Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2023. XII. 30.
Personal data
Gizella Cserné Adermann
name Gizella Cserné Adermann
name of institution
doctoral school
PTE Education and Society Doctoral School of Education (Supervisor)
the share of work in the different doctoral schools. PTE Education and Society Doctoral School of Education 100%
Contact details
E-mail address cserneadermanngmail.com
phone number +36 72 236-539
mobile phone number +36 30 500-2700
Academic title
scientific degree, title CSc
year degree was obtained 1985
discipline to which degree belongs educational sciences
institution granting the degree HAS
Employment
2018 - University of Pécs
other (not specified) (c. egy.tanár)
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 4.5
number of students who fulfilled course requirements 2.5
students who obtained their degrees:
Hajnalka Izsák PhD 2023  ESDSE
(50%) Tímea Krisztina Ardelean PhD 2023  ESDSE
(50%) Tímea Krisztina Ardelean PhD 2023  ESDSE
(50%) Gábor Budai PhD 2018  ESDSE
Mariann Váraljai PhD 2018  ESDSE

completed course requirement:
András Tamás Magyar (PhD) 2016/08  ESDSE
Imre Gábor Szabó (PhD) 2020/08  ESDSE
Renáta Olga Bozsó (PhD) 2017/08  ESDSE
(50%) Zoltán Zakota (PhD) 2020/08  ESDSE
present PhD students:
(50%) Zsuzsanna Kántor (PhD) (2027/08)  ESDSE
(50%) Edina Kocsó (PhD) (2025/08)  ESDSE
Éva Ludikné Horváth (PhD) (2025/08)  ESDSE
Zsolt Bolla (PhD) (2025/08)  ESDSE
(50%) Tünde Lantos (PhD) (2024/08)  ESDSE
  Thesis topic proposals
Research
research area Self-fulfilling prophecies in human relations and in school, problems of educational evaluation, the subjectivity of evaluation, andragogy, adult education, atypical teaching-learning methods
research field in which current research is conducted educational sciences
Publications
2021

Cserné Adermann Gizella: Van-e pedagógiája a távoktatásnak?, In: Németh, István Péter; András, István; Rajcsányi-Molnár, Mónika (szerk.) Fenntarthatósági terek, DUE Press; Partium Kiadó (2021) pp. 9-20.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2020

Bacsa-Bán Anetta, Cserné Adermann Gizella: They became masters of pedagogical measurement and evaluation, In: András, István; Rajcsányi-Molnár, Mónika (szerk.) East-West Cohesion IV., Cikos Stampa (2020) pp. 187-202.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Angol, Magyar
2020

Cserné Adermann Gizella: Távoktatás, CIVIL SZEMLE 17: (1. klsz) pp. 7-21.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 3
language: Hungarian
Full text 
2020

Bacsa-Bán Anetta, Cserné Adermann Gizella: Az andragógia alapképzés értékei és szerepe a volt hallgatók személyes fejlődésében, In: Engler, Ágnes; Rébay, Magdolna; Tóth, Dorina Anna (szerk.) Család a nevelés és az oktatás fókuszában: XX. Országos Neveléstudományi Konferencia, Debreceni Egyetem; MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság; Kopp Mária Intézet a Népesedésért és a Családokért (2020) pp. 320-320.
type of document:
language: Hungarian
2019

Bajusz Klára, Cserné Adermann Gizella: Idősoktatás és szenior önkénteség, In: Fodorné, Tóth Krisztina; Németh, Balázs (szerk.) FELSŐOKTATÁSI INNOVÁCIÓK A TANULÁS KORÁBAN: A DIGITALIZÁCIÓ, KÉPESSÉGFEJLESZTÉS ÉS A HÁLÓZATOSODÁS KIHÍVÁSAI - TANULMÁNYKÖTET, MELLearN Egyesület (2019) pp. 123-136.
type of document: Part of book/Proceedings Paper
language: Hungarian
2008

Cserné Adermann Gizella: Tanulási stílusok és képzési stratégiák, In: Benedek, András; Koltai, Dénes; Szekeres, Tamás; Vass, László (szerk.) Andragógiai ismeretek: HEFOP 3.5.1., Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet (NSZFI) (2008) pp. 203-244.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
number of independent citations: 8
language: Hungarian
2006

Cserné Adermann Gizella: A felnőttek tanulásának új, korszerű módszerei az élethosszig tartó tanulás aspektusából, In: Koltai, Dénes; Lada, László (szerk.) Az andragógia korszerű eszközeiről és módszereiről, Nemzeti Felnőttképzési Intézet (2006) pp. 85-104.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 15
language: Hungarian
2002

Cserné Adermann Gizella: Andragógiai mérési, értékelési elvek és technikák, In: Mayer, József; Singer, Péter; Vedovatti, Anildo (szerk.) Kihívások és válaszok: új pályán az iskolarendszerű felnőttoktatás, Országos Közoktatási Intézet Felnőttoktatási és Kisebbségi Központ (2002) pp. 259-265.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 6
language: Hungarian
2000

Cserné Adermann Gizella: Az önirányított tanulás, TUDÁSMENEDZSMENT 1: (1) pp. 4-10.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 14
language: Hungarian
Full text 
1986

Cserné Adermann Gizella: Önmagát beteljesítő jóslat a pedagógiában, Tankönyvkiadó
type of document: Book/Monography
number of independent citations: 26
language: Hungarian
Number of independent citations to these publications:72 
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria (TV):
193
number of scientific publications (TV):
161
monographs and professional books (TV):
6
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
45 
number of independent citations to scientific publications and creative works (TV):
222

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )