Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2017. V. 18.
Személyes adatok
Vásárhelyi Éva
név Vásárhelyi Éva
születési év 1951
intézmény neve
doktori iskola
DE Matematika- és Számítástudományok Doktori Iskola (témavezető)
ELTE Matematika Doktori Iskola (témavezető)
adott-e már oktatóként valamely doktori iskolát működtető intézménynek akkreditációs nyilatkozatot? Debreceni Egyetem
Elérhetőségek
drótpostacím vasarelyelte.hu
telefonszám +36 1 381-2295
mobiltelefon száma +36 20 575-6390
saját honlap
saját honlap (angol)
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím PhD
fokozat megszerzésének éve 1991
fokozat tudományága matematika- és számítástudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Magyar Tudományos Akadémia
tudományos fokozat, cím CSc
fokozat megszerzésének éve 1991
fokozat tudományága matematika- és számítástudományok
fokozatot kiadó intézmény neve MTA
Jelenlegi munkahelyek
1976 - Eötvös Loránd Tudományegyetem
egyetemi oktató
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma 11
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma 6
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
Katona János PhD 2013  MSDI-DE
Vecseiné Munkácsy Katalin PhD 2013  MSDI-DE
Szeredi Éva PhD 2012  MSDI-DE
Szűcs Kinga PhD 2010  MSDI-DE
(50%) Ambrus Gabriella PhD 2003  
(50%) Varga-Neofotistos Ildikó PhD 2002  

jelenlegi doktorandusz hallgatói az abszolutórium várható évével:
(50%) Dukán András Ferenc (PhD) (2020/08)  MDI2-ELTE
Jakab Enikő (PhD) (2020/08)  MSDI-DE
Veres Erika (PhD) (2018/08)  MSDI-DE
  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület diszkrét geometria, matematikadidaktika, média az oktatásban
jelenlegi kutatásainak tudományága matematika- és számítástudományok
Közlemények
2017

Csanyi Petra, Fábián Kata, Szabó Csaba, Szabó Zsanett, Vásárhelyi Éva: Number theory vs. Hungarian highschool textbooks: √ 2 is irrational, TEACHING MATHEMATICS AND COMPUTER SCIENCE 14: (2) pp. 139-152.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
DOI 
2016

Ambrus András, Vásárhelyi Éva: DIVIDING A SQUARE: IS IT POSSIBLE? TRY TO DO IT!, In: Szerk.: Hodnik-Čadež T, Szerk.: Kuzle A, Szerk.: Rott B Problem Solving in the Mathematics Classroom: Perspectives and Practices from Different Countries. Münster: WTM Verlag, 2016. pp. 61-72.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: angol
2016

A Ambrus, É Vásárhelyi: The Hungarian perspective, In: Szerk.: Hodnik-Čadež T, Szerk.: Kuzle A, Szerk.: Rott B Problem Solving in the Mathematics Classroom: Perspectives and Practices from Different Countries. Münster: WTM Verlag, 2016. pp. 37-40.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: angol
2016

Vásárhelyi Éva: Lajtán innen, Lajtán túl, In: Szerk.: Indri Dániel Janisz, Szerk.: Nagy-Király Vivien Megújuló tankönyv: konferenciakötet. Budapest: Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), 2016. pp. 107-120.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: magyar
2016

Korándi József, Török Judit, Vásárhelyi Éva: Current changes in the teacher training and in the didactical researches, In:Szerk.: Korándi József, Szerk.: Vásárhelyi Éva Arbeitskreis Ungarn: Beiträge zur ersten Tagung 02. - 03. Oktober 2015 Budapest.Budapest, Magyarország, 2015.10.02-2015.10.03. Budapest: Haxel kiadó, pp. 57-62. Kiadvány: Budapest: Haxel kiadó, 2016.
dokumentum típusa: Konferenciacikk/Előadás vagy poszter cikke
nyelv: angol
2011

Ambrus András, Vásárhelyi Éva: Problem solving in teacher training and in the school. (German) (Problemlösen in der universitären Lehrerbildung und in der schulischen Allgemeinbildung in Ungarn.), In: Szerk.: Torsten Fritzlar, Szerk.: Lenni Haapasalo, Szerk.: Frank Heinrich, Szerk.: Hartmut Rehlich Konstruktionsprozesse und Mathematikunterricht: Festschrift für Prof. Dr. Bernd Zimmermann. Hildesheim: Franzbecker, 2011. pp. 13-32.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Konferenciaközlemény
nyelv: német
2010

Bernd Zimmermann, Éva Vásárhelyi: György Pólya (1887-1985) ‒ on the person, mathematician and didactician. (György Pólya (1887-1985) ‒ zum Menschen, Mathematiker und Mathematikdidaktiker.), DER MATHEMATIKUNTERRICHT 56: (2) pp. 4-12.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: német
2006

Vásárhelyi Éva: Theory of prototypes ‒ concept formation. (Bemerkungen zur Prototypentheorie ‒ Begriffs- und Konzeptbildung.), TEACHING MATHEMATICS AND COMPUTER SCIENCE 4: (2) pp. 365-389.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: német
2006

Vásárhelyi Éva: Problem solving with help of combination of different representations, In: Szerk.: M Fothe, Szerk.: M. Hermann, Szerk.: B. Zimmermann Learning in Europe: Computer in Mathematics Instruction. Jena: Collegium Europeum Jenense, 2006. pp. 68-87.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 2
nyelv: angol
2003

Vásárhelyi Éva: Experiments in order to find theorems on spherics. (Experimentieren um einen Satz zu finden ‒ vollständing separierbare Mosaike auf der Kugel und ihre Anwendungen.), TEACHING MATHEMATICS AND COMPUTER SCIENCE 1: (2) pp. 297-319.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: német
a legjelentősebbnek tartott 10 közleményre kapott független hivatkozások száma:
Tudománymetriai adatok
Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
49
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
63
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
0
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
5 
külföldön megjelent, figyelembe vehető tudományos közleményei:
36
hazai kiadású, figyelembe vehető idegen nyelvű közleményei:
9
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
50
Akkreditációs szempontból jelentős egyéb információk
Apáczai Csere János-díj 2015

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 1.2357 ( 2017. V. 15. )