Login
 Forum
 
 
Thesis topic proposal
 
István Piskóti
Innovation marketing – theoretical models and practical applications

THESIS TOPIC PROPOSAL

Institute: University of Miskolc
business and management
Hantos Elemér Doctoral School of Business, Management and Regional Sciences

Thesis supervisor: István Piskóti
Location of studies (in Hungarian): Miskolci Egyetem
Abbreviation of location of studies: ME


Description of the research topic:

A cél az innovációs és a marketing tevékenység szakmai kapcsolódások tudományos vizsgálata, ezen belül a különböző marketingiskolák innováció-felfogásának elemzése, a marketing tevékenység különböző innovációs folyamatokban történő megjelenésének sajátosságai, az innovációs és marketing modellek és stratégiák kapcsolódásai. következő fő kérdések kerültek előzetes megfogalmazásra:
1. Milyen kapcsolat van a vállalkozás marketingkultúrája, a marketingképességek (capability) és az innovációs tevékenységének sikere között, melyek a kultúra, a képességek legfontosabb innováció-támogató tényezői, megoldásai?
2. Milyen piackutatási stratégiai, módszertani megoldások segíthetik legjobban az innovációs döntések megalapozását?
3. Az innovációmarketing esetében is egyre erőteljesebben érvényesül a versenyjelleg mellett a kooperatív, együttműködő marketing megközelítés:
o A belső marketing, integrált kommunikáció milyen megoldásai támogatják hatékonyabban az innovációs folyamatok hatékonyabb, gyorsabb megvalósítását?
o Milyen külső piaci (szállító, vevő, versenytárs stb.) és más kutatási, szakmai, közigazgatási szervezetekkel való együttműködés, kapcsolat és miként segíti az innovációk sikerét? Kapcsolati, hálózati kompetencia és az innovációs siker kapcsolatának vizsgálata. Mikor, milyen kapcsolati marketing stratégia célszerű? A klaszterek milyen marketingstratégiát igényelnek? Hogy illeszthető a társadalmi marketing paradigma az innovációs folyamatokhoz?
o Hogyan integrálható hatékonyabban a vevő, az ügyfél a fejlesztési, innovációs folyamatba?
o Hogyan erősíthető, időzíthető a többszereplős co-creation gyakorlata az innovációs, fejlesztési folyamatokba?
4. Milyen integrált marketingstratégiai megoldások segítik legjobban a piacbevezetéseket?
5. Van-e és milyen sajátos technikája, megoldása az innovációmarketing kontrollingjának?
6. Az innovációmarketing gyakorlatának vizsgálata különböző


Deadline for application: 2017-12-31


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )