszék és az MTA SZTAKI tudja biztosítani.
e./ Várható tudományos eredmények: Nemlineáris és adathalmazokon alapuló irányítási módszerek kidolgozása. Autonóm járműirányítási rendszerek rekonfiguráló és hibatűrő irányítási módszereinek kidolgozása.

Required language skills: angol vagy német
Recommended language skills (in Hungarian): angol vagy német
Further requirements: 
járműdinamikai és irányításelméleti alapismeretek

Number of students who can be accepted: 1

Deadline for application: 2018-08-23

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )