Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2019. IV. 12.
Személyes adatok
Gereben Ferencné
név Gereben Ferencné
intézmény neve
doktori iskola
ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola (témavezető)
Elérhetőségek
drótpostacím gkatibarczi.elte.hu
telefonszám +36 1 358-5500
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím PhD
fokozat megszerzésének éve 1996
fokozat tudományága pszichológiai tudományok
fokozatot kiadó intézmény neve MTA Doktori Tanácsa
Jelenlegi munkahelyek
1978 - Eötvös Loránd Tudományegyetem
professor emeritus
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma 3
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma 2
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
Pongrácz Kornélia PhD 2018  NDI2-ELTE

abszolutóriumot szerzett, de nincs folyamatban doktori cselekmény és nincs fokozat:
Fábián Zsuzsanna (PhD) 2012/08  NDI2-ELTE
Pongrácz Kornélia (PhD) 2013/08  NDI2-ELTE
jelenlegi doktorandusz hallgatói az abszolutórium várható évével:
(50%) Pechan Eszter (PhD) (2021/08)  NDI2-ELTE
  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület gyógypedagógia, diagnosztika, terápiás eljárások, sajátos nevelési igényű gyermekek tanulók, képességfejlődés és fejlesztés, nyelvi zavarok
jelenlegi kutatásainak tudományága neveléstudományok
pszichológiai tudományok
Közlemények
2019

Gereben Ferencné: Tanulási zavar, In: Mesterházi, Zsuzsa; Szekeres, Ágota (szerk.) A nehezen tanuló gyermekek iskolai nevelése, ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar (2019) pp. 68-75.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
nyelv: magyar
2018

Gereben Ferencné: SNI és BTM - gyermekek/tanulók, szülők és intézmények speciális helyzetben, In: Gereben, Ferencné; Cserti-Szauer, Csilla; Bíró, Rita; Egri, Tímea; Garai, Szilvia; Hegedüs-Beleznai, Csilla; Katona, Vanda; Lénárt, Zoltán; Sándor, Anikó; Radványi, Katalin; Sósné, Pintye Mária; Szekeres, Ágota (szerk.) Gyógypedagógia dialógusban, ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar; Magyar Gyógypedagógusok Egyesülete (2018) pp. 12-17.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: magyar
2017

Gereben Ferencné: Teremtő erő - művészet-terápia-gyógyító pedagógia, FEJLESZTŐ PEDAGÓGIA: PEDAGÓGIAI SZAKFOLYÓIRAT 28: (1-2) pp. 11-18.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
2015

Reményi Tamás, Rega Schaefgen, Gereben Ferencné: A szenzoros integrációs terápiák alkalmazása a gyógypedagógiai fejlesztő munka gyakorlatában (2.rész), GYÓGYPEDAGÓGIAI SZEMLE: A MAGYAR GYÓGYPEDAGÓGUSOK EGYESŰLETÉNEK FOLYÓIRATA XLIII: (2) pp. 146-155.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
2014

Gereben Ferencné, Fehérné Kovács Zsuzsa, Kas Bence, Mészáros Andrea: Beszéd- és nyelvi zavart mutató (beszédfogyatékos) gyermekek, tanulók komplex vizsgálatának diagnosztikus protokollja, In: Torda, Ágnes (szerk.) Diagnosztikus protokollok kézikönyve, Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. (2014) pp. 5-81.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
nyelv: magyar
Teljes szöveg 
2013

Gereben Ferencné: Klinikai gyógypedagógia, GYÓGYPEDAGÓGIAI SZEMLE: A MAGYAR GYÓGYPEDAGÓGUSOK EGYESŰLETÉNEK FOLYÓIRATA XLI: (Különszám) pp. 31-42.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Összefoglaló cikk
nyelv: magyar
2012

Gereben Ferencné: Diagnosztika és gyógypedagógia, In: Gordosné, Dr. Szabó Anna (szerk.) Gyógyító pedagógia. Nevelés és terápia. - 2. kiadás, Medicina Könyvkiadó Zrt. (2012) pp. 87-105.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: magyar
2001

Mesterházi Zsuzsanna, Gereben Ferencné: A tanulási nehézségek a nehezen tanuló gyermek, In: Báthory, Z; Falus, I (szerk.) Tanulmányok a neveléstudomány köréből, 2001, Osiris Kiadó (2001) pp. 333-351.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 1
nyelv: magyar
1998

Gereben Ferencné: Részképességzavarok – munkamodell a gyógypedagógia számára., GYÓGYPEDAGÓGIAI SZEMLE: A MAGYAR GYÓGYPEDAGÓGUSOK EGYESŰLETÉNEK FOLYÓIRATA XXVI.: (Különsz.) pp. 26-36.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Összefoglaló cikk
független idéző közlemények száma: 2
nyelv: magyar
1995

Gereben Ferencné: A tanulási zavar jelenségkörének gyógypedagógiai pszichológiai értelmezése, In: Zászkaliczky, Péter (szerk.) „...önmagában véve senki sem...”., Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola (1995) pp. 216-245.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 12
nyelv: magyar
a legjelentősebbnek tartott közleményekre kapott független hivatkozások száma:15 
Tudománymetriai adatok
Saját közlemény- és idézőlista Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
62
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
88
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
3
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
36 
külföldön megjelent, figyelembe vehető tudományos közleményei:
0
hazai kiadású, figyelembe vehető idegen nyelvű közleményei:
0
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
65
Akkreditációs szempontból jelentős egyéb információk
A gyógypedagógiai témájú közleményeknél inpakt faktor besorolás nincs. További megjegyzés: A rendszerben a telefonszám és a mobilszám nem volt rögzíthető. A közlemények fel vannak tüntetve, egyéni honlap nincs, az intézményi honlap fel van tüntetve.

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )