Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2023. XII. 10.
Személyes adatok
Marton Klára
név Marton Klára
intézmény neve
doktori iskola
ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola (témakiíró)
doktori képzéssel kapcsolatos munkájának megoszlása ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola 100%
adott-e már oktatóként valamely doktori iskolát működtető intézménynek akkreditációs nyilatkozatot? Eötvös Loránd Tudományegyetem
Elérhetőségek
drótpostacím klara.martonbarczi.elte.hu
telefonszám +36 1 358-5578
saját honlap
saját honlap (angol)
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím PhD
fokozat megszerzésének éve 1998
fokozat tudományága pszichológiai tudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Graduate Center, City University of New York
tudományos fokozat, cím Habilitáció
fokozat megszerzésének éve 2009
fokozat tudományága pszichológiai tudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Eötvös Loránd Tudományegyetem
Jelenlegi munkahelyek
2005 - Eötvös Loránd Tudományegyetem
egyetemi tanár
1999 - City University of New York (további intézmény)
kutatóprofesszor
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma 16.5
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma 5.5
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
(50%) Varga Ágnes PhD 2023  NDI2-ELTE
Szöllősi Izabella PhD 2021  NDI2-ELTE
Luca Campanelli PhD 2019  
Heiszer Katalin Veronika PhD 2018  NDI2-ELTE
(50%) Fortunato Talita PhD 2015  
(50%) Gerometta Jennifer PhD 2015  
(50%) Lopez Karece PhD 2015  
(50%) Waldman Zarabeth PhD 2015  
Naomi Eichorn PhD 2014  
(50%) Peggy Conner PhD 2013  
(50%) Kristen Russo Victorino PhD 2011  
(50%) Michelle MacRoy-Higgins PhD 2008  

abszolutóriumot szerzett:
Boz Selma (PhD) 2022/08  NDI2-ELTE
Mero Piedra Angélica Liseth (PhD) 2021/08  NDI2-ELTE
  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület Kognitív funkciók és a nyelv kapcsolata két- és többnyelvű, valamint nyelvi eltérést/zavart mutató populációkban, pl. nyelvfejlődési zavar, afázia egy és kétnyelvű személyeknél
jelenlegi kutatásainak tudományága pszichológiai tudományok
neveléstudományok
Közlemények
2023

Gehebe Thorfun, Wadhera Deepti, Marton Klara: Interactions between bilingual language proficiency and exposure: comparing subjective and objective measures across modalities in bilingual young adults, INTERNATIONAL JOURNAL OF BILINGUAL EDUCATION AND BILINGUALISM 26: (7) pp. 845-860.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
URL 
2023

DeLuca Zara Waldman, Schwartz Richard G., Marton Klara, Houston Derek M., Ying Elizabeth, Steinman Susan, Drakopoulou Georgia: The effect of sentence length on question comprehension in children with cochlear implants, COCHLEAR IMPLANTS INTERNATIONAL 24: (1) pp. 14-26.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
URL 
2023

Eichorn Naomi, Hall Jessica, Marton Klara: Complex working memory in adults with and without stuttering disorders: Performance patterns and predictive relationships, JOURNAL OF FLUENCY DISORDERS 77: p. 105993.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
URL 
2019

Eichorn Naomi, Pirutinsky Steven, Marton Klara: Effects of different attention tasks on concurrent speech in adults who stutter and fluent controls, JOURNAL OF FLUENCY DISORDERS 61: 105714
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 12
nyelv: angol
URL 
2019

Marton Klara, Gehebe Thorfun, Pazuelo Lia: Cognitive Control along the Language Spectrum: From the Typical Bilingual Child to Language Impairment, SEMINARS IN SPEECH AND LANGUAGE 40: (4) pp. 256-271.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 3
nyelv: angol
URL 
2018

Zakariás L, Keresztes A, Marton K, Wartenburger I: Positive effects of a computerised working memory and executive function training on sentence comprehension in aphasia, NEUROPSYCHOLOGICAL REHABILITATION 28: (3) pp. 369-386.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 30
nyelv: angol
URL 
2008

Marton K: Visuo-spatial processing and executive functions in children with specific language impairment, INTERNATIONAL JOURNAL OF LANGUAGE & COMMUNICATION DISORDERS 43: (2) pp. 181-200.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 155
nyelv: angol
URL 
2006

Marton K, Schwartz R G, Farkas L, Katsnelson V: Effect of sentence length and complexity on working memory performance in Hungarian children with specific language impairment (SLI): A cross-linguistic comparison, INTERNATIONAL JOURNAL OF LANGUAGE & COMMUNICATION DISORDERS 41: (6) pp. 653-673.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 46
nyelv: angol
URL 
2005

Marton K, Abramoff B, Rosenzweig S: Social cognition and language in children with specific language impairment (SLI), JOURNAL OF COMMUNICATION DISORDERS 38: (2) pp. 143-162.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 110
nyelv: angol
URL 
2003

Marton K, Schwartz RG: Working memory capacity and language processes in children with specific language impairment, JOURNAL OF SPEECH LANGUAGE AND HEARING RESEARCH 46: (5) pp. 1138-1153.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 254
nyelv: angol
URL 
a legjelentősebbnek tartott közleményekre kapott független hivatkozások száma:610 
Tudománymetriai adatok
Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
192
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
141
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
3
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
18 
külföldön megjelent, figyelembe vehető tudományos közleményei:
97
hazai kiadású, figyelembe vehető idegen nyelvű közleményei:
10
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
990
Akkreditációs szempontból jelentős egyéb információk
Habilitált doktor 2009- Egyetemi tanár 2019-

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )