Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2023. II. 07.
Personal data
Katalin Ambrusné Kéri
name Katalin Ambrusné Kéri
name of institution
doctoral school
PTE Education and Society Doctoral School of Education (Supervisor)
PTE 
Bölcsészet- és Társadalomtudományi Doktori és Habilitációs Tanács
the share of work in the different doctoral schools. PTE Education and Society Doctoral School of Education 99%
PTE  Bölcsészet- és Társadalomtudományi Doktori és Habilitációs Tanács 1%
accreditation statement submitted to: University of Sopron
Contact details
E-mail address keri.katalinpte.hu
phone number +36 99 518-908
own web page
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 1997
discipline to which degree belongs history
institution granting the degree JPTE (to be translated)
scientific degree, title DSc
year degree was obtained 2016
discipline to which degree belongs educational sciences
institution granting the degree HAS
Employment
2021 - University of Sopron
university professor or researcher
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 11
number of students who fulfilled course requirements 4
students who obtained their degrees:
Patrícia Maisch PhD 2021  ESDSE
(50%) Marianna Ács PhD 2016  ESDSE
Adrienn Nagy PhD 2015  ESDSE
(50%) Zsuzsanna Takács PhD 2015  ESDSE
Henriette Tigyi Zoltánné Pusztafalvi PhD 2011  ESDSE
(50%) Szilvia Sári PhD 2009  ESDSE

students with degree granting in process:
Brigitta Czumpf PhD (2025/08)  ESDSE
Krisztina Zsohárné Stummer PhD (2025/08)  ESDSE
completed course requirement:
(50%) Martin Méreg (PhD) 2015/08  ESDSE
(50%) Réka Bohonya (PhD) 2015/08  ESDSE
Dóra Pálmai (PhD) 2018/08  ESDSE
Orsolya Réka Uherkovich (PhD) 2018/08  ESDSE
present PhD students:
Anett Csilla Somogyi (PhD) (2027/08)  ESDSE
Zsolt Vódli (PhD) (2025/01)  ESDSE
  Thesis topic proposals
Research
research area History of Education: History of medieval Muslim Education; History of Spanish Education; History of Hungarion Education and School (1867-1918); History of Women's Education
research field in which current research is conducted educational sciences
history
Publications
2022

Kéri Katalin: Hungarian Works and Research on the History of Women's Education Until the Middle of the 20(th) Century, HISTORIOGRAFIAS-REVISTA DE HISTORIA Y TEORIA 23: pp. 114-125.
type of document: Journal paper/Article
language: English
URL 
2020

Kéri Katalin: Múlt a jövőben: neveléstörténet a digitális korban, CIVIL SZEMLE 17: (klsz 1) pp. 23-35.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 2
language: Hungarian
URL 
2019

Kéri Katalin: A gyerekkor-történet képi forrásai, In: Aczél, Eszter; Révész, Emese (szerk.) Gyerek kor/kép : gyermek a magyar képzőművészetben, Budapesti Történeti Múzeum (BTM) (2016) pp. 241-264.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2019

Kéri Katalin: A nőnevelés-történet képi forrásai, PER ASPERA AD ASTRA: A PÉCSI TUDOMÁNYEGYETEM MŰVELŐDÉS- ÉS EGYETEMTÖRTÉNETI KÖZLEMÉNYEI 6: (1) pp. 7-30.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
URL 
2018

Kéri Katalin: Lánynevelés és női művelődés az újkori Magyarországon, Kronosz Kiadó
type of document: Book/Monography
number of independent citations: 22
language: Hungarian
2010

Kéri Katalin: Allah bölcsessége, Pro Pannonia Kiadó
type of document: Book/Monography
number of independent citations: 18
language: Hungarian
2008

Kéri Katalin: Hölgyek napernyővel, Pro Pannonia Kiadó
type of document: Book/Monography
number of independent citations: 126
language: Hungarian
2003

Kéri Katalin: Gyermekkép Magyarországon az 1950-es évek első felében, In: Pukánszky, B (szerk.) Két évszázad gyermekei, Eötvös József Könyvkiadó (2003) pp. 229-245.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 26
language: Hungarian
2002

Kéri Katalin: János Apáczai Csere, In: Houssaye, Jean (szerk.) Premiers pédagogues: de l'Antiquité à la Renaissance, ESF Éditeur (2002) pp. 346-367.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
number of independent citations: 5
language: French
2001

Kéri Katalin: Bevezetés a neveléstörténeti kutatások módszertanába, Műszaki Könyvkiadó
type of document: Book/Monography
number of independent citations: 68
language: Hungarian
Number of independent citations to these publications:267 
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
282
number of scientific publications:
242
monographs and professional books:
7
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
54 
scientific publications published abroad that meet the accreditation criteria:
24
publications not in Hungarian, published in Hungary, meeting the accreditation criteria:
15
number of independent citations to scientific publications and creative works:
899
further relevant information regarding accreditation (in Hungarian)
DSc 2016, dr. habil 2004 DE; MTA Doktori Tanács tagja 2017-2020; MTA II. Oszt. közgyűlési képviselője; MTA Ped.Tud. Biz. tagja; MTA Nev.történeti albiz. tagja (1999-től); MTA VEAB Nőtörténeti Mb. elnöke (2022-től) MTA PAB Nev.tört. Munkabiz. elnöke (2006-2022); MTA PAB Ped. Munkabiz. tagja (1999-2022); MTA PAB Ibero-Amerikai Munkabiz. tagja (2009-2016); ISCHE tagja (2012-);OTDT Mestertanár Aranyérem 2007, Apáczai Csere János-díj 2015, Arany Katedra-díj 2016. (to be translated)


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )