Személyi adatlap
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2024. IV. 03.
Személyes adatok
Simon Tünde Irén
név Simon Tünde Irén
születési év 1969
intézmény neve
doktori iskola
MKE Magyar Képzőművészeti Egyetem Doktori Iskola (témakiíró)
doktori képzéssel kapcsolatos munkájának megoszlása MKE Magyar Képzőművészeti Egyetem Doktori Iskola 100%
Elérhetőségek
mobiltelefon száma +36 30 495-6030
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím PhD
fokozat megszerzésének éve 2018
fokozat tudományága neveléstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Szegedi Egyetem
Jelenlegi munkahelyek
2020 - Magyar Képzőművészeti Egyetem
egyetemi oktató
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma 0
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma 0
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület A kortárs művészet korszerű pedagógiai modellek mentén megvalósított, alkotás-alapú, iskolai oktatási lehetőségeinek feltárására, kipróbálására és értékelése. Miindazok a technikai, filozófiai és módszertani alapvetések, melyeket a kortárs művészet felölel, hogyan alkalmazhatók a vizuális kultúra tantárgy oktatásában, illetve több művészeti ágat integráló, illetve művészeti és tudományos tantárgyak közötti szinergiákra építő pedagógiai helyzetekben. A kutatási témához tartoznak a vizuális képességrendszer társadalmi problémákra való reflektálás szempontjából releváns részképességeinek feltárása és fejlesztési lehetőségeik kidolgozása. A társadalmi érzékenységű, kortárs művészeti megoldásokat alkalmazó pedagógiai programok bemutatják, hogyan hat a személyes és szervezeti fejlődésre, milyen társadalmi jelentőséggel bír a művészettel nevelés.
jelenlegi kutatásainak tudományága neveléstudományok
művészettudomány
Közlemények
2023

Simon Tünde, Klima Gábor: 6. Művészetpedagógiai Konferencia, ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE 73: (9-10) pp. 132-143.
dokumentum típusa:
nyelv: magyar
2022

Simon Tünde, Biró Ildikó, Kárpáti Andrea: Developmental Assessment of Visual Communication Skills in Primary Education, JOURNAL OF INTELLIGENCE 10: (3) 45
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
URL 
2021

Nagy Imre, Simon Tünde: A programban részt vevő kutatótanárok véleménye és következtetéseik a kérdőív alapján. in.: Gaul Emil – Nagy Imre (szerk.) Kárpáti Andrea (sorozat szerk.): Kézikönyv a vizuális kultúra tanításához IV. a „Moholy-Nagy Vizuális Modulok – a 21. század képi nyelvének tanítása” című kutatási programhoz. 4. modul kortárs képzőművészet. 417-421. o. http://vizualiskultura.elte.hu/sites/default/files/announcement/4_kortars_kepzomuveszet_tanitasa_compressed.pdf,
dokumentum típusa:
nyelv: magyar
2021

Simon Tünde: A vizuális kommunikációs képesség mérése a 4-6. évfolyamon, In: Élni a kultúrát! – Játék, művészeti nevelés és tudomány. 4. Művészetpedagógiai Konferencia, (2021) p. ISBN 978-615-82186-2-7.
dokumentum típusa:
nyelv: magyar
2021

Simon Tünde: Képzőművész tanárok pedagógiai tapasztalatai, In: Élni a kultúrát! – Játék, művészeti nevelés és tudomány. 4. Művészetpedagógiai Konferencia, (2021) p. 978-963-489-425-4.
dokumentum típusa: Konferenciacikk/Előadás vagy poszter cikke
nyelv: magyar
2020

Simon Tünde, Kárpáti Andrea: A vizuális kommunikációs képesség online diagnosztikus mérése 4-6. évfolyamon, MAGYAR PEDAGÓGIA 120: (1) pp. 3-31.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
URL 
2018

Simon Tünde, Kárpáti Andrea: Vizuális kommunikáció a tudományközvetítésben, JEL-KÉP: KOMMUNIKÁCIÓ KÖZVÉLEMÉNY MÉDIA 7: (4) pp. 87-96.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
URL 
2015

Horváth László, Kovács Anikó, Simon Tünde: Tájékoztató a horizontális tanulásról intézményvezetők és pedagógusok számára, Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI)
dokumentum típusa: Könyv/Szakkönyv
független idéző közlemények száma: 2
nyelv: magyar
2015

Horváth László, Kovács Anikó, Simon Tünde, Zentai Anita: Módszertani útmutató pedagógusok folyamatos szakmai fejlődéséhez hozzájáruló tanuló szakmai közösségek, szakmai tanulócsoportok létrehozásának és működtetésének támogatására, Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI)
dokumentum típusa: Könyv/Szakkönyv
független idéző közlemények száma: 1
nyelv: magyar
2015

Simon Tünde: Az észt információs társadalom és oktatási rendszere, INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM: TÁRSADALOMTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT 15: (3) pp. 102-119.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Összefoglaló cikk
nyelv: magyar
URL 
a legjelentősebbnek tartott közleményekre kapott független hivatkozások száma:
Tudománymetriai adatok
Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
36
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
33
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
2
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
2 
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
16