Az oktató a doktori iskola doktoranduszai számára oktat tantárgyat, és/vagy a doktori iskola megszavazta, hogy doktoranduszok számára kutatási témát írjon ki.
)
the share of work in the different doctoral schools.
classroom discourse, rhetoric, mother tongue language pedagogy, orthography
research field in which current research is conducted
linguistics educational sciences
Publications
2022
from data base, 2023. V. 08.
Antalné Szabó Ágnes: Az anyanyelvi órák zárása retorikai és szakpedagógiai nézőpontból, ANYANYELV-PEDAGÓGIA 15: (4) https://www.anyanyelv-pedagogia.hu/cikkek.php?id=986 type of document: Journal paper/Article language: Hungarian URL
2021
from data base, 2023. V. 08.
Antalné Szabó Ágnes: Lehetőségek egy kortárs mentorprogramban, ANYANYELV-PEDAGÓGIA 14: (3) =914 type of document: Journal paper/Article language: Hungarian URL
2020
from data base, 2023. V. 08.
Antalné Szabó Ágnes: A szakszóhasználat vizsgálata az osztálytermi kontextusban magyarórák alapján, In: Ilona, Feld-Knapp (szerk.) Lexik, ELTE Eötvös József Collegium (2020) pp. 396-416. type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated) language: Hungarian URL
2020
from data base, 2023. V. 08.
Antalné Szabó Ágnes: A megújuló Simonyi Zsigmond helyesírási verseny, ANYANYELV-PEDAGÓGIA 13: (3) =858c type of document: language: Hungarian URL
2019
from data base, 2023. V. 08.
Antalné Szabó Ágnes: A tanári kommunikáció fejlesztése, In: Terbe, Erika (szerk.) A tanulástámogató kommunikáció fejlesztése, Eötvös Loránd Tudományegyetem (ELTE) (2019) pp. 127-156. type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated) language: Hungarian
2013
from data base, 2023. V. 08.
Antalné Szabó Ágnes: Pragmatical and Pedagogical Analysis of Teacher's Turns in Classroom Discourse, In: Karlovitz, János Tibor (szerk.) Questions and perspectives in education, International Research Institute (2013) pp. 30-40. type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated) number of independent citations: 3 language: English
2010
from data base, 2023. V. 08.
Antalné Szabó Ágnes: A tanári megnyilatkozások típusai, In: Vancóné, Kremmer Ildikó; Kozmács, István (szerk.) Közös jövőnk a nyelv I., Konstantin Filozófus Egyetem (2010) pp. 5-18. type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated) number of independent citations: 10 language: Hungarian
2006
from data base, 2023. V. 08.
Antalné Szabó Ágnes: A tanári beszéd empirikus kutatások tükrében, Magyar Nyelvtudományi Társaság (MNYT); ELTE BTK Magyar Nyelvtudományi és Finnugor Intézet type of document: Book/Monography number of independent citations: 55 language: Hungarian
2003
from data base, 2023. V. 08.
Antalné Szabó Ágnes: Az anyanyelvi nevelés új stratégiái, MAGYAR NYELVŐR 127: (4) pp. 407-427. type of document: Journal paper/Article number of independent citations: 47 language: Hungarian URL
1995
from data base, 2023. V. 08.
Antalné Szabó Ágnes: A szövegszemléletű grammatikatanításról, MAGYAR NYELVŐR 119: (1) pp. 34-44. type of document: Journal paper/Article number of independent citations: 5 language: Hungarian
Number of independent citations to these publications:
number of independent citations to scientific publications and creative works:
The number of citations displayed after clicking on the link may differ from the displayed number because the former displays the current state of MTMT2 and the latter was the case when importing science metrics.
further relevant information regarding accreditation (in Hungarian)
az Anyanyelv-pedagógia folyóirat alapító főszerkesztője
a Magyar Nyelvtudományi Társaság Magyartanári Tagozatának elnöke
az MTA Magyar Nyelvi Bizottságának tagja
a Szemere Gyula anyanyelv-pedagógiai kutatócsoport pedagógiai vezetője
a Bölcsész tanári diskurzuskutató csoport tagja (to be translated)