Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2020. IV. 22.
Személyes adatok
név Cs.Czachesz Erzsébet
intézmény neve
doktori iskola
ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola (témavezető)
ELTE Pszichológiai Doktori Iskola (oktató)
adott-e már oktatóként valamely doktori iskolát működtető intézménynek akkreditációs nyilatkozatot? Eötvös Loránd Tudományegyetem
Elérhetőségek
telefonszám +36 1 461-2600
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím PhD
fokozat megszerzésének éve 1988
fokozat tudományága neveléstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Tudományos Minősítő Bizottság
tudományos fokozat, cím DSc
fokozat megszerzésének éve 2005
fokozat tudományága
fokozatot kiadó intézmény neve MTA
Jelenlegi munkahelyek
2004 - Eötvös Loránd Tudományegyetem
professor emeritus
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma 10
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma 6
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
(50%) Gál Gyöngyi PhD 2014  NDI2-ELTE
(50%) Magyarné Fazekas Ágnes PhD 2014  NDI2-ELTE
Erdélyi Árpád PhD 2008  NDI2-ELTE
(50%) Huszár Zsuzsanna PhD 2008  NDI2-ELTE
Lesznyák Márta PhD 2008  NDI2-ELTE
Molnár Edit Katalin PhD 2003  NDI2-ELTE
Tarkó Klára PhD 2000  NDI2-ELTE

abszolutóriumot szerzett, de nincs folyamatban doktori cselekmény és nincs fokozat:
(50%) Aniot-Zolnay Fruzsina Lili (PhD) 2014/01  NDI2-ELTE
(50%) Kovács Ivett Judit (PhD) 2018/01  NDI2-ELTE
jelenlegi doktorandusz hallgatói az abszolutórium várható évével:
Peák Boglárka (PhD) (2024/08)  NDI2-ELTE
(50%) Illisz Balázs Gergely (PhD) (2022/08)  NDI2-ELTE
  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület interkulturális pedagógia, multikulturális nevelés, kisebbségi oktatás, kétnyelvű oktatás, kezdő olvasás, szövegértés
jelenlegi kutatásainak tudományága neveléstudományok
Közlemények
2019

Kovács Ivett, Cs. Czachesz Erzsébet, Vámos Ágnes: Individual Needs Or Cultural Differences?, In: Another Brick in the Wall: Transforming Education, (2019) pp. 121-121.
dokumentum típusa:
nyelv: angol
2018

Csereklye Erzsébet, Czachesz Erzsébet, Temesi Borbála, Kőrizs Beatrix, Sántha Zsuzsanna, Pálfi Flóra, Nguyen Luu Lan Anh: Nemzetközi felsőoktatási hallgatói mobilitás, In: Lippai, Edit (szerk.) Változás az állandóságban, Magyar Pszichológiai Társaság (2018) pp. 175-175.
dokumentum típusa:
nyelv: magyar
2018

Nguyen Luu Lan Anh, Borsfay Krisztina, Csereklye Erzsébet, Czachesz Erzsébet, Kovács Ivett, Lesznyák Márta, Páva Rita, Roszik-Volovik Xénia: „Where are you from?”: különböző országokból érkező nemzetközi diákok adaptációja Magyarországon, In: Lippai, Edit (szerk.) Változás az állandóságban, Magyar Pszichológiai Társaság (2018) pp. 176-176.
dokumentum típusa:
nyelv: magyar
2017

Nguyen Luu Lan Anh, Borsfay Krisztina, Sijun Chen, Csereklye Erzsébet, Czachesz Erzsébet, Hain Ferenc, Lesznyák Márta, Páva Rita, Wenxin Zhou: Psychological Aspects of International Mobility in Higher Education: Acculturation and Adaption International Students in Hungary, In: Proceedings of International Conference of the First Southeast Asia Regional Conference of Psychology, (2017) pp. 223-223.
dokumentum típusa:
nyelv: angol
2017

Kovács Ivett, Cs Czachesz Erzsébet, Kovács Judit, Vámos Ágnes: The Transnational Migration and Some Educational Questions in Hungary: Case Study of a Bilingual School Established Near an International Air-Base, In: Lendvai, Lilla; Keresztes-Takács, Orsolya; Csereklye, Erzsébet (szerk.) Mobilities, Transitions, Transformations. Intercultural Education at the Crossroads, International Association for Intercultural Education (IAIE) (2017) pp. 119-140.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Konferenciaközlemény
nyelv: angol
2014

Gordon Győri János, Németh Szilvia, Czachesz Erzsébet: Tanárok inrekulturális nézetei és a szülőkkel való együttműködési gyakorlata., NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ 2: (2) pp. 39-50.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
2014

Czachesz Erzsébet: Az interkulturális pedagógia témái és alakulása Európában., In: Szerk: Gordon Győri János, Tanárok interkulturális nézetei és azok hatása az osztálytermi munkára: Kutatási eredmények. Budapest: ELTE Eötvös Kiadó, 2014. pp. 37-43.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: magyar
2011

J Gordon Győri J, A Boreczky, E Czachesz, A Vámos, B Dobos B, A Máthé-Tóth: Multicultural education in Hungary., In: Szerk: J. Spinthorakis, J. Lalor, W. Berg, Cultural diversity in the classroom: A European comparision. Wiesbaden: Verlag für Sozialwissenschaften, 2011. pp. 29-44.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 1
nyelv: angol
URL 
1999

Csapó B, Czachesz E, Liiceanu A, Lázár S: Being a Minority: Hungarian Adolescents in Transylvania, Romania, In: Szerk: Alsaker FD Szerk: Flammer A, The Adolescent Experience: European and American Adolescents in the 1990s. Mahwah; London: Lawrence Erlbaum Associates, 1999. pp. 145-164. (Research monographs in adolescence)
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 3
nyelv: angol
1998

Cs.Czachesz E : Olvasás és pedagógia, Szeged: Mozaik Oktatási Stúdió, 159 p.
dokumentum típusa: Könyv/Szakkönyv
független idéző közlemények száma: 17
nyelv: magyar
a legjelentősebbnek tartott közleményekre kapott független hivatkozások száma:21 
Tudománymetriai adatok
Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
21
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
86
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
4
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
15 
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
158


2020. X. 20.
ODT online ülés
Az ODT következő, online ülésére 2020. november 6-án 10.00 órakor kerül sor.

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )