Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2022. I. 05.
Személyes adatok
Illés Anikó
név Illés Anikó
intézmény neve
doktori iskola
ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola (oktató)
MOME Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Doktori Iskola (témavezető)
doktori képzéssel kapcsolatos munkájának megoszlása ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola 30%
MOME Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Doktori Iskola 70%
adott-e már oktatóként valamely doktori iskolát működtető intézménynek akkreditációs nyilatkozatot? Moholy-Nagy Művészeti Egyetem
Elérhetőségek
telefonszám +36 1 392-1121
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím PhD
fokozat megszerzésének éve 2008
fokozat tudományága pszichológiai tudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Pécsi Tudományegyetem
tudományos fokozat, cím Habilitáció
fokozat megszerzésének éve 2016
fokozat tudományága pszichológiai tudományok
fokozatot kiadó intézmény neve ELTE
Jelenlegi munkahelyek
2007 - Moholy-Nagy Művészeti Egyetem
egyetemi oktató
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma 5.5
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma 2
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
Horváth Zsuzsanna PhD 2020  NDI2-ELTE
(50%) Góg Angéla DLA 2021  MMEDI

témavezetettjei folyamatban lévő doktori cselekménnyel:
Szerencsés Rita PhD (2023/08)  MMEDI
(50%) Szalai Veronika DLA (2023/12)  MMEDI
abszolutóriumot szerzett:
Sándor Katalin (PhD) 2019/08  NDI2-ELTE
(50%) Ringeisen Dávid (DLA) 2017/08  MMEDI
jelenlegi doktorandusz hallgatói az abszolutórium várható évével:
(50%) Bondár Zsolt (PhD) (2026/08)  MMEDI
(50%) Szőllősi Anna Margit (DLA) (2026/08)  MMEDI
  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület művészetpszichológia, képi narratívum, szociális reprezentáció képekben, szemmozgásmintázatok szociálpszichológiai vizsgálata, az oktatás és a vizuális nevelés pszichológiai vonatkozásai
jelenlegi kutatásainak tudományága pszichológiai tudományok
művészetek *
Közlemények
2020

Illés Anikó: Bevezető, In: Bényei, Judit; Lődi, Virág; Pallag, Andrea; Szentandrási, Dóra; Széll, Krisztián; Vida, Péter; Illés, Anikó; Schmidt, Andrea (szerk.) Designgondolkodás az iskolában III. A DESIGNGONDOLKODÁS PEDAGÓGIÁJA, Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) (2020) pp. 11-13.
dokumentum típusa:
nyelv: magyar
2020

Bényei Judit, Illés Anikó, Pallag Andrea, Schmidt Andrea: A design, mint a problémamegoldó gondolkodás fejlesztésének lehetősége, In: Varga, Aranka; Andl, Helga; Molnár-Kovács, Zsófia (szerk.) Új kutatások a neveléstudományokban 2019, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság; Pécsi Tudományegyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Neveléstudományi Intézet (2020) pp. 167-176.
dokumentum típusa:
nyelv: magyar
2018

Sándor Katalin, Illés Anikó: A többszörösen különleges alkotók tevékenységének vizsgálata narratív pszichológiai keretben, In: Bodnár, Gábor (szerk.) A művészet és a tudomány megújuló világképe a 21. század művészetpedagógiájában.Renewing Landscapes of Science and Art in the Arts Education of the 21th century, ELTE BTK (2018) pp. 162-163.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Konferenciaközlemény
nyelv: magyar
2018

Anikó Illés, Péter Bodor: Cultural heritage and the meaning of museums for young Hungarians, In: Marie, Banks (szerk.) iecon18: Interpret Europe Conference Proceedings, (2018) pp. 81-92.
dokumentum típusa: Konferenciacikk/Előadás vagy poszter cikke
nyelv: angol
2018

Anikó Illés, Péter Bodor: Victory of Pictures of Pictures over Original Pictures?, In: Benedek, András; Nyíri, Kristóf (szerk.) Képi Tanulás Műhelye Füzetek - Visual Learning Lab Papers: 7 .sz. (2018/1), BME Műszaki Pedagógia Tanszék (2018) pp. 58-59.
dokumentum típusa:
nyelv: angol
2016

Kende A, Illés A: On the practice of artistic measurement of social mobility and marginalization, In: M C, Manifold; S, Willis; E, Zimmerman (szerk.) Culturally sensitive art education in a global world: A handbook for teachers, National Art Education Association (2016) pp. 206-214.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: angol
2016

Anikó Illés, Péter Bodor: Patterns of Museum Perception in Hungarian University Students, In: Stefano, Mastandrea; Fridanna, Maricchiolo (szerk.) The Role of the Museum in the Education of Young Adults. Motivation, Emotion and Learning, Roma Tre-Press (2016) pp. 185-201.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
nyelv: angol
2009

Illés Anikó: Művészetterápia a közoktatásban: elméleti és etikai megfontolások, ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE 59: (5-6) pp. 233-240.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 5
nyelv: magyar
2007

Kende A, Illés A: A rugalmas beiskolázás és az oktatási szakadék összefüggései, ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE 57: (11) pp. 17-41.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 25
nyelv: magyar
2003

Illés Anikó: A magyar történelmi festészet narratív pszichológiai elemzése, MAGYAR TUDOMÁNY 47: (1) pp. 67-77.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 7
nyelv: magyar
a legjelentősebbnek tartott közleményekre kapott független hivatkozások száma:37 
Tudománymetriai adatok
Saját közlemény- és idézőlista Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
77
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
67
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
2
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
1 
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
63

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )