Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2017. III. 17.
Személyes adatok
név Sáska Géza
születési év 1947
intézmény neve
doktori iskola
DE Humán Tudományok Doktori Iskola (oktató)
ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola (témakiíró)
Elérhetőségek
drótpostacím saskagt-online.hu
telefonszám +36 1 275-6521
mobiltelefon száma +36 20 375-9107
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím PhD
fokozat megszerzésének éve 1993
fokozat tudományága neveléstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve MTA
tudományos fokozat, cím CSc
fokozat megszerzésének éve 1993
fokozat tudományága
fokozatot kiadó intézmény neve MTA
Jelenlegi munkahelyek
2012 - Eötvös Loránd Tudományegyetem
egyetemi oktató
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma 1
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma 0
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület oktatásszociológia, oktatáspolitológia, oktatástörténet
jelenlegi kutatásainak tudományága neveléstudományok
Közlemények
2016

Sáska Géza: Az oktatási rendszer reformja a negyvenes években és a kommunista identitáspolitika, In: Szerk.: Németh András, Szerk.: Garai Imre, Szerk.: Szabó Zoltán András Neveléstudomány és pedagógiai kommunikáció a szocializmus időszakában. Budapest: Gondolat Kiadó, 2016. pp. 235-284. (Neveléstudomány-történeti Tanulmányok; 12.)
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 2
nyelv: magyar
2016

Sáska Géza: A szocialista neveléstudomány rekrutációja 1952-1962 között, In: Szerk.: Tóth Péter, Szerk.: Holik Ildikó Új kutatások a neveléstudományokban 2015: Pedagógusok, tanulók, iskolák - az értékformálás, az értékközvetítés és az értékteremtés világa. Budapest: ELTE Eötvös Kiadó, 2016. pp. 255-262.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Konferenciaközlemény
nyelv: magyar
2015

Sáska Géza: A neveléstudományi elit viszonya a politikai marxizmushoz az ötvenes években, In: Szerk.: Németh András, Szerk.: Biró Zsuzsanna Hanna, Szerk.: Garai Imre Neveléstudomány és tudományos elit a 20. század második felében.. Budapest: Gondolat Kiadó, 2015. pp. 177-212.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 2
nyelv: magyar
2015

Sáska Géza: A pedagógiai normák változása az 1920-as 30-as évek Szovjet-Oroszországában, PEDAGÓGIATÖRTÉNETI SZEMLE 1: (1) pp. 31-52.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
Teljes szöveg 
2014

Sáska Géza: Húsz év köz- és felsőoktatásáról, körkép, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 24: (2) pp. 3-17.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 2
nyelv: magyar
Teljes szöveg 
2014

Sáska Géza: A centralizáció és az iskolai autonómia, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 24: (3) pp. 101-106.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
Teljes szöveg 
2013

Sáska Géza: Centralizáció, decentralizáció, demokrácia, EDUCATIO 22: (1) pp. 3-22.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 3
nyelv: magyar
Teljes szöveg 
2010

Sáska Géza: Normal and abnormal. Scientific foundation of 50’s Soviet-style socialist education, In: Szerk.: Nóbik Attila, Szerk.: Pukánszky Béla Normalität, Abnormalität und Devianz: Gesellschaftliche Konstruktionsprozesse und ihre Umwälzungen in der Moderne. Frankfurt am Main: Peter Lang Internationaler Verlag der Wissenschaften, 2010. pp. 39-49. (Erizehung in Wissenschaft und Praxis; 7.)
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: német
2009

Sáska Géza: The Emergence of „real” Socialist Pedagogy, In: Szerk.: Johanna Hopfner, Szerk.: Németh András, Szerk.: Szabolcs Éva Kindheit-Schule-Erziehungswissenschaft in Mitteleuropa 1948-2008. Frankfurt am Main; New York; Berlin; Bern; Bruxelles; New York; Oxford; Wien: Peter Lang Verlag, 2009. pp. 201-209. (Erziehung in Wissenschaft und Praxis; Band 5.)
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 1
nyelv: angol
2007

Németh András, Sáska Géza: Veränderungen des Wissens der Reformpädagogik nach den Zweiten Weltkrieg und in den ersten Jahren des realen Sozialismus, In: Szerk.: Pehnke Andreas Widreständige sächsische Schulreformer im Visier stalinistischer Politik (1945-1959). Frankfurt am Main: Peter Lang Verlag, 2007. pp. 229-246.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 5
nyelv: német
URL 
a legjelentősebbnek tartott 10 közleményre kapott független hivatkozások száma:15 
Tudománymetriai adatok
Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
119
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
148
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
4
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
13 
műszaki és/vagy művészeti alkotásainak száma:
0
külföldön megjelent, figyelembe vehető tudományos közleményei:
6
hazai kiadású, figyelembe vehető idegen nyelvű közleményei:
2
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
396
Akkreditációs szempontból jelentős egyéb információk
Educatio szerk. biz tag. 1996-,

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 1.2357 ( 2017. V. 15. )