Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2023. I. 23.
Personal data
Stefanik Krisztina Győriné
name Stefanik Krisztina Győriné
name of institution
doctoral school
ELTE Doctoral School of Education (Supervisor)
accreditation statement submitted to: Eötvös Loránd University, Budapest
Contact details
E-mail address krisztina.stefanikbarczi.elte.hu
phone number +36 1 358-5530
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2007
discipline to which degree belongs psychology
institution granting the degree ELTE University
Employment
2009 - Eötvös Loránd University, Budapest
university professor or researcher
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 2.5
number of students who fulfilled course requirements 1
students who obtained their degrees:
Ágnes Havasi PhD 2022  D E

completed course requirement:
Ágnes Havasi (PhD) 2013/08  D E
present PhD students:
(50%) Dorottya Krisztina Fazekas (PhD) (2024/01)  D E
Vivien Németh (PhD) (2023/08)  D E
  Thesis topic proposals
Research
research area Psychological and psycho-educational characteristics of the autism spectrum, their implications for practice. Evidence-based education & support for individuals with special needs.
research field in which current research is conducted educational sciences
psychology
Publications
2022

Borsos Zsófia, Jakab Zoltán, Stefanik Krisztina, Bogdán Bianka, Gyori Miklos: Test–Retest Reliability in Automated Emotional Facial Expression Analysis: Exploring FaceReader 8.0 on Data from Typically Developing Children and Children with Autism, APPLIED SCIENCES-BASEL 12: (15) p. 7759.
type of document: Journal paper/Article
language: English
URL 
2020

Stefanik Krisztina, Németh Vivien, Győri Miklós, Borsos Zsófia, Szekeres Ágota, Havasi Ágnes, Janoch Monika, Őszi Tamásné, Vargáné Molnár Márta: Autizmussal élő felnőttek oktatási és foglalkoztatási helyzete. Szolgáltatásokhoz való hozzáférés és szülői elégedettség, GYÓGYPEDAGÓGIAI SZEMLE: A MAGYAR GYÓGYPEDAGÓGUSOK EGYESŰLETÉNEK FOLYÓIRATA 48: (3-4) pp. 290-304.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2019

Krisztina Stefanik, Márta Molnár-Varga, Vivien Németh, Csilla Bertók, Ágnes Havasi, Patrícia Őszi, Monika Janoch, András Ábrahám, Katalin Vígh, Zsófia Borsos, Kornélia Pongrácz, Miklos Gyori: Enhancing Autism Knowledge among Primary School Pupils: First Results from the Evaluation of the ‘Star-bus’ Inclusion Intervention Programme (SIIP), In: Orel, Mojca; Jurjevčič, Stanislav (szerk.) EDUvision 2019 : Modern Approaches to Teaching the Future Generations, EDUVision (2019) pp. 28-37.
type of document: Part of book/Proceedings Paper
language: English
2019

Stefanik Krisztina: Az evidencia és az evidenciaalapú gyakorlat fogalma, In: Győri, Miklós; Billédi, Katalin (szerk.) Atipikus diákok, segítő appok, tudományos evidenciák, ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar (2019) pp. 55-64.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
number of independent citations: 1
language: Hungarian
2019

Stefanik Krisztina: Az autizmus spektrum zavarok evidenciaalapú oktatási és támogatási módszertanának alapjai, In: Győri, Miklós; Billédi, Katalin (szerk.) Atipikus diákok, segítő appok, tudományos evidenciák, ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar (2019) pp. 65-78.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: Hungarian
2010

Lázár AS, Lázár ZI, Bíró A, Gyori M, Tárnok Z, Prekop C, Keszei A, Stefanik K, Gádoros J, Halász P, Bódizs R: Reduced fronto-cortical brain connectivity during NREM sleep in Asperger syndrome: An EEG spectral and phase coherence study, CLINICAL NEUROPHYSIOLOGY 121: (11) pp. 1844-1854.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 50
language: English
URL 
2007

Győri Miklós, Hahn N, Várnai Zs, Sajó E, Stefanik Krisztina, Balázs A: Nem verbális eljárás a hamisvélekedés-tulajdonítás tesztelésére, In: Racsmány, M (szerk.) A fejlődés zavarai és vizsgálómódszerei, Akadémiai Kiadó (2007) pp. 117-147.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 6
language: Hungarian
2007

Stefanik K, Győri M, Kanizsai-Nagy I, Sajó E, Várnai Zs, Balázs A: Az autizmus spektrum zavarok diagnózisa a klinikumban és a kutatásban: az ADI-R és az ADOS eljárások magyar adaptációjának részeredményei, In: Racsmány, M (szerk.) A fejlődés zavarai és vizsgálómódszerei, Akadémiai Kiadó (2007) pp. 171-190.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 9
language: Hungarian
2004

Gy Stefanik Krisztina: Terápiás lehetőségek az autizmussal élő gyermekek ellátásában, FEJLESZTŐ PEDAGÓGIA: PEDAGÓGIAI SZAKFOLYÓIRAT 15: (2) pp. 12-16.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 7
language: Hungarian
2002

Győri Miklós, Stefanik Krisztina, Kanizsai-Nagy Ildikó, Balázs Anna: Naiv tudatelmélet és nyelvi pragmatika magasan funkcionáló autizmusban: reprezentációs zavar, performancia korlát, vagy kompenzáció?, In: Racsmány, M; Kéri, Sz (szerk.) Architektúra és patológia a megismerésben, BIP Kiadó (2002) pp. 11-39.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
number of independent citations: 31
language: Hungarian
Number of independent citations to these publications:104 
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
176
number of scientific publications:
117
monographs and professional books:
3
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
4 
number of independent citations to scientific publications and creative works:
141
further relevant information regarding accreditation (in Hungarian)
Leader of the specialisation of the ELTE Bárczi Gusztáv Faculty of Special Needs Education. She was the head-expert of the Hungarian adaptation of ADOS and ADI-R. She participated in development of the Hungarian National Autism Strategy; the Guidelines for Autism Spectrum Disorders of Ministry of Health; the Guide of Autism-specific Supported Employment; and the diagnostic protocol of ASD for Educational Services. Lead researcher of the HAS-ELTE ‘Autism In Education’ Research Group.

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )