Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2024. I. 10.
Személyes adatok
Márkus Eszter
név Márkus Eszter
intézmény neve
doktori iskola
ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola (témavezető)
doktori képzéssel kapcsolatos munkájának megoszlása ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola 100%
adott-e már oktatóként valamely doktori iskolát működtető intézménynek akkreditációs nyilatkozatot? Eötvös Loránd Tudományegyetem
Elérhetőségek
drótpostacím eszter.markusbarczi.elte.hu
telefonszám +36 1 358-5531
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím PhD
fokozat megszerzésének éve 2006
fokozat tudományága neveléstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Eötvös Loránd Tudományegyetem
Jelenlegi munkahelyek
1991 - Eötvös Loránd Tudományegyetem
egyetemi oktató
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma 1
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma 0
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
abszolutóriumot szerzett:
(50%) Tóth Adrienn Anita (PhD) 2023/08  NDI2-ELTE
jelenlegi doktorandusz hallgatói az abszolutórium várható évével:
(50%) Léka István (PhD) (2027/08)  SDI-ELTE
(50%) Biró Rita Zsófia (PhD) (2024/08)  NDI2-ELTE
(50%) Szabó-Szemenyei Eszter (PhD) (2024/08)  NDI2-ELTE
  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület gyógypedagógia, gyógypedagógus-képzés, szomatopedagógia, súlyosan-halmozottan fogyatékos személyek gyógypedagógiája
jelenlegi kutatásainak tudományága neveléstudományok
Közlemények
2023

Szabó-Szemenyei Eszter, Márkus Eszter, Cserháti Péter: Gerincvelőkárosodott személyek számára készült információs kiadványok kritikai bemutatása, GYÓGYPEDAGÓGIAI SZEMLE: A MAGYAR GYÓGYPEDAGÓGUSOK EGYESÜLETÉNEK FOLYÓIRATA 51: (4) pp. 325-342.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
URL 
2022

Márkus Eszter: Elmélet és gyakorlat együttműködése a fejlesztő nevelés-oktatás szakmai innovációjában,
dokumentum típusa:
nyelv: magyar
2022

Léka István, Márkus Eszter: A “respite care”, azaz az időszakos gondozás bemutatása, In: Koncz, István; Szova, Ilona (szerk.) A PEME XXIV. PhD – Konferenciájának előadásai, Professzorok az Európai Magyarországért Egyesület (2022) pp. 240-252.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Konferenciaközlemény
nyelv: magyar
2019

Márkus Eszter: Szomatopedagógia, In: Vekerdy-Nagy, Zsuzsanna (szerk.) A gyermekrehabilitáció sajátosságai, Medicina Könyvkiadó (2019) pp. 304-310.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
független idéző közlemények száma: 1
nyelv: magyar
2019

Márkus Eszter: Korai fejlesztő és speciális pedagógiai módszerek életkori és fogyatékosságspecifikus bontásban, In: Vekerdy-Nagy, Zsuzsanna (szerk.) A gyermekrehabilitáció sajátosságai, Medicina Könyvkiadó (2019) pp. 243-264.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
független idéző közlemények száma: 2
nyelv: magyar
2006

Márkus Eszter: Az értelmi fejlettség alacsony szintjén lévő, vagy súlyosan-halmozottan fogyatékos gyermekek számára ajánlható vizsgálati és fejlesztő eljárások, In: Zsoldos, Márta (szerk.) (Gyógy)pedagógiai diagnosztika és tanácsadás, Oktatási Minisztérium; Fogyatékos Gyermekek, Tanulók Felzárkóztatásáért Országos Közalapítvány (2006) pp. 204-212.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 3
nyelv: magyar
2004

Márkus Eszter: Különleges élethelyzetű, súlyosan-halmozottan sérült emberek pedagógiai kísérése, In: Gordosné, Szabó A (szerk.) Gyógyító pedagógia, Medicina Könyvkiadó (2004) pp. 271-293.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 3
nyelv: magyar
2003

Márkus Eszter: IME Ismerkedés – Megértés – Együttlét, Kézenfogva Alapítvány
dokumentum típusa: Könyv/Szakkönyv
független idéző közlemények száma: 21
nyelv: magyar
2003

Márkus Eszter: A súlyos-halmozott fogyatékosság meghatározásának problémái nevelési és szociális szempontból, GYÓGYPEDAGÓGIAI SZEMLE: A MAGYAR GYÓGYPEDAGÓGUSOK EGYESÜLETÉNEK FOLYÓIRATA 31: (3) pp. 176-182.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 5
nyelv: magyar
1994

Márkus Eszter: Képességfejlesztő eszközök a súlyosan és halmozottan sérült mozgásfogyatékos gyermekek gyógypedagógiai nevelésében, Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola
dokumentum típusa: Könyv/Szakkönyv
független idéző közlemények száma: 13
nyelv: magyar
a legjelentősebbnek tartott közleményekre kapott független hivatkozások száma:48 
Tudománymetriai adatok
Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
135
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
124
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
6
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
75 
külföldön megjelent, figyelembe vehető tudományos közleményei:
5
hazai kiadású, figyelembe vehető idegen nyelvű közleményei:
4
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
136


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )