Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2023. XII. 02.
Személyes adatok
név Major Éva
intézmény neve
doktori iskola
ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola (oktató)
ELTE Nyelvtudományi Doktori Iskola (témavezető)
doktori képzéssel kapcsolatos munkájának megoszlása ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola 100%
adott-e már oktatóként valamely doktori iskolát működtető intézménynek akkreditációs nyilatkozatot? Eötvös Loránd Tudományegyetem
Elérhetőségek
telefonszám +36 1 485-5200/4396
saját honlap
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím PhD
fokozat megszerzésének éve 2002
fokozat tudományága neveléstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola
Jelenlegi munkahelyek
1992 - Eötvös Loránd Tudományegyetem
egyetemi oktató
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma 1.5
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma 1.5
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
Alvarez Llerena Carlos Lenin PhD 2024  NDI2-ELTE
Barzan’s Hama Karim PhD 2020  NDI2-ELTE
Hama Karim Barzan PhD 2020  NDI2-ELTE
(50%) Asztalos Réka PhD 2016  NDI2-ELTE

abszolutóriumot szerzett:
Menyhárt Adrienn (PhD) 2010/08  NDI2-ELTE
jelenlegi doktorandusz hallgatói az abszolutórium várható évével:
Kótay-Nagy Annamária (PhD) (2024/08)  NDI3-ELTE
Rusmanayanti Asmi (PhD) (2024/08)  NDI3-ELTE
  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület Oktatáspoltika, tanárképzés, nyelvi vizsgáztatás. Az IKT szerepe a tanárképzésben és az osztálytermi munkában az online kollaboráció jelentősége, jellemzői. Tanárképzés európai kontextusban.
jelenlegi kutatásainak tudományága neveléstudományok
Közlemények
2021

Major Éva, Öveges Enikő: A hallgatók szakmai fejlődése és a hallgatók által tartott foglalkozások jellemzői az EFOP nyelvoktató projektjében óraterveik és reflexióik alapján, In: Feld-Knapp, Ilona; Katona, László; Kálmán, Csaba; Major, Éva; Öveges, Enikő; Pálffy, Gabriella; Perge, Gabriella (szerk.) Nyelvtanulással a boldogulásért, ELTE Eötvös Kiadó (2021) pp. 61-77.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: magyar
2019

Major Éva: Az olvasás elméleti megközelítései és olvasási stratégiák, a szövegértő olvasás fejlesztése idegen nyelven, In: Terbe, Erika (szerk.) A szövegértés mint tanulási képesség fejlesztése, Eötvös Loránd Tudományegyetem (ELTE) (2019) pp. 21-48.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
nyelv: magyar
2019

Terbe Erika, Antalné Szabó Ágnes, Gonda Zsuzsa, Major Éva, Raátz Judit, Szabó Éva: A szövegértés mint tanulási képesség fejlesztése, Eötvös Loránd Tudományegyetem (ELTE)
dokumentum típusa: Könyv/Szakkönyv
nyelv: magyar
Teljes szöveg 
2018

Major Éva: Qualitätskriterien, In: Jörg, Roche; Ágnes, Einhorn; Ferran, Suner (szerk.) Unterrichtsmanagement, Narr Francke Attempto Verlag (2018) pp. 208-219.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
nyelv: német
2018

K Nagy Emese, Révész László, Revákné Markóczi Ibolya, Sápiné Bényei Rita, Kopp Erika, Lénárd Sándor, Major Éva, Kovácsné Duró Andrea, Illésné Kovács Mária, Dobróné Tóth Márta, Óbis Hajnalka, Sarka Lajos, Huszár Zsuzsanna, Fűzné Kószó Mária, Musza Katalin, K Nagy Emese: Differenciált Fejlesztés Heterogén Tanulócsoportban (DFHT) tanítási-tanulási stratégia, EKE Líceum Kiadó
dokumentum típusa: Könyv/Szakkönyv
független idéző közlemények száma: 43
nyelv: magyar
URL 
2018

Major Éva: A holland pedagógusképzési rendszer jellemzői, PEDAGÓGUSKÉPZÉS: PEDAGÓGUSKÉPZŐK ÉS -TOVÁBBKÉPZŐK FOLYÓIRATA 17: (45) pp. 149-168.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
2017

Major Éva: A tanárjelöltek óráinak látogatása mint fejlesztőeszköz, In: Károly, Krisztina; Homonnay, Zoltán (szerk.) Mérési és értékelési módszerek az oktatásban és a pedagógusképzésben, ELTE Eötvös Kiadó (2017) pp. 11-19.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: magyar
URL 
2016

Major Éva, Szabó Éva, Antalné Szabó Ágnes: Mentori kompetenciák és óraelemzés, ANYANYELV-PEDAGÓGIA 9: (1) pp. 50-61.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
URL 
2015

Major Éva: A vezetőtanár és a mentor tevékenységei a tanítási gyakorlatok során - egy kérdőíves kutatás tanulságai, In: Major, Éva; Veszelszki, Ágnes (szerk.) A tanárrá válás és a tanárság kutatása, Eötvös Loránd Tudományegyetem (ELTE) (2015) pp. 52-70.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: magyar
2015

Major Éva: Changing structures - Unshaken approach?, In: Holló, Dorottya; Károly, Krisztina (szerk.) Inspirations in foreign language teaching, Pearson Education Limited (2015) pp. 70-82.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
független idéző közlemények száma: 1
nyelv: angol
a legjelentősebbnek tartott közleményekre kapott független hivatkozások száma:44 
Tudománymetriai adatok
Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
52
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
49
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
6
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
14 
külföldön megjelent, figyelembe vehető tudományos közleményei:
8
hazai kiadású, figyelembe vehető idegen nyelvű közleményei:
3
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
162


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )