Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2024. I. 06.
Személyes adatok
Tóth Zoltán
név Tóth Zoltán
intézmény neve
doktori iskola
DE Humán Tudományok Doktori Iskola (törzstag emeritus)
DE Kémia Doktori Iskola (oktató)
doktori képzéssel kapcsolatos munkájának megoszlása DE Humán Tudományok Doktori Iskola 60%
DE Kémia Doktori Iskola 40%
adott-e már oktatóként valamely doktori iskolát működtető intézménynek akkreditációs nyilatkozatot? Debreceni Egyetem
Elérhetőségek
drótpostacím toth.zoltanscience.unideb.hu
telefonszám +36 52 512-900/22581
saját honlap
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím CSc
fokozat megszerzésének éve 1991
fokozat tudományága kémiai tudományok
fokozatot kiadó intézmény neve MTA
tudományos fokozat, cím PhD
fokozat megszerzésének éve 1996
fokozat tudományága kémiai tudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Tudományos Minősítő Bizottság
Jelenlegi munkahelyek
1976 - Debreceni Egyetem
további (óraadó, nyugalmazott egyetemi docens)
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma 9
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma 4
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
Sebestyén Annamária PhD 2017  KDI3-DE
Dobóné Tarai Éva PhD 2009  KDI3-DE
Ludányi Lajos PhD 2009  KDI3-DE
Kiss Edina PhD 2008  KDI3-DE

abszolutóriumot szerzett:
(50%) Daru Katalin (PhD) 2016/08  HTDI
Kapitány János Sándor (PhD) 2015/08  KDI3-DE
Kluknavszky Ágnes (PhD) 2010/08  KDI3-DE
(50%) Labancz Imre (PhD) 2017/08  HTDI
Sójáné Gajdos Gabriella (PhD) 2016/08  KDI3-DE
Szabó Bence Farkas (PhD) 2023/08  KDI3-DE
  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület Tudásszerkezet-vizsgálatok. Fogalmi fejlődés, a fogalmi megértés zavarai. Természettudományos oktatás.
jelenlegi kutatásainak tudományága neveléstudományok
kémiai tudományok
Közlemények
2021

Szalay L., Tóth Z., Borbás R.: Teaching of experimental design skills: results from a longitudinal study, CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE 22: (4) pp. 1054-1073.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
URL 
2021

Szalay Luca, Füzesi István, Borbás Réka, Tóth Zoltán: Development of experimental design skills - the final results of a longitudinal study, JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION: REVISTA DE EDUCACION EN CIENCIAS 22: (2) pp. 46-53.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
2020

Szalay Luca, Tóth Zoltán, Kiss Edina: A kutatásalapú kémiatanítás tanulása, MAGYAR TUDOMÁNY 181: (8) pp. 1032-1037.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
2020

Tóth Zoltán: A Mazur-féle „Peer Instruction” (társtanítás) módszer kipróbálása kémiatanár-szakos hallgatók körében, KÖZÉPISKOLAI KÉMIAI LAPOK : A MAGYAR KÉMIKUSOK EGYESŰLETE GYŐRI CSOPORTJÁNAK IDŐSZAKOS FOLYÓIRATA A KÖZÉPISKOLAI TANULÓK RÉSZÉRE 47: (5) pp. 352-364.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
2020

Szalay L., Tóth Z., Kiss E.: Introducing students to experimental design skills, CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE 21: (1) pp. 331-356.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 1
nyelv: angol
URL 
2016

Szalay L, Tóth Z: An inquiry-based approach of traditional ‘step-by-step’experiments, CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE 17e: pp. 923-961.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 5
nyelv: angol
URL 
2013

Turanyi T, Toth Z: Hungarian university students' misunderstandings in thermodynamics and chemical kinetics, CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE 14: (1) pp. 105-116.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 21
nyelv: angol
URL 
2012

Tóth Zoltán: Alkalmazott tudástérelmélet, Gondolat Kiadó
dokumentum típusa: Könyv/Szakkönyv
nyelv: magyar
2007

Toth Z, Ludanyi L: Combination of phenomenography with knowledge space theory to study students' thinking patterns in describing an atom, CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE 8: (3) pp. 327-336.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 10
nyelv: angol
URL 
2007

Toth Z: Mapping students' knowledge structure in understanding density, mass percent, molar mass, molar volume and their application in calculations by the use of the knowledge space theory, CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE 8: (4) pp. 376-389.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 4
nyelv: angol
URL 
a legjelentősebbnek tartott közleményekre kapott független hivatkozások száma:41 
Tudománymetriai adatok
Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
148
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
148
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
2
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
6 
külföldön megjelent, figyelembe vehető tudományos közleményei:
38
hazai kiadású, figyelembe vehető idegen nyelvű közleményei:
13
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
473
Akkreditációs szempontból jelentős egyéb információk
Dipl.: vegyész (1976); kémiatanár (1992) Elism.: Miniszteri Dicséret (1988, 1990); Széchenyi István Ösztöndíj (2001-2004); Rátz Tanár Úr Életműdíj (2005); TTK Arany Katedra díj (2016) Tud. közéleti tev.: szerkesztő bizottsági tagság (A Kémia Tanítása; Középiskolai Kémiai Lapok; Journal of Science Education; CERP; EJPCE); köztestületi tag (pedagógia); konferenciaszervezés (8th ECRICE, Budapest, 2006; 16th ICCE, Budapest, 2000; XIV. ONK, Debrecen, 2014). Habilitáció (DE, 2011, neveléstudomány)

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )