Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2024. III. 17.
Személyes adatok
név Bernát Péter
intézmény neve
doktori iskola
ELTE Informatika Doktori Iskola (témakiíró)
doktori képzéssel kapcsolatos munkájának megoszlása ELTE Informatika Doktori Iskola 100%
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím PhD
fokozat megszerzésének éve 2020
fokozat tudományága informatikai tudományok
fokozatot kiadó intézmény neve ELTE
Jelenlegi munkahelyek
2014 - Eötvös Loránd Tudományegyetem
egyetemi oktató
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület Kutatásaim középpontjában a bevezető programozástanítás módszertana és programozási nyelvei állnak. A tanulók érdeklődésétől és képességeitől függően számos nagy programozástanítási terület választható, amelyek közül elsősorban a teknőcgrafikával, a robotikával, az animációkészítéssel és a játékfejlesztéssel foglalkozom. Emellett az oktatási célú programozási nyelvek két leggyakoribb kódbeviteli lehetősége, a blokkalapú és a szövegalapú kódolás is a kutatásaim tárgyát képezik. Kiemelt célom a tudásmegosztás: olyan publikációk létrehozása, amelyek segítik az informatikatanárokat a programozástanítási területek (és a programozási nyelvek) kiválasztásában és alkalmazásában a közoktatásban.
jelenlegi kutatásainak tudományága informatikai tudományok
Közlemények
2022

Törley Gábor, Zsakó László, Bernát Péter: Didactic Connection between Spreadsheet and Teaching Programming, ATHENS JOURNAL OF TECHNOLOGY & ENGINEERING 9: (2) pp. 77-94.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
URL 
2021

Szlávi Anna, Bernát Péter: Young women's barriers to choose IT and methods to overcome them - A case study from Hungary, TEACHING MATHEMATICS AND COMPUTER SCIENCE 19: (1) pp. 77-101.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
URL 
2021

Törley Gábor, Zsakó László, Bernát Péter: Didactic Connection between Spreadsheet and Programming Teaching, In: Gregory, T. Papanikos (szerk.) Abstract Book 23rd Annual International Conference on Education 17-20 May 2021, Athens, Greece, Athens Institute for Education and Research (2021) p. 32.
dokumentum típusa:
nyelv: angol
2021

Gábor Törley, Péter Bernát: Spreadsheet As An Algorithm Visualization Tool, In: Abonyi-Tóth, Andor; Stoffa, Veronika; Zsakó, László (szerk.) Proceedings of XXXIV. DidMatTech 2021 Conference, ELTE Informatikai Kar (2021) pp. 15-27.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Konferenciaközlemény
nyelv: angol
URL 
2020

Bernát Péter, Szlávi Anna: Lányok az informatikában – Módszerek és esettanulmányok a nők eredményesebb bevonására, In: Zsakó, László; Szlávi, Péter (szerk.) INFODIDACT 2020, Webdidaktika Alapítvány (2020) 4
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Konferenciaközlemény
nyelv: magyar
2020

Bernát Péter: Evaluation of Block-Based and Text-Based Coding, CENTRAL-EUROPEAN JOURNAL OF NEW TECHNOLOGIES IN RESEARCH EDUCATION AND PRACTICE 2: (2) pp. 15-25.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
URL 
2020

Bernát Péter: A bevezető programozástanítás stratégiái, Eötvös Loránd Tudományegyetem (ELTE)
dokumentum típusa:
nyelv: magyar
URL 
2019

Bernát Péter, Zsakó László: Programozás tanítási módszerek - stratégia a kezdetekre, In: Szlávi, Péter; Zsakó, László (szerk.) InfoDidact2019, Webdidaktika Alapítvány (2020) pp. 49-57.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Konferenciaközlemény
független idéző közlemények száma: 1
nyelv: magyar
2018

Bernát Péter: Elsőéves informatikus hallgatók visszajelzése a programozástanítás minőségéről a közoktatásban – Egy kérdőíves felmérés tapasztalatai, In: Zsakó, László (szerk.) INFOEra 2018, Webdidaktika Alapítvány (2018) p. 1.
dokumentum típusa: Konferenciacikk/Előadás vagy poszter cikke
nyelv: magyar
2017

Bernát Péter, Zsakó László: Methods of teaching programming - strategy, In: Veronika, Stoffová; Roman, Horváth (szerk.) New methods and technologies in education and practice: Proceedings of XXX. DIDMATTECH 2017., Trnava University in Trnava, Faculty of Education (2017) pp. 40-50.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Konferenciaközlemény
független idéző közlemények száma: 7
nyelv: angol
a legjelentősebbnek tartott közleményekre kapott független hivatkozások száma:
Tudománymetriai adatok
Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
22
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
23
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
0
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
0 
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
8


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )