Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2020. II. 04.
Személyes adatok
Róbert Péter
név Róbert Péter
intézmény neve
doktori iskola
ELTE Szociológia Doktori Iskola (oktató)
SzE Regionális- és Gazdaságtudományi Doktori Iskola (törzstag)
(tudományági) Doktori Tanács
PTE Demográfia és Szociológia Doktori Iskola (oktató)
BCE Szociológia és Kommunikációtudomány Doktori Iskola (oktató)
doktori képzéssel kapcsolatos munkájának megoszlása ELTE Szociológia Doktori Iskola 9%
SzE Regionális- és Gazdaságtudományi Doktori Iskola 51%
PTE Demográfia és Szociológia Doktori Iskola 9%
BCE Szociológia és Kommunikációtudomány Doktori Iskola 30%
SzE RGDI (tudományági) Doktori Tanács 1%
adott-e már oktatóként valamely doktori iskolát működtető intézménynek akkreditációs nyilatkozatot? Széchenyi István Egyetem
MAB minősítés
a törzstagság feltételeinek megfelel
(2019. VII. 19.)
Elérhetőségek
drótpostacím probertsze.hu
telefonszám +36 96 503-623
saját honlap
saját honlap (angol)
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím PhD
fokozat megszerzésének éve 1986
fokozat tudományága szociológiai tudományok
fokozatot kiadó intézmény neve MTA
tudományos fokozat, cím CSc
fokozat megszerzésének éve 2010
fokozat tudományága szociológiai tudományok
fokozatot kiadó intézmény neve MTA
Jelenlegi munkahelyek
2010 - Széchenyi István Egyetem
egyetemi tanár
1988 - TÁRKI Zrt (további intézmény)
további (programvezető kutató)
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma 9.5
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma 7.5
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
(50%) Bándy Katalin PhD 2015  RGDI
Szalma Ivett PhD 2011  SDI-BCE
Hack-Handa József PhD 2010  SDI-ELTE
Blaskó Zsuzsa PhD 2008  SDI-BCE
Lannert Judit PhD 2006  SDI-BCE
Bukodi Erzsébet PhD 2002  SDI-BCE
Fényes Hajnalka PhD 2000  SDI-BCE

  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület társadalmi rétegződés és mobilitás; iskolai egyenlőtlenségek; életút átmenetek; életmód, életstílus, jóllét; vélemények és attitűdök; survey kutatás; nemzetközi összehasonlítás
jelenlegi kutatásainak tudományága szociológiai tudományok
neveléstudományok
Közlemények
2019

Róbert Péter: The Role of Demographic and Socio-Economic Characteristics in Affecting Subjective Well-being, STUDIES OF TRANSITION STATES AND SOCIETIES 11: (2) pp. 3-22.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
URL 
2019

Robert Peter, Saar Ellu, Kazjulja Margarita: Individual and institutional influences on EU labour market returns to education: a comparison of the effect of the 2008 economic crisis on eight EU countries, EUROPEAN SOCIETIES 2019: pp. 1-31.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
URL 
2018

Albert Fruzsina, Dávid Beáta, Kmetty Zoltán, Kristóf Luca, Róbert Péter, Szabó Andrea: Mapping the Post-communist Class Structure: Findings from a New Multidimensional Hungarian Class Survey, EAST EUROPEAN POLITICS AND SOCIETIES 32: (3) pp. 544-565.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 4
nyelv: angol
URL 
2016

Keller Tamás, Róbert Péter: Inequality in educational returns in Hungary, In: Bernardi, Fabrizio; Ballarino, Gabriele (szerk.) Education, Occupation and Social Origin A Comparative Analysis of the Transmission of Socio-Economic Inequalities, Edward Elgar Publishing (2016) pp. 49-64.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: angol
URL 
2016

Aleksander Kucel, Peter Robert, Marian Buil, Nuria Masferrer: Entrepreneurial Skills and Education-Job Matching of Higher Education Graduates, EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATION 51: (1) pp. 73-89.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 20
nyelv: angol
URL 
2012

Róbert Péter, Ellu Saar: Learning and Working: The Impact of the 'Double Status Position' on the Labour Market Entry Process of Graduates in CEE Countries, EUROPEAN SOCIOLOGICAL REVIEW 28: (6) pp. 742-754.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 10
nyelv: angol
2010

Róbert Péter: Social origin, school choice, and student performance, EDUCATIONAL RESEARCH AND EVALUATION 16: (2) pp. 107-129.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 10
nyelv: angol
2008

Róbert P, Dronkers J: Differences in Scholastic Achievement of Public, Private Government-Dependent, and Private Independent Schools, EDUCATIONAL POLICY 22: (4) pp. 541-577.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 75
nyelv: angol
1991

Róbert P: Educational transition in Hungary from the postwar period up to the end of the 1980s, EUROPEAN SOCIOLOGICAL REVIEW 7: (3) pp. 213-236.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 26
nyelv: angol
1986

Róbert P: Származás és mobilitás, Társadalomtudományi Intézet
dokumentum típusa: Könyv/Szakkönyv
független idéző közlemények száma: 31
nyelv: magyar
a legjelentősebbnek tartott közleményekre kapott független hivatkozások száma:176 
Tudománymetriai adatok
Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
203
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
194
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
10
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
35 
külföldön megjelent, figyelembe vehető tudományos közleményei:
79
hazai kiadású, figyelembe vehető idegen nyelvű közleményei:
17
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
931


2020. X. 20.
ODT online ülés
Az ODT következő, online ülésére 2020. november 6-án 10.00 órakor kerül sor.

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )