Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2022. VIII. 25.
Personal data
Júlianna Mrázik
name Júlianna Mrázik
name of institution
doctoral school
PTE Education and Society Doctoral School of Education (Supervisor)
Contact details
E-mail address mrazik.juliannapte.hu
phone number +36 72 503-600
own web page
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2010
discipline to which degree belongs educational sciences
institution granting the degree University of Pecs
scientific degree, title Habilitation
year degree was obtained 2016
discipline to which degree belongs educational sciences
institution granting the degree University of Pécs
Employment
1997 - University of Pécs
university professor or researcher
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 4
number of students who fulfilled course requirements 0
students who obtained their degrees:
completed course requirement:
(50%) Réka Bohonya (PhD) 2015/08  ESDSE
Erzsébet Klaudia Szabad (PhD) 2018/08  ESDSE
present PhD students:
Ádám Sinkovics (PhD) (2024/08)  ESDSE
Eszter Dénes (PhD) (2024/08)  ESDSE
Katalin Sipos (PhD) (2024/08)  ESDSE
Ildikó Zank (PhD) (2023/08)  ESDSE
(50%) Ilona Millei (PhD) (2023/08)  ESDSE
  Thesis topic proposals
Research
research area teacher education, teachers' profession
research field in which current research is conducted educational sciences
Publications
2021

Mrázik Julianna: A dolgok pedagógiája. Egy lehetséges pozitív szcenárió, In: Szarka, Emese (szerk.) Pozitív Pedagógia és Nevelés Konferencia kötet II., Mental Focus Kft (2021) pp. 226-242.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2021

Mrázik Julianna: Neveléstudományi akciókutatás pilot modell, In: Maisch, Patrícia; Molnár-Kovács, Zsófia; Szabó, Hajnalka Piroska (szerk.) Iskola a társadalmi térben és időben VIII, PTE BTK "Oktatás és Társadalom" Neveléstudományi Doktori Iskola (2021) pp. 253-261.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2020

Mrázik Julianna: Beszélhetünk-e „kutatói alkat”-ról? A neveléstudományi kutató abduktív kompetenciamodellje, In: Engler, Ágnes; Rébay, Magdolna; Tóth, Dorina Anna (szerk.) Család a nevelés és az oktatás fókuszában: XX. Országos Neveléstudományi Konferencia, Debreceni Egyetem; MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság; Kopp Mária Intézet a Népesedésért és a Családokért (2020) pp. 168-168.
type of document:
language: Hungarian
2019

Mrázik Julianna: Nézetek szorításában - a pedagógiai nézetek egy lehetséges megközelítésben, In: Juhász, Erika; Endrődy, Orsolya (szerk.) OKTATÁS-GAZDASÁG-TÁRSADALOM, Debreceni Egyetem; Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete (HERA) (2019) pp. 329-343.
type of document: Part of book/Proceedings Paper
language: Hungarian
2019

Mrázik Julianna: A felsőoktató szakmai fejlesztése: egy megvalósult együttműködési modell metareflexiója, In: Arató, Ferenc (szerk.) Áttekintés, Pécsi Tudományegyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Neveléstudományi Intézet (2019) pp. 215-225.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2019

Mrázik Julianna: A szociálismunkás-képzés oktatói kompetenciái egy tartalomelemzés tükrében, SZOCIÁLIS SZEMLE 12: (1-2) pp. 91-101.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
URL 
2018

Mrázik Julianna, Muity György: A együttműködés mint pedagógiai alternatíva a tanári felkészítésben, In: Tölgyesi, József (szerk.) Neveléstudományi kutatások aktuális és történeti kontextusban, MTA Veszprémi Területi Bizottság Neveléstudományi Szakbizottsága (2018) pp. 45-56.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: Hungarian
2018

Mrázik Julianna, Révész László, K Nagy Emese: Szakmai háttértámogatás, fenntarthatóság, In: Révész, László; K, Nagy Emese; Falus, Iván (szerk.) A Komplex Alapprogram Koncepciója, EKE Líceum Kiadó (2018) pp. 86-91.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: Hungarian
2017

Mrázik Julianna: Kiürülnek az iskolák? Trendek és törésvonalak a közoktatásban, In: Mrázik, Julianna (szerk.) A tanulás új útjai, Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete (HERA) (2017) pp. 188-200.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2017

Mrázik Julianna: Migráció és oktatás, EDUCATIO 26: (3) pp. 365-376.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
URL 
Number of independent citations to these publications:
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
125
number of scientific publications:
98
monographs and professional books:
5
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
4 
art/engineering creative works:
0
scientific publications published abroad that meet the accreditation criteria:
6
publications not in Hungarian, published in Hungary, meeting the accreditation criteria:
14
number of independent citations to scientific publications and creative works:
59

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )