Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2023. XII. 15.
Personal data
Anett Kádár
name Anett Kádár
name of institution
doctoral school
SzTE Doctoral School of Geosciences (Academic staff member)
the share of work in the different doctoral schools. SzTE Doctoral School of Geosciences 100%
Contact details
mobile phone number +36 20 364-0014
own web page
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2019
discipline to which degree belongs earth sciences
institution granting the degree University of Szeged
Employment
2023 - University of Szeged
university professor or researcher
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 0.5
number of students who fulfilled course requirements 0
students who obtained their degrees:
Research
research area Geography Methodology
research field in which current research is conducted earth sciences
Publications
2023

Bagoly-Simó Péter, Graaf Johannes, Farsang Andrea, Tóth Ádám, Bokis Alexandra, Pál Viktor, Kádár Anett: Hogyan látjuk Európát? Egy berlini középiskola diákjainak mentális térképei Európáról és annak határairól, GEOMETODIKA: FÖLDRAJZ SZAKMÓDSZERTANI FOLYÓIRAT 7: (2) pp. 27-46.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
URL 
2020

Farsang Andrea, Szilassi Péter, Csíkos Csaba, Szőllősy László, Kádár Anett, Pirkhoffer Ervin, Pál Viktor, M.Császár Zsuzsanna, Teperics Károly: Egy tanulóközpontú módszertani eszköztár fejlesztése Magyarország földrajzának tanításához [Developing a student-centred methodological toolkit for teaching the geography of Hungary], GEOMETODIKA: FÖLDRAJZ SZAKMÓDSZERTANI FOLYÓIRAT 4: (3) pp. 33-47.
type of document: Journal paper/Review paper
language: Hungarian
URL 
2019

Kádár Anett, Molnár Ernő, Száraz Tamás, Jász Erzsébet, Farsang Andrea: Hogyan befolyásolják a tévképzetek a földrajztanulást? Egy keresztmetszeti vizsgálat tanulságai, In: Varga, Aranka; Andl, Helga; Molnár-Kovács, Zsófia (szerk.) Neveléstudomány – Horizontok és dialógusok. XIX. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság; Pécsi Tudományegyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Neveléstudományi Intézet (2019) pp. 242-242.
type of document:
language: Hungarian
2019

Kádár Anett, Farsang Andrea: Általános iskolai és középiskolás diákok lemeztektonikai tévképzetei egy kvalitatív, keresztmetszeti vizsgálat tükrében, MAGYAR PEDAGÓGIA 119: (1) pp. 19-52.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 2
language: Hungarian
URL 
2019

Kádár Anett, Farsang Andrea: Misconceptions about climate change: Opportunities or obstacles?, GEOPHYSICAL RESEARCH ABSTRACTS 21: EGU2019-13097-1
type of document:
language: English
Full text 
2018

Kádár Anett, Farsang Andrea: A láva a Föld magjából származik, vagy mégsem [Lava originates from the Earth’s core, doesn’t it?], GEOMETODIKA: FÖLDRAJZ SZAKMÓDSZERTANI FOLYÓIRAT 2: (1) pp. 5-24.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 3
language: Hungarian
URL 
2018

Kádár Anett, Farsang Andrea, Gulyás Ágnes: Általános- és középiskolás diákok éghajlati folyamatokhoz kapcsolódó tévképzeteinek összehasonlító elemzése = Comparative Analysis of Elementary and Secondary School Students’ Climatic Related Misconceptions, FÖLDRAJZI KÖZLEMÉNYEK 142: (3) pp. 219-234.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 2
language: Hungarian
Full text 
2017

Kádár Anett, Farsang Andrea: Comparing the Plate-tectonics-related Misconceptions of High School Students and University Undergraduates, REVIEW OF INTERNATIONAL GEOGRAPHICAL EDUCATION ONLINE 7: (1) pp. 24-47.
type of document: Journal paper/Review paper
language: English
URL 
2015

Kádár Anett, Farsang Andrea, Ábrahám Eszter: Tudományos-fantasztikus filmek hatása a középiskolás tanulók földrajzi ismeretrendszerére, FÖLDRAJZI KÖZLEMÉNYEK 139: (4) pp. 302-317.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 2
language: Hungarian
Full text 
2012

Dudás E, Farsang A, Kádár A: Mégis forog a Föld? Tévképzetek a földrajzban, A FÖLDRAJZ TANÍTÁSA: MÓDSZERTANI FOLYÓIRAT 20: (3) pp. 8-20.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 2
language: Hungarian
URL 
Number of independent citations to these publications:11 
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
34
number of scientific publications:
33
monographs and professional books:
0
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
1 
number of independent citations to scientific publications and creative works:
17
Supervision
thesis supervisor Andrea Farsang
one supervisor or with co-supervisor individual
degree PhD
starting of doctoral studies 2011
date of final certificate (year,month) 2014/08
year in which degree was obtained 2019
diszertáció Main findings in the thesis (in Hungarian)Main findings in the thesis (in English)The thesis
data of the public discussion defense


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )