Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2019. III. 28.
Személyes adatok
Antalné Szabó Ágnes
név Antalné Szabó Ágnes
intézmény neve
doktori iskola
ELTE Nyelvtudományi Doktori Iskola (témavezető)
adott-e már oktatóként valamely doktori iskolát működtető intézménynek akkreditációs nyilatkozatot? Eötvös Loránd Tudományegyetem
Elérhetőségek
drótpostacím antalneelte.hu
telefonszám +36 1 411-6700/5065
saját honlap
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím PhD
fokozat megszerzésének éve 1997
fokozat tudományága nyelvtudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Eötvös Loránd Tudományegyetem
Jelenlegi munkahelyek
1988 - Eötvös Loránd Tudományegyetem
egyetemi oktató
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma 5.5
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma 4
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
(50%) Danczi Annamária PhD 2019  NDI3-ELTE
Király Flóra PhD 2019  NDI3-ELTE
Klemmné Gonda Zsuzsa PhD 2015  NDI3-ELTE

abszolutóriumot szerzett, de nincs folyamatban doktori cselekmény és nincs fokozat:
(50%) Boda Annamária (PhD) 2016/08  NDI3-ELTE
(50%) Fülöp Károly (PhD) 2017/08  NDI3-ELTE
Sáfrányné Molnár Ilona Monika (PhD) 2016/08  NDI3-ELTE
Sváb Ágnes (PhD) 2016/08  NDI3-ELTE
Tóthné Szűcs Éva (PhD) 2012/08  NDI3-ELTE
jelenlegi doktorandusz hallgatói az abszolutórium várható évével:
Asztalos Anikó (PhD) (2020/08)  NDI3-ELTE
  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület osztálytermi diskurzus, retorika, anyanyelv-pedagógia, helyesírás
jelenlegi kutatásainak tudományága nyelvtudományok
neveléstudományok
Közlemények
2018

Antalné Szabó Ágnes: A tanulásalapú helyesírás-fejlesztés elmélete és gyakorlata, In: Nagy, L János (szerk.) Harminc év a magyar helyesírásért, Erkel Ferenc Gimnázium, Gyula (2018) pp. 23-35.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: magyar
2017

Antalné Szabó Ágnes: A tankönyvi szövegek kreatív és interaktív feldolgozása, In: Lőrincz, Julianna; Simon, Szabolcs (szerk.) A tankönyvkutatás szakmai, módszertani kérdései, Selye János Egyetem (2017) pp. 32-47.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: magyar
2016

Antalné Szabó Ágnes: A tanári beszéd funkciója anyanyelvi és idegen nyelvi órák alapján., In: Feld-Knapp, Ilona (szerk.) Grammatik, ELTE Eötvös József Collegium (2016) pp. 268-285.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: magyar
2016

Antalné Szabó Ágnes: A tanulói munkaformák és a tanári beszéd összefüggéseinek elemzése osztálytermi kommunikációs keretben, In: Karlovitz, János Tibor (szerk.) Pedagógiai és szakmódszertani tanulmányok, International Research Institute (2016) pp. 47-56.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 2
nyelv: magyar
2015

Antalné Szabó Ágnes: Paradigmaváltás az anyanyelvi nevelésben és a magyartanárképzésben, In: Antalné, Szabó Ágnes; Laczkó, Krisztina; Raátz, Judit (szerk.) Szakpedagógiai körkép I. Anyanyelv- és irodalompedagógiai tanulmányok, Eötvös Loránd Tudományegyetem (2015) pp. 9-28.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 4
nyelv: magyar
2013

Antalné Szabó Ágnes: Pragmatical and Pedagogical Analysis of Teacher's Turns in Classroom Discourse, In: Karlovitz, János Tibor (szerk.) Questions and perspectives in education, International Research Institute (2013) pp. 30-40.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 3
nyelv: angol
2010

Antalné Szabó Ágnes: A tanári megnyilatkozások típusai, In: Vancóné, Kremmer Ildikó; Kozmács, István (szerk.) Közös jövőnk a nyelv I., Konstantin Filozófus Egyetem (2010) pp. 5-18.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 8
nyelv: magyar
2006

Antalné Szabó Ágnes: A tanári beszéd empirikus kutatások tükrében, Magyar Nyelvtudományi Társaság; ELTE Magyar Nyelvtudományi és Finnugor Intézet
dokumentum típusa: Könyv/Szakkönyv
független idéző közlemények száma: 48
nyelv: magyar
2003

Antalné Szabó Ágnes: Az anyanyelvi nevelés új stratégiái, MAGYAR NYELVŐR 127.: (4.) pp. 407-427.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 45
nyelv: magyar
URL 
1995

Antalné Szabó Ágnes: A szövegszemléletű grammatikatanításról, MAGYAR NYELVŐR 119.: (1.) pp. 34-44.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 4
nyelv: magyar
a legjelentősebbnek tartott közleményekre kapott független hivatkozások száma:114 
Tudománymetriai adatok
Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
103
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
124
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
10
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
24 
külföldön megjelent, figyelembe vehető tudományos közleményei:
8
hazai kiadású, figyelembe vehető idegen nyelvű közleményei:
2
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
289
Akkreditációs szempontból jelentős egyéb információk
az Anyanyelv-pedagógia folyóirat alapító főszerkesztője a Magyar Nyelvtudományi Társaság Magyartanári Tagozatának elnöke az MTA Magyar Nyelvi Bizottságának tagja a Szemere Gyula anyanyelv-pedagógiai kutatócsoport pedagógiai vezetője a Bölcsész tanári diskurzuskutató csoport tagja


2019. IX. 13.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2019. október 11-én 12.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )