Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2023. IX. 22.
Személyes adatok
Vass Vilmos
név Vass Vilmos
intézmény neve
doktori iskola
DE Humán Tudományok Doktori Iskola (oktató)
PTE Filozófia Doktori Iskola (oktató)
PTE Oktatás és Társadalom Neveléstudományi Doktori Iskola (témakiíró)
doktori képzéssel kapcsolatos munkájának megoszlása PTE Filozófia Doktori Iskola 100%
Elérhetőségek
mobiltelefon száma +36 30 665-6324
saját honlap
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím PhD
fokozat megszerzésének éve 2000
fokozat tudományága neveléstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
tudományos fokozat, cím Habilitáció
fokozat megszerzésének éve 2007
fokozat tudományága multidiszciplináris társadalomtudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Pannon Egyetem Neveléstudományi Doktori Iskola
Jelenlegi munkahelyek
2014 - Budapesti Metropolitan Egyetem (további intézmény)
további (egyetemi docens, szakvezető)
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma 5
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma 2
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
Shain Sarit PhD 2016  NDI2-ELTE
Kubinger-Pillmann Judit PhD 2014  NDI2-ELTE

abszolutóriumot szerzett:
(50%) Gönczöl Enikő (PhD) 2015/08  OTNDI
Petry Annamária (PhD) 2013/08  NDI2-ELTE
  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület A curriculumelmélet hazai és nemzetközi folyamatainak összehasonlító vizsgálata különös tekintettel a tantárgyköziségre, a tanulásközpontúságra és a kreativitásra vonatkozóan.
jelenlegi kutatásainak tudományága neveléstudományok
Közlemények
2022

Vass Vilmos, Kiss Ferenc: Coherence Between Online Learning and Project-Based Courses in Higher Education. TLIC 2021., In: Guralnick, D.; Auer M.E., Poce A. (szerk.) Innovations in Learning and Technology for the Workplace and Higher Education, Springer International Publishing (2022) p. 8.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 1
nyelv: angol
URL 
2021

Mészáros Tímea, Vass Vilmos: A szervezeti tanulás és a tanuló szervezet jellemzői a Waldorf-iskolákban az innovációs szemlélet tükrében=Characteristics of the organizational learning and learning community in Waldorf schools in the light of the innovator’s mindset, JOURNAL OF APPLIED TECHNICAL AND EDUCATIONAL SCIENCES / ALKALMAZOTT MŰSZAKI ÉS PEDAGÓGIAI TUDOMÁNYOS FOLYÓIRAT 11: (2) pp. 104-123.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
URL 
2019

Smith K. M., Vass V.: Towards Creative Transformational Leadership in Higher Education, ZBORNIK INSTITUTA ZA PEDAGOSKA ISTRAZIVANJA 51: (1) pp. 238-284.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 1
nyelv: angol
URL 
2019

Smith Melanie K., Papp-Váry Árpád, Vass Vilmos: Úton a kreatív transzformációs vezetés felé a felsőoktatásban: kihívások és lehetőségek, EDUCATIO 28: (2) pp. 370-381.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
Teljes szöveg 
2019

Beáta Orosz, Cintia Kovács, Dijana Karuovic, György Molnár, Lenke Major, Vilmos Vass, Szűts Zoltán, Zsolt Námesztovszki: Digital education in digital cooperative environments, JOURNAL OF APPLIED TECHNICAL AND EDUCATIONAL SCIENCES / ALKALMAZOTT MŰSZAKI ÉS PEDAGÓGIAI TUDOMÁNYOS FOLYÓIRAT 9: (4) pp. 55-69.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 17
nyelv: angol
URL 
2017

Melanie K Smith, Vilmos Vass: The relationship between internationalisation, creativity and transformation: A case study of higher education in Hungary, TRANSFORMATION IN HIGHER EDUCATION 2: (1) pp. 1-9.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 1
nyelv: angol
URL 
2006

Vass Vilmos, Vágó Irén: Az oktatás tartalma, In: Halász, G; Lannert, J (szerk.) Jelentés a magyar közoktatásról, 2006, Országos Közoktatási Intézet (OKI) (2006) pp. 197-277.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
független idéző közlemények száma: 13
nyelv: magyar
2006

Vass Vilmos: A kompetencia fogalmának értelmezése, In: Kerber, Z. (szerk.) Hidak a tantárgyak között: Kereszttantervi kompetenciák és tantárgyközi kapcsolatok, Országos Közoktatási Intézet (OKI) (2006) pp. 11-29.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 13
nyelv: magyar
2004

Gönczöl Enikő, Vass Vilmos: Az oktatási programok fejlesztése, ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE 54: (10) pp. 10-19.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 21
nyelv: magyar
2000

Vass Vilmos: A tantárgyköziség pedagógiai megközelítései, Önkonet
dokumentum típusa: Könyv/Szakkönyv
független idéző közlemények száma: 17
nyelv: magyar
a legjelentősebbnek tartott közleményekre kapott független hivatkozások száma:84 
Tudománymetriai adatok
Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma (TV):
217
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma (TV):
211
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek (TV):
7
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
46 
külföldön megjelent, figyelembe vehető tudományos közleményei (TV):
44
hazai kiadású, figyelembe vehető idegen nyelvű közleményei (TV):
6
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma (TV):
257
Akkreditációs szempontból jelentős egyéb információk
2007-2009 a Pannon Egyetem Bölcsészettudományi Kar,Tanárképző Központ vezetője. 2009- ELTE PPK Neveléstudományi Intézet habilitált egyetemi docense. Az Anyanyelv-pedagógia, a Kisgyermek, az Új Pedagógiai Szemle szerkesztőbizottsági tagja. Az Association Supervision and Curriculum Development (ASCD) és az Austrian Society for Cognitive Science (ASoCS) szervezet tagja. 2007-2009: MAB Pedagógiai-Pszichológia Bizottság tagja. Az MTA Pedagógiai Bizottság Pedagógusképzési Albizottságának tagja.

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )