Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2023. V. 11.
Személyes adatok
Perlusz Andrea
név Perlusz Andrea
intézmény neve
doktori iskola
ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola (témavezető)
Doktori Iskola Tanácsa
doktori képzéssel kapcsolatos munkájának megoszlása ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola 100%
adott-e már oktatóként valamely doktori iskolát működtető intézménynek akkreditációs nyilatkozatot? Eötvös Loránd Tudományegyetem
Elérhetőségek
telefonszám +36 1 358-5500
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím PhD
fokozat megszerzésének éve 1999
fokozat tudományága neveléstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve MTA Doktori Tanács
tudományos fokozat, cím Habilitáció
fokozat megszerzésének éve 2019
fokozat tudományága neveléstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Eötvös Loránd Tudományegyetem
Jelenlegi munkahelyek
1993 - Eötvös Loránd Tudományegyetem
egyetemi oktató
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma 3
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma 2
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
Loványi Eszter PhD 2020  NDI2-ELTE

abszolutóriumot szerzett:
Baranyi Ildikó (PhD) 2018/08  NDI2-ELTE
Dukic Monika (PhD) 2022/08  NDI2-ELTE
Lukács Szandra (PhD) 2016/08  NDI2-ELTE
jelenlegi doktorandusz hallgatói az abszolutórium várható évével:
(50%) Otieno Michael Ochieng' (PhD) (2026/08)  NDI2-ELTE
(50%) Báder Melinda (PhD) (2025/08)  NDI2-ELTE
(50%) Gyöngyösi Katalin (PhD) (2025/08)  NDI2-ELTE
Détár Andrea (PhD) (2024/08)  NDI2-ELTE
  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület A SNI, ill. a hallássérült gyermekek integrációja, inkluzíója (tanulmányi eredményesség, szociális beilleszkedés befogadó közösségek). A hallássérültek rehabilitációja, társadalmi beilleszkedése.
jelenlegi kutatásainak tudományága neveléstudományok
Közlemények
2022

Perlusz Andrea: The influence of UN convention, In: Gajdosiková, Zeleiová Jaroslava (szerk.) Quality of life in cross-modal persperctives of inclusive education, Peter Lang; VEDA Publishing House (2022) pp. 159-169.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
nyelv: angol
2022

Perlusz Andrea: A sajátos nevelési igényű tanulók a többségi iskolában, In: Falus, Iván; Szűcs, Ida (szerk.) A didaktika kézikönyve, Akadémia Kiadó (2022) pp. 255-305.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
nyelv: magyar
2021

Perlusz Andrea: Inclusive School Leadership, FOGYATÉKOSSÁG ÉS TÁRSADALOM 2021: (2) pp. 25-34.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
URL 
2020

Katalin Billédi, Csilla Cserti-Szauer, Zsuzsa Kondor, Gabriella Papp, Andrea Perlusz: A Second Chance with Lifelong Guidance in Northern Hungary, FOGYATÉKOSSÁG ÉS TÁRSADALOM (2020 Special Issue) pp. 39-58.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
URL 
2020

Perlusz Andrea: Az inkluzív intézményvezetés és az inkluzív nevelés-oktatás összefüggései, EDUCATIO 29: (3) pp. 350-362.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
URL 
2019

Perlusz Andrea: Applicational Component, In: Viktor, Lechta; Nada, Bizová (szerk.) Key Components of Inclusive Education, Peter Lang; VEDA Publishing House (2019) pp. 213-224.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
nyelv: angol
2017

Perlusz Andrea: A pszichoszociális fogyatékossággal élő személyek társadalmi helyzetét feltáró országos kutatásról, Gyógypedagógia Fejlesztéséért Alapítvány
dokumentum típusa:
nyelv: magyar
2017

Varga Vera, Perlusz Andrea, Csépe Valéria: A hangzó nyelv és a jelnyelv univerzális és specifikus jegyeinek empirikus feltárása a hazai és nemzetközi kutatások tükrében, In: Bánréti, Zoltán (szerk.) Kísérletes nyelvészet, Akadémiai Kiadó (2017) pp. 183-215.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
független idéző közlemények száma: 1
nyelv: magyar
URL 
2015

Perlusz Andrea: Die Situation in Ungarn und die Realisierung der UN-Konvention am Beispiel von Menschen mit Hörschädigung, In: Annette, Leonhardt; Katharina, Müller; Tilly, Truckenbrodt (szerk.) Die Un-Behindertenrechtskonvention und ihre Umsetzung, Julius Klinkhardt (2015) pp. 243-248.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: német
2013

Perlusz Andrea: Reflection of Inclusive Education in School Management, In: Viktor, Lechta; Blanka, Kudlácová (szerk.) Reflection of INCLUSIVE EDUCATION of the 21 st Century in Correlative Scientific Fields, Peter Lang; Slovak Academy of Sciences (2013) pp. 94-101.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
nyelv: angol
a legjelentősebbnek tartott közleményekre kapott független hivatkozások száma:
Tudománymetriai adatok
Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
98
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
100
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
9
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
22 
külföldön megjelent, figyelembe vehető tudományos közleményei:
11
hazai kiadású, figyelembe vehető idegen nyelvű közleményei:
6
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
223


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )