Login
 Forum
 
 
Thesis topic proposal
 
Péter Gáspár
KÖZÚTI JÁRMŰ INTEGRÁLT IRÁNYÍTÁSÁNAK TERVEZÉSE

THESIS TOPIC PROPOSAL

Institute: Budapest University of Technology and Economics
transportation and vehicle engineering
Kálmán Kandó Doctoral School of Transportation and Vehicle Engineering

Thesis supervisor: Péter Gáspár
Location of studies (in Hungarian): Közlekedés- és Járműirányítási Tanszék
Abbreviation of location of studies: KJK


Description of the research topic:

A téma részletesebb leírása: Egy közúti jármű manőverezése során a menetstabilitás, sávkövetés, kényelem és biztonság egyidejű garantálása érdekében különböző szabályozók (és beavatkozók) egyidejű és összehangolt működtetésére kerül sor. A kutatás célja közúti jármű integrált irányítását biztosító módszerek és algoritmusok tervezése, melyek az összehangolt működést és a prioritásokat is biztosítják, valamint növelik a biztonságot és a megbízhatóságot.
a./ Előzmények: Egy közúti jármű trajektóriájának (pályájának és sebességének) tervezése és követése során különböző minőségi követelmények egyidejű garantálása érdekében több szabályozó (hajtáslánc, kormány, motorfék, fék, felfüggesztés, keresztstabilizátor) egyidejű és összehangolt alkalmazására kerülhet sor. A téma mind elméleti mind gyakorlati szempontból intenzíven kutatott terület, de az újabb elméleti eredmények alkalmazhatósága miatt komoly lehetőségeket rejt magában.
b./ A kutatás célja:
A kutatás célja közúti jármű integrált irányítását biztosító módszerek és algoritmusok tervezése, melyek az összehangolt működést és a prioritásokat is biztosítják. A tervezés során a beavatkozások hatásaként keletkező dinamikai kölcsönhatásokat, az egyes beavatkozások prioritásait, a felhasználható érzékelőket és beavatkozókat, a kommunikációs lehetőségeket és a környezeti tényezőket feltétlenül figyelembe kell venni.
c./ Az elvégzendő feladatok, azok fő elemei, munkaterv:
1. év: Az irodalomban publikált módszerek áttekintése és elemzése; Járműmodellek felírása; Irányítási feladatok megfogalmazása (központi vagy elosztott irányítás, átkonfiguráló és hibatűrő irányítás); Érzékelők, beavatkozók, kommunikáció és környezeti viszonyok vizsgálata.
2. év: Irányítási célú járműmodellek felírása, minőségi előírások formalizálása; Becslési eljárás kidolgozása a modellezés során keletkezett hibák és bizonytalanságok nagyságára; Előzetes irányítási módszerek feltérképezése és elemzése.
3. év: Robusztus irányítási módszerek kidolgozása és elemzése; Eredmények demonstrálása; PhD értekezés megírása; Publikálás referált folyóiratban és konferencia kiadványban.
d./ A szükséges berendezések: Matlab/Simulink, CarSim, TruckSim
e./ Várható tudományos eredmények: Szisztematikus módszer kidolgozása integrált járműirányítás modellezésére, minőségi követelmények formalizálására és normál üzemtől való eltérések figyelembe vételére; Nemlineáris modell alapú irányítási módszerek kidolgozása; Átkonfiguráló és hibatűrő irányítási módszerek kidolgozása a beavatkozók összehangolására.

Required language skills: angol
Further requirements: 
Irányítástechnikai és informatikai alaptudás.

Number of students who can be accepted: 1

Deadline for application: 2015-10-31

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )