Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2023. I. 13.
Personal data
László Kinyó
name László Kinyó
name of institution
doctoral school
SzTE Doctoral School of Education (Supervisor)
Council of the Doctoral School
the share of work in the different doctoral schools. SzTE Doctoral School of Education 100%
accreditation statement submitted to: University of Szeged
Contact details
E-mail address Kinyoedpsy.u-szeged.hu
phone number +36 30 535-0959
own web page
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2012
discipline to which degree belongs educational sciences
institution granting the degree University of Szeged
Employment
2009 - University of Szeged
university professor or researcher
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now
number of students who fulfilled course requirements
students who obtained their degrees:
Noémi Huszka PhD 2021  DSE–US

students with degree granting in process:
Saif Husam Mohammed PhD (2024/05)  DSE–US
present PhD students:
Sabrina Habbiche (PhD) (2027/08)  DSE–US
Annamária Ablonczy-Bugris (PhD) (2024/08)  DSE–US
Research
research area civic education civic competence
research field in which current research is conducted educational sciences
Publications
2020

Mohammed Saif Husam, Kinyó László: The Role of Constructivism in The Enhancement of Social Studies Education, Journal of Critical Reviews 7: (07) pp. 249-256.
type of document: Journal paper/Review paper
language: English
URL 
2019

Benő Csapó, József Balázs Fejes, László Kinyó, Edit Tóth: Educational achievement in social and international contexts, In: Tóth, István György (szerk.) Hungarian Social Report 2019, Tárki Társadalomkutatási Intézet Zrt. (2019) pp. 217-236.
type of document:
number of independent citations: 1
language: English
URL 
2019

Kinyó László, Dancs Katinka: Elementary school teachers' belief and classroom practices related to teaching cultural universals, In: CiCea, Association (szerk.) Europe at a Crossroads: Rights, Values and Identity, (2019) p. 25.
type of document:
language: English
2019

Huszka Noémi, Kinyó László: A tanító és a tanuló közötti kapcsolat vizsgálatának lehetőségei kisiskolás korban, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 29: (12) pp. 3-13.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
URL 
2018

Kinyó László, Dancs Katinka: How do children perceive their peers? Commonalities of external and internal features perceived of other children in the responses of 10-11-year-old pupils, In: 20th Annual Children’s Identity and Citizenship European Association and 2nd Joint CitizED Association Conference. Citizenship & Identity in a ‘Post-Truth’ World, (2018) p. 48.
type of document:
language: English
2018

Kinyó László: Az egyetemes társadalmi-kulturális jelenségek (humán univerzálék) tanításában rejlő lehetőségek az iskola bevezető és kezdő szakaszában, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 28: (7) pp. 64-79.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
URL 
2015

Kinyó László, Bús Enikő: Az iskolai és iskolán kívüli társas tevékenységek jellemzői és összefüggései az online adatgyűjtésből származó háttéradatokkal 9-12 éves diákok körében, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 25: (4) pp. 31-48.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 1
language: Hungarian
URL 
2015

Kinyó László, Dancs Katinka: 7–12 éves tanulók állampolgári tudásának online vizsgálata és a teljesítmények összefüggése az adatfelvétel során gyűjtött tanulói szintű interakciós adatokkal, MAGYAR PEDAGÓGIA 115: (2) pp. 93-113.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 5
language: Hungarian
URL 
2015

Kinyó László: A társadalmi és állampolgári ismeretek online vizsgálata, In: Csapó, Benő; Zsolnai, Anikó (szerk.) Online diagnosztikus mérések az iskola kezdő szakaszában, Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) (2015) pp. 97-122.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
number of independent citations: 3
language: Hungarian
2015

Dancs Katinka, Kinyó László: Az iskolai demokrácia és az osztálytermi légkör összefüggéseinek vizsgálata strukturális egyenletek modelljeivel, MAGYAR PEDAGÓGIA 115: (4) pp. 363-382.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 3
language: Hungarian
URL 
Number of independent citations to these publications:13 
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
98
number of scientific publications:
96
monographs and professional books:
0
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
0 
number of independent citations to scientific publications and creative works:
423

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )