Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2021. II. 06.
Személyes adatok
Mészáros György
név Mészáros György
intézmény neve
doktori iskola
ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola (témavezető)
adott-e már oktatóként valamely doktori iskolát működtető intézménynek akkreditációs nyilatkozatot? Eötvös Loránd Tudományegyetem
Elérhetőségek
drótpostacím meszaros.gyorgyppk.elte.hu
telefonszám +36 70 231-3029
saját honlap
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím PhD
fokozat megszerzésének éve 2009
fokozat tudományága neveléstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Eötvös Loránd Tudományegyetem
Jelenlegi munkahelyek
2007 - Eötvös Loránd Tudományegyetem
egyetemi oktató
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma 3
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma 1
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
(50%) Tóth Tamás PhD 2019  NDI2-ELTE

abszolutóriumot szerzett:
Csík Orsolya (PhD) 2015/08  NDI2-ELTE
Lukács Lilla Judit (PhD) 2021/08  NDI2-ELTE
Sárospataki Barnabás (PhD) 2020/08  NDI2-ELTE
jelenlegi doktorandusz hallgatói az abszolutórium várható évével:
(50%) Makkai Dániel (PhD) (2025/08)  NDI2-ELTE
Győrfiné Körtvélyesi Franciska (PhD) (2024/08)  NDI2-ELTE
(50%) Snani Nourhane (PhD) (2024/08)  NDI2-ELTE
Totoba Baru (PhD) (2024/08)  NDI2-ELTE
(50%) Estrela Pereira Adrian (PhD) (2023/08)  NDI2-ELTE
Nzeh Benjamin Chisom (PhD) (2023/08)  NDI2-ELTE
(50%) Yelibay Moldir (PhD) (2023/08)  NDI2-ELTE
Maringa John Njeru Mutua (PhD) (2022/08)  NDI2-ELTE
  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület ifjúsági szubkultúrák, szexuális kisebbségek az iskolában, tanárok folyamatos fejlődése, kritikai pedagógia
jelenlegi kutatásainak tudományága neveléstudományok
szociológiai tudományok
Közlemények
2019

Neumann Eszter, Mészáros György: From Public Education to National Public Upbringing, In: Kenneth, Jones; Anna, Traianou (szerk.) Austerity and the Remaking of European Education, Bloomsbury Publishing (2019) pp. 117-146.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 2
nyelv: angol
2018

Tóth Tamás, Mészáros György, Marton András: We should've made a revolution, POLICY FUTURES IN EDUCATION 16: (4) pp. 465-481.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 4
nyelv: angol
URL 
2018

Mészáros György: The position of an educational researcher in a semi-peripheral region, In: Lotar, Rasinski; Dave, Hill; Kostas, Skordoulis (szerk.) Marxism and Education: International Perspectives on Theory and Action Marxism and Education, Routledge (2018) pp. 89-100.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: angol
2017

Mészáros György: Pedagógiai etnográfia, ELTE Eötvös Kiadó
dokumentum típusa: Könyv/Monográfia
független idéző közlemények száma: 1
nyelv: magyar
2017

Mészáros György: Reconsidering the identity approach of the EU LGBT+ architecture from a feminist perspective, In: Eszter, Kováts (szerk.) The Future of the European Union: Feminist Perspectives from East-Central Europe, Friedrich Ebert Stiftung (2017) pp. 46-56.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 4
nyelv: angol
2015

Mészáros György: The “Gay Eye” of a Researcher and a Student in a Hungarian School, In: Paul, Smeyers; David, Bridges; Nicholas, C. Burbules; Morwenna, Griffiths (szerk.) International Handbook of Interpretation in Educational Research, Springer Netherlands (2015) pp. 705-726.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
nyelv: angol
URL 
2014

Mészáros György: Szubkultúrák és iskolai nevelés, Gondolat Kiadó
dokumentum típusa: Könyv/Monográfia
független idéző közlemények száma: 4
nyelv: magyar
Teljes szöveg 
2013

Mészáros György: A közoktatás válsága? Problémák és reformkísérletek kritikai szemmel, REPLIKA (83) pp. 77-91.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
Teljes szöveg 
2012

Takács J, Dombos T, Mészáros Gy, P Tóth T: Don’t Ask, Don’t Tell, Don’t Bother, In: L, Trappolin; A, Gasparini; R, Wintemute (szerk.) Confronting Homophobia in Europe, Hart Publishing (2012) pp. 79-105.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 10
nyelv: angol
2011

Rapos Nóra, Gaskó Krisztina, Kálmán Orsolya, Mészáros György: Az adaptív-elfogadó iskola koncepciója, Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI)
dokumentum típusa: Könyv/Szakkönyv
független idéző közlemények száma: 28
nyelv: magyar
Teljes szöveg 
a legjelentősebbnek tartott közleményekre kapott független hivatkozások száma:53 
Tudománymetriai adatok
Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
64
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
61
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
4
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
0 
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
129


2021. X. 14.
ODT online ülés
Az ODT következő, online ülésére 2021. november 19-én 10.00 órakor kerül sor.

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )