Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2021. II. 13.
Személyes adatok
Zemplén Gábor
név Zemplén Gábor
intézmény neve
doktori iskola
BME Pszichológia Doktori Iskola (Kognitív Tudomány) (oktató)
ELTE Filozófiatudományi Doktori Iskola (témavezető)
adott-e már oktatóként valamely doktori iskolát működtető intézménynek akkreditációs nyilatkozatot? Eötvös Loránd Tudományegyetem
Elérhetőségek
drótpostacím zemplenfilozofia.bme.hu
telefonszám +36 30 942-7974
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím PhD
fokozat megszerzésének éve 2002
fokozat tudományága filozófiai tudományok
fokozatot kiadó intézmény neve BME
tudományos fokozat, cím Habilitáció
fokozat megszerzésének éve 2008
fokozat tudományága filozófiai tudományok
fokozatot kiadó intézmény neve BME
Jelenlegi munkahelyek
2017 - Eötvös Loránd Tudományegyetem
egyetemi oktató
2008 - Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
egyetemi oktató
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma 6
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma 2
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
Bárdos Dániel PhD 2021  FDI1-ELTE
Bíró Gábor István PhD 2017  TTDI-BME
Tófalvy Tamás PhD 2014  TTDI-BME
(50%) Kutrovátz Gábor PhD 2006  TTDI-BME

abszolutóriumot szerzett:
Egres Dorottya (PhD) 2018/08  TTDI-BME
Forgács Gábor (PhD) 2014/08  TTDI-BME
(50%) Kertész Gergely (PhD) 2011/08  TTDI-BME
Pintér András (PhD) 2014/08  TTDI-BME
jelenlegi doktorandusz hallgatói az abszolutórium várható évével:
Partos Bence (PhD) (2024/08)  FDI1-ELTE
  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület fény-, szín- látáselméletek története, érveléselmélet, tudományfilozófia, tudománytörténet, kognitív tudomány, tudomány természetének oktatása
jelenlegi kutatásainak tudományága történelemtudományok
filozófiai tudományok
Közlemények
2020

Allchin Douglas, Zemplén Gábor Á.: Finding the place of argumentation in science education: Epistemics and Whole Science, SCIENCE EDUCATION 104: (5) pp. 907-933.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
URL 
2019

Zemplén Gábor: The contribution of laboratory studies, science studies and Science and Technology Studies (STS) to the understanding of scientific communication, In: Leßmöllmann, Annette; Dascal, Marcelo; Gloning, Thomas (szerk.) Science Communication, Walter de Gruyter (2019) pp. 123-142.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
nyelv: angol
URL 
2019

Zemplén Gábor: Fokozódó polaritás - Goethe módszere és a strukturálódó megismerés, Typotex; MTA Bölcsészettudományi Kutatóközpont
dokumentum típusa: Könyv/Monográfia
nyelv: magyar
2019

Zemplén Gábor Áron: Diagrammatic carriers and the acceptance of Newton’s optical theory, SYNTHESE 196: (9) pp. 3577-3593.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
URL 
2018

Zemplén Gábor Á: Theory-Containment in Controversies: Neurath and Müller on Newton, Goethe, and Underdetermination, JOURNAL FOR GENERAL PHILOSOPHY OF SCIENCE 49: (4) pp. 533-549.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 2
nyelv: angol
URL 
2017

Zemplén Gábor Á: Structure and Advancement in Goethe’s Morphology, In: Joel, Faflak (szerk.) Marking Time: Romanticism and Evolution, University of Toronto Press (2017) pp. 147-171.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
nyelv: angol
URL 
2010

Gábor Zemplén, Tamás Demeter: Being Charitable to Scientific Controversies: On the Demonstrativity of Newton’s Experimentum Crucis, MONIST: AN INTERNATIONAL QUARTERLY JOURNAL OF GENERAL PHILOSOPHICAL INQUIRY 93: (4) pp. 640-656.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 10
nyelv: angol
2009

Zemplén Gábor Á: Putting Sociology First—Reconsidering the Role of the Social in ‘Nature of Science’ Education, SCIENCE AND EDUCATION: CONTRIBUTIONS FROM HISTORY, PHILOSOPHY AND SOCIOLOGY OF SCIENCE AND MATHEMATICS 18: (5) pp. 525-559.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 20
nyelv: angol
URL 
2008

Kutrovátz Gábor, Láng Benedek, Zemplén Gábor: A tudomány határai, Typotex Kiadó
dokumentum típusa: Könyv/Szakkönyv
független idéző közlemények száma: 31
nyelv: magyar
2007

Zemplén Gábor Á: Conflicting Agendas: Critical Thinking versus Science Education in the International Baccalaureate Theory of Knowledge Course, SCIENCE AND EDUCATION: CONTRIBUTIONS FROM HISTORY, PHILOSOPHY AND SOCIOLOGY OF SCIENCE AND MATHEMATICS 16: (2) pp. 167-196.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 20
nyelv: angol
URL 
a legjelentősebbnek tartott közleményekre kapott független hivatkozások száma:83 
Tudománymetriai adatok
Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
114
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
118
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
6
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
29 
külföldön megjelent, figyelembe vehető tudományos közleményei:
45
hazai kiadású, figyelembe vehető idegen nyelvű közleményei:
11
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
169

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )