Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
ARCHÍV OLDAL
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2016. VIII. 31.
Személyes adatok
Gergely György
név Gergely György
intézmény neve
doktori iskola
BME Pszichológia Doktori Iskola (Kognitív Tudomány) (oktató)
PTE Pszichológia Doktori Iskola (oktató)
SE Mentális egészségtudományok Doktori Iskola (oktató)
SE Semmelweis Egyetem Doktori Iskola (oktató)
doktori képzéssel kapcsolatos munkájának megoszlása BME Pszichológia Doktori Iskola (Kognitív Tudomány) 42%
PTE Pszichológia Doktori Iskola 19%
SE Semmelweis Egyetem Doktori Iskola 39%
adott-e már oktatóként valamely doktori iskolát működtető intézménynek akkreditációs nyilatkozatot? Semmelweis Egyetem
Elérhetőségek
drótpostacím gergelygyceu.hu
telefonszám +36 1 328-3663
saját honlap
saját honlap (angol)
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím PhD
fokozat megszerzésének éve 1986
fokozat tudományága pszichológiai tudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Columbia University
tudományos fokozat, cím DSc
fokozat megszerzésének éve 2002
fokozat tudományága
fokozatot kiadó intézmény neve MTA
Jelenlegi munkahelyek
2008 - Közép-európai Egyetem
egyetemi tanár
1990 - MTA Pszichológiai Kutatóintézet (további intézmény)
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma 10.5
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma 6
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
Tauzin Tibor Miklós PhD 2017  PDI-BME
(50%) Krekó Kata PhD 2013  PDI-PTE
(50%) Bátki Anna PhD 2010  MDI2-SE
Berán Eszter PhD 2010  PDI1-ELTE
Egyed Katalin PhD 2007  PDI1-ELTE
Győriné Stefanik Krisztina PhD 2007  PDI1-ELTE

  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület csecsemő kogníció, társas tanulás, utánzás és kulturális átadás, mentalizáció, kontingencia percepció, Fejlődési pszichológia.
jelenlegi kutatásainak tudományága pszichológiai tudományok
Közlemények
2014

Kovács ÁM, Tauzin T, Téglás E, Gergely G, Csibra G: Pointing as epistemic request: 12-month-olds point to receive new information, INFANCY 19: (6) pp. 543-557.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
DOI 
2013

Egyed K, Király I, Gergely Gy: Communicating Shared Knowledge in Infancy, PSYCHOLOGICAL SCIENCE 24: (7) pp. 1348-1353.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 23
nyelv: angol
URL 
2013

Csibra G, Gergely G: Teleological understanding of actions, In: Szerk.: Banaji MR, Szerk.: Gelman SA Navigating the Social World: What Infants, Chidren, and Other Species Can Teach Us. Oxford: Oxford University Press, 2013. pp. 38-43.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
nyelv: angol
DOI 
2011

Deligianni F, Senju A, Gergely G, Csibra G: Automated Gaze-Contingent Objects Elicit Orientation Following in 8-Month-Old Infants, DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY 47: (6) pp. 1499-1503.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 3
nyelv: angol
DOI 
2011

Csibra G, Gergely G: Natural pedagogy as evolutionary adaptation, PHILOSOPHICAL TRANSACTIONS OF THE ROYAL SOCIETY B-BIOLOGICAL SCIENCES 366: (1567) pp. 1149-1157.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 23
nyelv: angol
DOI 
2009

Topál J, Gergely GY, Erdőhegyi Á, Csibra G, Miklósi Á: Differential sensitivity to human communication in dogs, wolves and human infants, SCIENCE 325: (5945) pp. 1269-1272.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 64
nyelv: angol
DOI 
2009

Csibra G, Gergely G: Natural pedagogy, TRENDS IN COGNITIVE SCIENCES 13: (4) pp. 148-153.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 107
nyelv: angol
2008

Topál J, Gergely Gy, Miklósi Á, Erdőhegyi Á, Csibra G: Infants perseverative search errors are induced by pragmatic misinterpretation., SCIENCE 321: (5897) pp. 1831-1834.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 62
nyelv: angol
Teljes szöveg 
2003

Gergely G, Csibra G: Teleological reasoning in infancy, TRENDS IN COGNITIVE SCIENCES 7: (7) pp. 287-292.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 349
nyelv: angol
DOI 
2002

Gergely G, Bekkering H, Király I: Rational imitation in preverbal infants, NATURE 415: (6873) p. 755.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 488
nyelv: angol
DOI 
a legjelentősebbnek tartott közleményekre kapott független hivatkozások száma:1119 
Tudománymetriai adatok
Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
121
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
132
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
4
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
39 
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
7628


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )