Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2024. II. 08.
Personal data
Alice Mária Bredács
name Alice Mária Bredács
name of institution
doctoral school
PTE Education and Society Doctoral School of Education (Supervisor)
the share of work in the different doctoral schools. PTE Education and Society Doctoral School of Education 100%
accreditation statement submitted to: University of Pécs
Contact details
phone number +36 30 502-6025
mobile phone number +36 30 502-6025
own web page
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2013
discipline to which degree belongs educational sciences
institution granting the degree ELTE Educational Doctoral School
Employment
2012 - University of Pécs
university professor or researcher
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 7
number of students who fulfilled course requirements 1
students who obtained their degrees:
Melinda Csepcsényi Lajos Lászlóné Balogh PhD 2022  ESDSE
Melinda Csepcsényi Lajos Lászlóné Balogh PhD 2022  ESDSE

students with degree granting in process:
Réka Horváth PhD (2024/08)  ESDSE
present PhD students:
Barbara Csilla Zsidek (PhD) (2026/08)  ESDSE
Borbála Kígyós (PhD) (2026/08)  ESDSE
Ildikó Reikort (PhD) (2026/08)  ESDSE
Andrea Bauer (PhD) (2024/08)  ESDSE
Sziringia Szakálos (PhD) (2024/08)  ESDSE
  Thesis topic proposals
Research
research area Examination of thinking and a problem solving, Applying E-learning and ICT in pedagogy, pedagogic measurement and assessment, Development and improve of talents, alternative artistic tutorial programs
research field in which current research is conducted educational sciences
art
Publications
2022

Bredács Alice: A végzettség nélküli iskolaelhagyás ellen – művészeti nevelés alapú módszerek című tanártovábbképzési project – beszámoló és javaslatok, PARLANDO: ZENEPEDAGÓGIAI FOLYÓIRAT p. &.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2022

Bredács Alice, Szakálos Sziringa: A szociális hátrányból származó stressz verbális és non-verbális megnyilvánulásai az intézményben, valamint vizuális megjelenése a tanulói rajzon, mit vizsgálati eszközön, In: Molnár, Gyöngyvér; Tóth, Edit (szerk.) Új kutatások a neveléstudományokban 2021 : A neveléstudomány válaszai a jövő kihívásaira, Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Intézet; MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság (2022) pp. 74-88.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2020

Csepcsényi Lajos Lászlóné Balogh Melinda, Bredács Alice: Kreativitáskutatás a középfokú építőipar és földmérés ágazati szakképzésben, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 30: (12) pp. 81-101.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
URL 
2020

Bredács Alice, Takács Kíra: A stresszel való megküzdőképesség fejlesztése az iskolában a reziliencia és a pszichológiai immunitás eszközeivel, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 30: (3) pp. 62-84.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 1
language: Hungarian
URL 
2019

Bredács Alice: A pozitív pedagógia fejlesztési területei – a pszichológiai immunkompetencia és a reziliencia fogalmainak tükrében, PARLANDO: ZENEPEDAGÓGIAI FOLYÓIRAT (2) 2019/2019-3
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2019

Bredács Alice: A pozitív pedagógia és a művészeti nevelés hatása a végzettség nélküli iskolaelhagyás csökkentésére, In: Tóth, Péter; Benedek, András; Mike, Gabriella; Duchon, Jenő (szerk.) Fejlődés és partnerség a felsőoktatásban határok nélkül, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar, Műszaki Pedagógia Tanszék (2019) pp. 606-617.
type of document: Part of book/Proceedings Paper
language: Angol, Magyar
2018

Bredács Alice: A pozitív pszichológia pedagógiai és művészetpedagógiai aspektusai és a pozitív irányzat mozgalommá válása az oktatásban, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 28: (1-2) pp. 3-22.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 2
language: Hungarian
URL 
2016

Bredács Alice Mária: Psychological Immunity Research to the Improvement of the Professional Teacher Training’s National Methodological and Training Development, PRACTICE AND THEORY IN SYSTEMS OF EDUCATION 11: (2) pp. 118-141.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 1
language: English
2015

Bredács Alice Mária: A pszichológiai immunitás vizsgálatának eredményei a szakmai tanárképzés országos módszertani- és képzésfejlesztéséhez. (p. 87-127, In: Daruka, Magdolna (szerk.) A tanári szerep változásának háttértényezői a szakképzésben, Budapesti Corvinus Egyetem (2015) pp. 87-127.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
URL 
2012

Bredács Alice, Kárpáti Andrea: A 14-16 éves művészeti képzésben részesülő tanulók pszichológiai immunkompetenciája és ennek integrációja a művészeti neveléssel, MAGYAR PEDAGÓGIA 112: (4) pp. 197-219.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 4
language: Hungarian
Number of independent citations to these publications:
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
60
number of scientific publications:
53
monographs and professional books:
0
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
5 
number of independent citations to scientific publications and creative works:
11


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )