Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2020. IX. 20.
Személyes adatok
név Németh Balázs
intézmény neve
doktori iskola
ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola (témavezető)
PTE Oktatás és Társadalom Neveléstudományi Doktori Iskola (témavezető)
Elérhetőségek
drótpostacím nemeth.balazspte.hu
telefonszám +36 72 501-500/22523
saját honlap
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím PhD
fokozat megszerzésének éve 2006
fokozat tudományága politikatudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Pécsi Tudományegyetem
tudományos fokozat, cím PhD
fokozat megszerzésének éve 2006
fokozat tudományága multidiszciplináris bölcsészettudományok
fokozatot kiadó intézmény neve PTE BTK
tudományos fokozat, cím Habilitáció
fokozat megszerzésének éve 2016
fokozat tudományága neveléstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Pécsi Tudományegyetem
Jelenlegi munkahelyek
1996 - Pécsi Tudományegyetem
további (egyetemi docens)
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma 0
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma 0
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
jelenlegi doktorandusz hallgatói az abszolutórium várható évével:
Berendi Kármen (PhD) (2024/08)  NDI2-ELTE
Bognár Mária (PhD) (2024/08)  OTNDI
Csucsi-Kerécz Virág (PhD) (2023/08)  OTNDI
Kovács Tamás (PhD) (2022/08)  OTNDI
  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület A felnőttoktatás és politika kapcsolata, összehasonlító andragógiai elemzések. A tanuló város-régió modell vizsgálata. Az EU felnőtt-tanulási politikája.
jelenlegi kutatásainak tudományága neveléstudományok
politikatudományok
Közlemények
2020

Németh Balázs: Learning Cities in Progress, ANDRAGOSKA SPOZNANJA 26: (1) pp. 67-84.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
URL 
2020

Balázs Németh: The Role and Impact of Vilma Glücklich and Rózsa Schwimmer in the Development of Adult Education for Working Women in Hungary from 1889 to 1919 in the Age of Free Education, Pedagogika Spoleczna = Social Pedagogy 19: (1 (75)) pp. 125-139.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
URL 
2020

Nemèth Balàzs: Developing active citizenship through adult learning and education. Experiences from an INTALL Winter School Comparative Working Group, In: Egetenmeyer, Regina; Boffo, Vanna; Kröner, Stefanie (szerk.) International and Comparative Studies in Adult and Continuing Education, Firenze University Press (2020) pp. 67-78.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: angol
URL 
2019

Balázs Németh: From Adult Education to Learning Cities: The Changing Faces of University Lifelong Learning in the Context of Quality Education and Sustainable Development Goals, In: Violeta, Orlović Lovren; Jan, Peeters; Nataša, Matović (szerk.) Quality of Education: Global Development Goals and Local Strategies, Institute for Pedagogy and Andragogy, Faculty of Philosophy, University of Belgrade (2019) pp. 29-48.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: angol
2019

Németh Balázs: The Changing Faces of Learning Cities: Recent Achievements of the Learning City Programme of Pécs, Hungary, In: Németh, Balázs (szerk.) Learning Cities and Culture Working Together, University of Pécs; House of Civic Communities (2019) pp. 52-59.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Konferenciaközlemény
nyelv: angol
2016

Németh Balázs: Changes in the Roles and Functions of Adult Learning and Education Policies in Europe in the Last Twenty-five Years, In: Sava, Simona; Novotny, Petr (szerk.) Researches in Adult Learning and Education: The European Dimension, Firenze University Press (2016) pp. 22-41.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: angol
2015

Németh Balázs: Lifelong Learning for All Adults? A New Concept for UNESCO - Limits and Opportunities for a Changing Inter-Governmental Organisation, In: Marcella, Milana; Tom, Nesbit (szerk.) Global Perspectives on Adult Education and Learning Policy, Palgrave Macmillan (2015) pp. 165-178.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 3
nyelv: angol
2013

Németh Balázs: Making Higher Education to Open up to Adult Learners – An Actual Issue for Quality Education, In: Despotović, Miomir; Hebib, Emina; Németh, Balázs (szerk.) Contemporary Issues of Educational Quality, University of Belgrade, Faculty of Philosophy; Institute for Pedagogy and Andragogy, University of Belgrade; University of Pécs Faculty of Adult Education and Human Resource Development (2013) pp. 137-155.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: angol
2011

Németh Balázs: CONFINTEA VI follow-up and the role of university lifelong learning: Some issues for European higher education, INTERNATIONAL REVIEW OF EDUCATION 57: (1-2) pp. 107-125.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 7
nyelv: angol
URL 
2010

Németh Balázs: The Accelerating Roles of Higher Education in Regions through the European Lifelong Learning Initiative, EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATION 45: (3) pp. 451-465.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 7
nyelv: angol
URL 
a legjelentősebbnek tartott közleményekre kapott független hivatkozások száma:17 
Tudománymetriai adatok
Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
182
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
180
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
9
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
4 
műszaki és/vagy művészeti alkotásainak száma:
0
külföldön megjelent, figyelembe vehető tudományos közleményei:
57
hazai kiadású, figyelembe vehető idegen nyelvű közleményei:
41
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
90
Akkreditációs szempontból jelentős egyéb információk
Németh Balázs tagja az MTA Andragógia Albizottságának, az Andragogical Studies c. folyóirat szerkesztő bizottságának, valamint a PASCAL Oservatory tanácsadó testületének (Advisory Council).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )