Print previewpersonal data approved: 2023. IV. 25. Publications |
2021
 from data base, 2022. I. 03. |
Fehér Virág, Revákné Markóczi Ibolya: Occurance of concepts related to energy awareness and their destincive features in science textbooks used in elementary and secondary schools, In: Cseresznyés, D; Király, Cs (szerk.) XVI. Kárpát-medencei Környezettudományi Konferencia = 16th Carpathian Basin Conference for Environmental Sciences, ELTE Természettudományi Kar (2021) pp. 113-122. type of document: Part of book/Proceedings Paper language: English
|
2020
 from data base, 2022. I. 03. |
Csorba Péter, Tóth Tamás, Szabó György, Fazekas István, Radics Zsolt, Teperics Károly, Revákné Markóczi Ibolya, Mika János, Patkós Csaba, Kovács Enikő, Ütőné Visi Judit, Csákberényi-Nagy Miklósné Tóth Klára, Bartha Jánosné: A társadalmi tanulási folyamatok szerepe a megújuló energiahordozókkal kapcsolatos ismeretekben két magyarországi megye példáján, DEBRECENI SZEMLE 28: (2) pp. 200-211. type of document: Journal paper/Article language: Hungarian
|
2019
 from data base, 2022. I. 03. |
Ibolya Markóczi Revák, Erzsébet Jász, Enikő Kovács, Károly Teperics, Judit Ütő Visi, János Máth: PRIMARY AND SECONDARY SCHOOL STUDENTS’ KNOWLEDGE RELATED TO RENEWABLE ENERGY AND SOME OF ITS INFLUENCING FACTORS, JOURNAL OF BALTIC SCIENCE EDUCATION 18: (6) pp. 924-942. type of document: Journal paper/Article language: English URL |
2018
 from data base, 2022. I. 03. |
Edina MALMOS, Ibolya REVÁK-MARKÓCZI: The Connection between the Problem- Solving Behaviour of the Entering Biology BSc Students and their Conceptual Knowledge and Teaching Methods, PRACTICE AND THEORY IN SYSTEMS OF EDUCATION 13: (3) pp. 152-161. type of document: Journal paper/Article language: English
|
2018
 from data base, 2022. I. 03. |
Ibolya Revákné Markóczi, Judit Ütőné Visi, Ila Bartha, Enikő Kovács, Károly Teperics: A hazai környezet-, természetismeret és földrajz tankönyvek szerepe az energiatudatosságra nevelésben [Role of Hungarian Science and Geography Text Books in Education regarding Energy Awareness], JOURNAL OF APPLIED TECHNICAL AND EDUCATIONAL SCIENCES / ALKALMAZOTT MŰSZAKI ÉS PEDAGÓGIAI TUDOMÁNYOS FOLYÓIRAT 8: (3) pp. 7-28. type of document: Journal paper/Article language: Hungarian URL |
2018
 from data base, 2020. IX. 09. |
Revákné Markóczi Ibolya, Ütőné Visi Judit, Bartha Ila, Kovács Enikő, Teperics Károly: A hazai környezet-, természetismeret és földrajz tankönyvek szerepe az energiatudatosságra nevelésben, JOURNAL OF APPLIED TECHNICAL AND EDUCATIONAL SCIENCES / ALKALMAZOTT MŰSZAKI ÉS PEDAGÓGIAI TUDOMÁNYOS FOLYÓIRAT 8: (3) pp. 7-28. type of document: Journal paper/Article language: Hungarian URL |
2017
 from data base, 2022. I. 03. |
Malmos Edina, Jász Erzsébet, Revákné MArkóczi Ibolya: USING A WORD ASSOCIATION METHOD TO ASSESS KNOWLEDGE STRUCTURE OF RENEWABLE ENERGY SOURCES AT PRIMARY LEVEL, JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION: REVISTA DE EDUCACION EN CIENCIAS 18: pp. 109-113. type of document: Journal paper/Article language: English
|
2015
 from data base, 2022. I. 03. |
Revákné Markóczi Ibolya: Természettudományos problémamegoldás kisiskolás korban, Debreceni Egyetemi Kiadó type of document: Book/Monography language: Hungarian
|
2002
 from data base, 2022. I. 03. |
Revákné Markóczi Ibolya, Máth János: A természettudományos problémamegoldó gondolkodás fejlesztése a középiskolában., ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE 52: (10) pp. 101-109. type of document: Journal paper/Article number of independent citations: 9 language: Hungarian
|
2001
 from data base, 2022. I. 03. |
Revákné Markóczi Ibolya: A problémamegoldó gondolkodást befolyásoló tényezők. Magyar Pedagógia,, MAGYAR PEDAGÓGIA 101: (3) pp. 267-285. type of document: Journal paper/Article number of independent citations: 15 language: Hungarian
|
| Number of independent citations to these publications: | 24  |
|
|