Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2023. VI. 20.
Personal data
name Kinga Révész-Kiszela
name of institution
doctoral school
EKKE Doctoral School of Education (Supervisor)
the share of work in the different doctoral schools. EKKE Doctoral School of Education 100%
accreditation statement submitted to: Eszterházy Károly Catholic University
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2018
discipline to which degree belongs educational sciences
institution granting the degree EKCU Doctoral School of Education
Employment
2014 - Eszterházy Károly Catholic University
university professor or researcher
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 0.5
number of students who fulfilled course requirements 0.5
students who obtained their degrees:
(50%) Adrienn Oravecz PhD 2022  DSE-EKE

completed course requirement:
(50%) Adrienn Oravecz (PhD) 2018/08  DSE-EKE
present PhD students:
Katalin Burom (PhD) (2027/08)  DSE-EKE
Márton Széchenyi (PhD) (2026/08)  DSE-EKE
  Thesis topic proposals
Research
research area Educational Science Special Education
research field in which current research is conducted educational sciences
Publications
2023

Julianna Vig, László Révész, Mónika Kaj, Katalin Kälbli, Bernadett Svraka, Kinga Révész-Kiszela, Tamás Csányi: The Prevalence of Educational Neuromyths among Hungarian Pre-service Teachers, JOURNAL OF INTELLIGENCE 11: (2) 31
type of document: Journal paper/Article
language: English
URL 
2023

Csányi Tamás, Kälbli Katalin, Svraka Bernadett, Révész-Kiszela Kinga, Vig Julianna: Neuromítoszok az oktatásban – tények és törekvések, MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE 2023: 10.1556/0016.2023.00007
type of document: Journal paper/Review paper
language: Hungarian
URL 
2022

Révész-Kiszela Kinga: ADHD tüneteket mutató, tanköteles korú gyermekek mozgásállapotának és iskolai alapkészségeinek vizsgálata, In: Gombocz, Orsolya; Juhász, Márta Klára; Mongyi, Norbert (szerk.) Pedagógiai változások - a változás pedagógiája IV., Pázmány Péter Katolikus Egyetem (2022) pp. 98-107.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2021

Hegyi Lili, Magyar Istvánné, Révész-Kiszela Kinga: Különleges bánásmódot igénylő tanulók a köznevelésben, In: Magyar, Istvánné (szerk.) Integráció-inklúzió Komplex Alapprogrammal, Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó (2021) pp. 29-72.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: Hungarian
2021

Révész-Kiszela Kinga: A Komplex Alapprogram együttnevelést támogató szemléletének megjelenése a Komplex Alapprogram Koncepciójában, In: Magyar, Istvánné (szerk.) Integráció-inklúzió Komplex Alapprogrammal, Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó (2021) pp. 73-85.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: Hungarian
2021

Révész-Kiszela Kinga: A Komplex Alapprogram alprogrami foglalkozásainak szerepe az SNI Irányelv sérülésspecifikus fejlesztési területeinek, nevelési céljainak megvalósításában, In: Magyar, Istvánné (szerk.) Integráció-inklúzió Komplex Alapprogrammal, Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó (2021) pp. 86-96.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: Hungarian
2021

Révész-Kiszela Kinga: Intervenciós program hatása a tanulási- és motoros képességekre az iskolaérettség függvényében, In: Fodor, Richárd; Karain-Gombocz, Orsolya; Miklós, Ágnes Kata (szerk.) Pedagógiai változások – a változás pedagógiája III., Szaktudás Kiadó (2021) pp. 299-308.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2018

Révész-Kiszela Kinga: Intervenciós program hatása az iskolaérettségre a tanulási- és motoros képességek tükrében,
type of document:
number of independent citations: 3
language: Hungarian
URL 
2015

Juhász Imre, Kopkáné Plachy Judit, Müller Anetta, Bíró Melinda, Hídvégi Péter, Kiszela Kinga, Révész László: Rekreációs tevékenységek hatása a kardiorespiratorikus rendszerre időskorúak esetében, MAGYAR SPORTTUDOMÁNYI SZEMLE 16: (2(62)) p. 38.
type of document:
number of independent citations: 1
language: Hungarian
2015

Révész-Kiszela Kinga, Révész László, Bíró Melinda: Különleges bánásmódot igénylők testnevelése és sportja, EKF Líceum Kiadó
type of document: Book/Monography
number of independent citations: 3
language: Hungarian
Number of independent citations to these publications:
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
72
number of scientific publications:
39
monographs and professional books:
2
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
8 
scientific publications published abroad that meet the accreditation criteria:
6
publications not in Hungarian, published in Hungary, meeting the accreditation criteria:
1
number of independent citations to scientific publications and creative works:
43


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )