Thesis supervisor: Beáta Erika Nagy
Location of studies (in Hungarian): Debreceni Egyetem Neveléstudományok Intézete Abbreviation of location of studies: DENTI
Description of the research topic:
Hazánkban a rehabilitációs pszichológia, a pszichopedagógia, gyógypedagógia, a korai fejlesztés a fejlesztő pedagógia önálló szaktudományként még alig alakult ki vagy csak kialakulóban van. Ezek az alkalmazott területek és más határterületi tudományágak és szakemberek összefogása nélkülözhetetlen a figyelem- tanulás-magatartás-és viselkedés zavarban szenvedő gyermekek neveléséhez, oktatásához. A segítő- és a multi-medikális team jelentősége mindebben lényeges. A sérült gyermekeknél sok esetben az organikus sérülésekre szekunder károsodás épülhet rá a hospitalizációk és a szülői szélsőséges nevelési elvek, attitűdök következtében is.
Így maradandó személyiség sérülés alakulhat ki, és szocializációs zavarokhoz is vezethet. A megfelelő adaptációhoz, a szocializációs zavarok megoldásához a rehabilitáción és a prevención át juthatunk el. Mindez segíthet a nevelés és az egészség- betegség percepció sajátosságainak és az ezzel kapcsolatos működészavarok a megállapításában, az egészségügyi és oktatási rendszer elemzése és fejlesztése szempontjából.