Thesis supervisor: Mihály Soós
Location of studies (in Hungarian): Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Kar Abbreviation of location of studies: DEGTK
Description of the research topic:
Mára elképzelhetetlenné vált, hogy egy nagyobb sportesemény, márka ne legyen köthető legalább egy híres, vagy az adott sportágban népszerű személyhez. A sportmarketing a sport világában zajló reklámozási akciókkal igyekszik vonzani az fogyasztókat és javítani a márkanevet. Egyre inkább használt stratégia, mert a fogyasztó úgy érzi, azonosul egy csapattal vagy egy sporttal, és könnyebb értékesíteni egy adott terméket, vagy szolgáltatást. A sportmarketing célja az új fogyasztók bevonzása és a vállalat arculatának javítása, a brand értékének növelése. A sportágak sokszínűsége miatt számos lehetőséget rejt magában, mivel sokféle sporttípus létezik és különbözőek a társadalomra gyakorolt hatásaik. A sport általában egy bizonyos közösséghez, intézményhez tartozás érzésével jár együtt, így ennek köszönhetően a potenciális fogyasztók közelebb kerülhetnek ahhoz a csapathoz, vagy sporthoz, amelyért rajonganak. A kutatás célkitűzése ez alapján meghatározni és differenciálni a lakosság fogyasztási szokásait, viselkedését, valamint megvizsgálni, hogy milyen különbségek figyelhetőek meg közvetlenül a sportok fogyasztóinak szánt sporttermékek- és szolgáltatások értékesítése és a piaci termékek, szolgáltatások értékesítése között, ahol a sportot, mint promóciós eszközt használják. A kutatás végére megismerhető, hogy a sportmarketing eszközei milyen módon befolyásolják a fogyasztók preferenciáit.
Required language skills: magyar Recommended language skills (in Hungarian): angol Number of students who can be accepted: 1