Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
VALIDITY EXPIRED
personal data approved: 2013. XII. 31.
Personal data
name Ildikó Bárdossy
name of institution
doctoral school
PTE Education and Society Doctoral School of Education (Academic staff member)
the share of work in the different doctoral schools. PTE Education and Society Doctoral School of Education 100%
accreditation statement submitted to: University of Pécs
Contact details
phone number +36 72 503-600/4011
own web page
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 1997
discipline to which degree belongs educational sciences
institution granting the degree MTA Doktori Tanácsa (to be translated)
scientific degree, title CSc
year degree was obtained 1997
discipline to which degree belongs
institution granting the degree HAS
Employment
1985 - PTE BTK Neveléstudományi Intézet (research institute, not university)
1985 - University of Pécs
university professor or researcher
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 4.5
number of students who fulfilled course requirements 0.5
students who obtained their degrees:
(50%) Enikő Nagy PhD 2014  ESDSE
(50%) Zsolt Németh PhD 2012  ESDSE
(50%) Aranka Varga PhD 2009  ESDSE

  Thesis topic proposals
Research
research area curriculu theoryand development, education theory
research field in which current research is conducted educational sciences
Publications
2012

Bárdossy Ildikó: Szentlőrinc - interpretáció, In: Orsós Anna, Trendl Fanni (szerk.) Útjelzők: Ünnepi kötet pályatársak, kollégák, tanítványok neveléstudományi tanulmányaiból a 70 esztendős Forray R. Katalin tiszteletére. Pécs: PTE BTK, 2012. pp. 46-52.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2011

Bárdossy Ildikó, Dudás Margit : Pedagógiai nézetek, Pécs: Pécsi Tudományegyetem BTK, 199 p.
type of document: Book/Monography
language: Hungarian
2011

Ildikó Bárdossy: Productive Learning and School development in Hungary, In: Institut für Produktives Lernen in Europa (IPLE) (szerk.) Productive Learning and International School Development: Symposium in Berlin on 4th of november 2011. Berlin: Institut für Produktives Lernen in Europe (IPLE) an der Alice-Salamon-Fachhochschule für Sozialarbeit und Sozialpadagogik, 2011. pp. 69-80.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: English
2011

Bárdossy Ildikó: Tanulás és iskola, In: Deák Anita, Nagy László, Péley Bernadette (szerk.) Lélek - Képek: pszichológiai tanulmányok: tanulmányok a 60 éves Révész György tiszteletére. Pécs: Pro Pannonia Kiadó, 2011. pp. 22-34. (Pannónia könyvek)
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2008

Bárdossy Ildikó: European capitals of culture and the coexistence of cultures, In: Bárdossy Ildikó, Dudás Margit (szerk.) Európa kulturális fővárosai és a kultúrák együttélése: Oktatási program középiskolák számára. Pécs: Pécsi Tudományegyetem, 2008. pp. 149-166.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: English
2008

Bárdossy Ildikó: Kulturhaupstadte Europas und das nebeneinander verschiedener Kulturen, In: Bárdossy Ildikó, Dudás Margit (szerk.) Európa kulturális fővárosai és a kultúrák együttélése: Oktatási program középiskolák számára. Pécs: Pécsi Tudományegyetem, 2008. pp. 219-238.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: German
2007

Bárdossy Ildikó, Dudás Margit, Pethőné Nagy Csilla, Priskinné Rizner Erika : A kritikai gondolkodás fejlesztése II. Az interaktív és reflektív tanulás lehetőségei., Pécs: Pécsi Tudományegyetem, 183 p.
type of document: Book/Monography
language: Hungarian
2006

Bárdossy Ildikó: A curriculumfejlesztést megalapozó curriculumelméleti kérdések és főbb kutatási területek, In: Kelemen Elemér, Falus Iván (szerk.) Tanulmányok a neveléstudomány köréből 2005.. Budapest: Műszaki Könyvkiadó, 2006. pp. 195-211.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2003

Bárdossy Ildikó, Dudás Margit, Pethőné Nagy Csilla, Priskinné Rizner Erika : Kooperatív pedagógiai stratégiák az iskolában IV., Pécs: PTE Tanárképző Intézet, 236 p.
type of document: Book/Monography
number of independent citations: 9
language: Hungarian
2000

Bárdossy Ildikó, Tratnyek Magdolna: Kak učitel’ možet stat’ partnerom svoih učenikov v ramkah produktivnogo obučeniâ, In: Mark Bašmakov (szerk.) Teoriâ i praktika produktivnogo obučeniâ. Kollektivnogo monografiâ. Moskva: Professionalnaja Biblioteka Ucitelja, 2000. pp. 51-59.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Russian
Number of independent citations to these publications:
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
124
number of scientific publications:
96
monographs and professional books:
6
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
29 
scientific publications published abroad that meet the accreditation criteria:
11
publications not in Hungarian, published in Hungary, meeting the accreditation criteria:
4
number of independent citations to scientific publications and creative works:
88


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )