Thesis supervisor: Lászlóné Tánczos
Location of studies (in Hungarian): BME KSK Közlekedésgazdasági Tanszék Abbreviation of location of studies: BME
Description of the research topic:
a./ Előzmények: A térben számszerűsíthető általános egyensúlyi modellrendszereket már számos külföldi országban eredményesen alkalmazzák közgazdasági problémák megoldására, gazdasági döntések támogatására. Közlekedési adaptálásuk az utóbbi években került előtérbe a nemzetközi szakirodalomban. A módszertan hazai közlekedési környezetben történő implementálására is születtek már ígéretes kezdeményezések, azonban a közlekedési rendszer holisztikus szemléletnek megfelelő leképezéséhez, valamint a gyakorlati adaptáció elősegítéséhez további kutatómunka szükséges.
b./ A kutatás célja: A kutatatás a térbeli egyensúlyi modellek közlekedésfejlesztési alkalmazhatóságának vizsgálatát és egy komplett modellrendszer megalkotását és kísérleti verifikálását tűzi ki célul.
c./ Az elvégzendő feladatok, azok fő elemei, időigénye (irodalomkutatás, elméleti számítások, méretezések, értekezés készítése):
1. Irodalomkutatás, a korábbi eredmények feldolgozása – 1 év.
2. A térbeli egyensúlyi modellrendszer kidolgozása – 1 év.
3. A kidolgozott modell verifikálása, kísérleti gyakorlati alkalmazása, majd ezek alapján validálása – 1 év.
d./ A szükséges berendezések (meglévő és beszerzendő bontásban): A kutatás művelése a tanszék részéről nem igényel többlet berendezést.
e./ Várható tudományos eredmények: A kutatás eredményeként a gyakorlatban is jól alkalmazható, alapvetően új megközelítésen alapuló döntéstámogató modell kerül kialakításra, kísérleti alkalmazásra.