Thesis supervisor: József Kaposi
Location of studies (in Hungarian): PTE OTNDI Abbreviation of location of studies: OTNDI
Description of the research topic:
Az elmúlt évtizedekben a nemzetközi és a hazai gyakorlatban is felértékelődött a drámaoktatás, minden bizonnyal azért is – miként egy nemzetközi kutatás is bizonyította (DICE Konzorcium, 2010) –, mert az ilyen képzésben résztvevők szinte minden ún. EU kulcskompetencia terén jobb teljesítményt tudnak nyújtani. A kutatás azt állapította meg, hogy a drámapedagógiai eszközök alkalmazása az oktatás, képzés szintjén általános minőségjavulást, magasabb foglalkoztatási rátát eredményez és a diákok innovatívabb, kreatívabb és versenyképesebb állampolgárok lesznek. A Drámapedagógia és színházi nevelés 1995 óta van jelent meg a hazai tantervi szabályozásban. Azóta folyamatos a térhódítása, mint önálló tárgy és egyre szélesebb körben vált részévé az általános pedagógiai módszertannak. A kutatás témája egyrészt annak feltárása lehet, hogy a dráma és színházi nevelés miként járul hozzá a tanulóknál a kulcskompetenciák fejlesztéséhez, másrészt a nemzetközi és hazai jó gyakorlatok (műhelyek) bemutatása a pedagógusképzés, továbbképzés területén.