Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2019. IV. 12.
Personal data
Ferencné Gereben
name Ferencné Gereben
name of institution
doctoral school
ELTE Doctoral School of Education (Supervisor)
Contact details
E-mail address gkatibarczi.elte.hu
phone number +36 1 358-5500
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 1996
discipline to which degree belongs psychology
institution granting the degree MTA Doktori Tanácsa (to be translated)
Employment
1978 - Eötvös Loránd University, Budapest
professor emeritus
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 3
number of students who fulfilled course requirements 2
students who obtained their degrees:
Kornélia Pongrácz PhD 2018  D E

completed course requirement, without degree or degree granting in process:
Kornélia Pongrácz (PhD) 2013/08  D E
Zsuzsanna Fábián (PhD) 2012/08  D E
present PhD students:
(50%) Eszter Pechan (PhD) (2021/08)  D E
  Thesis topic proposals
Research
research area special education, diagnostic and therapeutic procedures, language disorders
research field in which current research is conducted educational sciences
psychology
Publications
2019

Gereben Ferencné: Tanulási zavar, In: Mesterházi, Zsuzsa; Szekeres, Ágota (szerk.) A nehezen tanuló gyermekek iskolai nevelése, ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar (2019) pp. 68-75.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: Hungarian
2018

Gereben Ferencné: SNI és BTM - gyermekek/tanulók, szülők és intézmények speciális helyzetben, In: Gereben, Ferencné; Cserti-Szauer, Csilla; Bíró, Rita; Egri, Tímea; Garai, Szilvia; Hegedüs-Beleznai, Csilla; Katona, Vanda; Lénárt, Zoltán; Sándor, Anikó; Radványi, Katalin; Sósné, Pintye Mária; Szekeres, Ágota (szerk.) Gyógypedagógia dialógusban, ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar; Magyar Gyógypedagógusok Egyesülete (2018) pp. 12-17.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2017

Gereben Ferencné: Teremtő erő - művészet-terápia-gyógyító pedagógia, FEJLESZTŐ PEDAGÓGIA: PEDAGÓGIAI SZAKFOLYÓIRAT 28: (1-2) pp. 11-18.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2015

Reményi Tamás, Rega Schaefgen, Gereben Ferencné: A szenzoros integrációs terápiák alkalmazása a gyógypedagógiai fejlesztő munka gyakorlatában (2.rész), GYÓGYPEDAGÓGIAI SZEMLE: A MAGYAR GYÓGYPEDAGÓGUSOK EGYESŰLETÉNEK FOLYÓIRATA XLIII: (2) pp. 146-155.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2014

Gereben Ferencné, Fehérné Kovács Zsuzsa, Kas Bence, Mészáros Andrea: Beszéd- és nyelvi zavart mutató (beszédfogyatékos) gyermekek, tanulók komplex vizsgálatának diagnosztikus protokollja, In: Torda, Ágnes (szerk.) Diagnosztikus protokollok kézikönyve, Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. (2014) pp. 5-81.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: Hungarian
Full text 
2013

Gereben Ferencné: Klinikai gyógypedagógia, GYÓGYPEDAGÓGIAI SZEMLE: A MAGYAR GYÓGYPEDAGÓGUSOK EGYESŰLETÉNEK FOLYÓIRATA XLI: (Különszám) pp. 31-42.
type of document: Journal paper/Review paper
language: Hungarian
2012

Gereben Ferencné: Diagnosztika és gyógypedagógia, In: Gordosné, Dr. Szabó Anna (szerk.) Gyógyító pedagógia. Nevelés és terápia. - 2. kiadás, Medicina Könyvkiadó Zrt. (2012) pp. 87-105.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2001

Mesterházi Zsuzsanna, Gereben Ferencné: A tanulási nehézségek a nehezen tanuló gyermek, In: Báthory, Z; Falus, I (szerk.) Tanulmányok a neveléstudomány köréből, 2001, Osiris Kiadó (2001) pp. 333-351.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 1
language: Hungarian
1998

Gereben Ferencné: Részképességzavarok – munkamodell a gyógypedagógia számára., GYÓGYPEDAGÓGIAI SZEMLE: A MAGYAR GYÓGYPEDAGÓGUSOK EGYESŰLETÉNEK FOLYÓIRATA XXVI.: (Különsz.) pp. 26-36.
type of document: Journal paper/Review paper
number of independent citations: 2
language: Hungarian
1995

Gereben Ferencné: A tanulási zavar jelenségkörének gyógypedagógiai pszichológiai értelmezése, In: Zászkaliczky, Péter (szerk.) „...önmagában véve senki sem...”., Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola (1995) pp. 216-245.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 12
language: Hungarian
Number of independent citations to these publications:15 
Scientometric data
Saját közlemény- és idézőlista list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
62
number of scientific publications:
88
monographs and professional books:
3
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
36 
scientific publications published abroad that meet the accreditation criteria:
0
publications not in Hungarian, published in Hungary, meeting the accreditation criteria:
0
number of independent citations to scientific publications and creative works:
65
further relevant information regarding accreditation (in Hungarian)
A gyógypedagógiai témájú közleményeknél inpakt faktor besorolás nincs. További megjegyzés: A rendszerben a telefonszám és a mobilszám nem volt rögzíthető. A közlemények fel vannak tüntetve, egyéni honlap nincs, az intézményi honlap fel van tüntetve. (to be translated)

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )