Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2023. XII. 14.
Personal data
Judit H. Ekler
name Judit H. Ekler
name of institution
doctoral school
ELTE Doctoral School of Education (Announcer of research topic)
the share of work in the different doctoral schools. ELTE Doctoral School of Education 100%
accreditation statement submitted to: Eötvös Loránd University, Budapest
Contact details
E-mail address heszterane.ekler.juditppk.elte.hu
phone number +36 70 533-3126
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2007
discipline to which degree belongs educational sciences
institution granting the degree UNIVERSITY OF PANNONIA
scientific degree, title Habilitation
year degree was obtained 2019
discipline to which degree belongs educational sciences
institution granting the degree Eötvös Loránd University
Employment
2017 - Eötvös Loránd University, Budapest
university professor or researcher
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now
number of students who fulfilled course requirements
students who obtained their degrees:
completed course requirement:
(50%) Enikő Tóth (PhD) 2023/08  D E
(50%) Mónika Szigethy (PhD) 2023/08  D E
Regős Lappints (PhD) 2023/08  D E
(50%) Zoltán Vass (PhD) 2023/08  D E
  Thesis topic proposals
Research
research area The efficiency of PE. Learning Centered Teaching Methods in Physical Education. The relationship between the PE and the sport after the pupilage. Sport and society.
research field in which current research is conducted educational sciences
sport sciences
Publications
2023

Lappints Regős, H. Ekler Judit: A testnevelő tanárok tanítási stílusának hatása a tanórai terhelésre, illetve a tanulók számára érzékelhető motivációs környezetre (pilot kutatás), MAGYAR SPORTTUDOMÁNYI SZEMLE 24: (3) pp. 77-84.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2022

Ekler Judit: Innovatív tanulásszervezés a testnevelőtanár-képzés kurzusaiban. Gimnasztika, Testnevelés szakmódszertan, In: Horváthné, Dr. Molnár Katalin; Dr. Fűzfa, Balázs (szerk.) Tudományt művelni és tanítani, Savaria University Press (2022) pp. 210-225.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2021

H. Ekler Judit, Szivák Judit, Némethné Tóth Orsolya, Koltai Miklós: A szemlélet- és gyakorlatváltást támogató programok jellemzői és jelentősége a pályakezdés idején – pályakezdő testnevelő tanárok reflexiói a MIP-NPET programról, PEDAGÓGUSKÉPZÉS: PEDAGÓGUSKÉPZŐK ÉS -TOVÁBBKÉPZŐK FOLYÓIRATA 20(48): (2) pp. 55-80.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
URL 
2021

Hurtik-Tóth Enikő, Tóth László, H. Ekler Judit: Testnevelő szakos hallgatók tanári pálya iránti elköteleződés vizsgálata, PEDAGÓGUSKÉPZÉS: PEDAGÓGUSKÉPZŐK ÉS -TOVÁBBKÉPZŐK FOLYÓIRATA 20(48): (3) pp. 29-53.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 1
language: Hungarian
URL 
2020

H. Ekler Judit: A projektpedagógia alkalmazásának lehetőségei a testnevelés oktatásában, Magyar Diáksport Szövetség
type of document: Book/Monography
number of independent citations: 2
language: Hungarian
2019

H. Ekler Judit, Koltai Miklós, Némethné Tóth Orsolya: Tanulási képességek fejlesztése mozgásos eszközökkel, Eötvös Loránd Tudományegyetem (ELTE)
type of document: Book/Monography
language: Hungarian
2018

Hein V, Emeljanovas A, Ries F, Valantine I, Ekler J H, López P G: The perception of the autonomy supportive behaviour as a predictor of perceived effort and physical self-esteem among school students from four nations, MONTENEGRIN JOURNAL OF SPORTS SCIENCE AND MEDICINE 7: (1) pp. 21-30.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 10
language: English
URL 
2015

H Ekler Judit: A hatékony testnevelés módszertani lehetőségei, In: Révész, László; Csányi, Tamás (szerk.) Tudományos alapok a testnevelés tanításához I. kötet, Magyar Diáksport Szövetség (2015) pp. 87-105.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
number of independent citations: 7
language: Hungarian
2015

Judit H Ekler: Learner-centred teaching methods in PE. Processing athletics teaching material in project method, JOURNAL OF HUMAN SPORT AND EXERCISE 10: (1Proc) pp. 236-246.
type of document: Journal paper/Konferenciaközlemény
number of independent citations: 2
language: English
URL 
2012

Hein V, Ries F, Pires F, Caune A, Emeljanovas A, Heszteráné Ekler J, Valantiniene I: The relationship between teaching styles and motivation to teach among physical education teachers, JOURNAL OF SPORTS SCIENCE AND MEDICINE 11: (1) pp. 123-130.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 129
language: English
URL 
Number of independent citations to these publications:151 
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
136
number of scientific publications:
137
monographs and professional books:
2
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
3 
number of independent citations to scientific publications and creative works:
177


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )