Thesis supervisor: Viktor Roland Tihanyi
Location of studies (in Hungarian): Gépjárműtechnológia Tanszék Abbreviation of location of studies: GJT
Description of the research topic:
Háttér
Az autonóm, hálózatba kapcsolt és magasan automatizált járművek a közeljövőben várhatóan megjelennek a közutakon. A SAE szabvány szerinti harmadik automatizálási szint felett a járművek teljes irányításában a rendszer fogja átvenni a döntéseket, ami nagymértékben hatással lesz a forgalom alakulására. Az autonóm járművek penetrációja a teljes forgalmi összetételben az idővel egyre nagyobb lesz, a hatásokat azonban minden szinten figyelembe kell majd venni és hozzáigazítani a szükséges irányítási módszereket. Mindezen folyamatokat megelőzően természetesen a forgalomirányításnak már fel kell készülni a változásra, ami első körben a kutatás szintjén valósulhat meg. A BME Gépjárműtechnológia Tanszék vezetésével jelenleg is folyik a kutatás az autonóm járművekhez kapcsolódó intelligens infrastruktúra jövőbeni kialakításával kapcsolatban, melyben a fókusz a közutak melletti szenzorokon, azok adatainak feldolgozásán, a kommunikáción és egy központi rendszer architektúra kialakításán van, melyben egy valós idejű digitális iker által felhasználható autonóm jármű és forgalom támogató rendszert lehet kialakítani. Az autonóm járművek forgalomra gyakorol hatásának vizsgálata és az ebből adódó lehetőségek a forgalomszabályozási algoritmusok vizsgálatára komoly része a kutatási programnak.
Feladatok
A jelölt feladata az autonóm és hálózatba kacsolt járművek hatásának vizsgálata a forgalomszabályozásra vonatkozóan. A vizsgálatok során a jelöltnek különböző use-case-ek alapján első körben szimulációs technikákkal, majd valós mérésekkel kell bemutatnia az átmeneti folyamatok (autonóm járművek elterjedésének) hatását a forgalomra vonatkozóan és ki kell dolgoznia optimális algoritmusokat a forgalomszabályozás hatékonyabbá tételéhez.
Required language skills: angol Number of students who can be accepted: 1