Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2020. XII. 09.
Személyes adatok
Ravaszné Zsolnai Anikó
név Ravaszné Zsolnai Anikó
intézmény neve
doktori iskola
DE Humán Tudományok Doktori Iskola (oktató)
ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola (törzstag)
(tudományági) Doktori Tanács
(tudományági) Habilitációs Bizottság (elnök)
Doktori Iskola Tanácsa (elnök)
ELTE Pszichológiai Doktori Iskola (témavezető)
(tudományági) Doktori Tanács
(tudományági) Habilitációs Bizottság (elnök)
SzTE Neveléstudományi Doktori Iskola (témakiíró)
(tudományági) Habilitációs Bizottság (teljes jogú külső tag)
SzTE 
Bölcsészettudományi Doktori Tanács (teljes jogú külső tag)
doktori képzéssel kapcsolatos munkájának megoszlása DE Humán Tudományok Doktori Iskola 1%
ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola 88%
ELTE Pszichológiai Doktori Iskola 4%
SzTE Neveléstudományi Doktori Iskola 4%
SzTE NTDI-SZTE (tudományági) Habilitációs Bizottság (teljes jogú külső tag) 1%
ELTE NDI2-ELTE (tudományági) Doktori Tanács 1%
ELTE PDI1-ELTE (tudományági) Doktori Tanács 1%
adott-e már oktatóként valamely doktori iskolát működtető intézménynek akkreditációs nyilatkozatot? Eötvös Loránd Tudományegyetem
MAB minősítés
a törzstagság feltételeinek megfelel
(2019. IV. 26.)
Elérhetőségek
telefonszám +36 1 461-4552
saját honlap
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím PhD
fokozat megszerzésének éve 1998
fokozat tudományága neveléstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve JATE BTK
tudományos fokozat, cím Habilitáció
fokozat megszerzésének éve 2008
fokozat tudományága neveléstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Szegedi Tudományegyetem
tudományos fokozat, cím DSc
fokozat megszerzésének éve 2020
fokozat tudományága neveléstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve MTA
Jelenlegi munkahelyek
2017 - Eötvös Loránd Tudományegyetem
egyetemi tanár
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma 9
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma 1
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
(50%) Hegedűs Szilvia PhD 2019  NTDI-SZTE
Szabadi Magdolna PhD 2018  NTDI-SZTE
Kasik László PhD 2010  NTDI-SZTE

jelenlegi doktorandusz hallgatói az abszolutórium várható évével:
(50%) Mihály Regina (PhD) (2024/08)  NDI2-ELTE
Korényi Róbert (PhD) (2023/08)  PDI1-ELTE
Đo Dung Thi (PhD) (2023/08)  NDI2-ELTE
Szabó Lilla (PhD) (2022/08)  NDI2-ELTE
  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület A szociális és az érzelmi kompetencia fejlődése óvodás korban. A szociális készségek fejlesztése kisiskolás korban. A kötődések szerepe a szociális kompetencia fejlődésében.
jelenlegi kutatásainak tudományága neveléstudományok
Közlemények
2020

Zsolnai Anikó, Szabó Lilla: Attachment aware schools and teachers, PASTORAL CARE IN EDUCATION 3: pp. 1-17.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
URL 
2018

Kasik László, Fejes József Balázs, Guti Kornél, Gáspár Csaba, Zsolnai Anikó: Social problem-solving among disadvantaged and non-disadvantaged adolescents, EUROPEAN JOURNAL OF SPECIAL NEEDS EDUCATION 33: (1) pp. 86-101.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 2
nyelv: angol
URL 
2018

Zsolnai Anikó: Kötődés és pedagógia, Eötvös József Könyvkiadó
dokumentum típusa: Könyv/Szakkönyv
nyelv: magyar
2016

Zsolnai Anikó, Kasik László: Online testing of Hungarian children's prosocial behavior, INTERNATIONAL JOURNAL OF SCHOOL AND EDUCATIONAL PSYCHOLOGY 4: (2) pp. 65-73.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
URL 
2016

Zsolnai A, Kasik L: Coping Strategies and Social Problem Solving in Adolescence, In: Alessio, Surian (szerk.) Open Spaces for Interactions and Learning Diversities, Sense Publishers (2016) pp. 121-126.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
független idéző közlemények száma: 2
nyelv: angol
URL 
2015

Zsolnai Anikó, Kasik László, Braunitzer Gábor: Coping strategies at the ages 8, 10 and 12, EDUCATIONAL PSYCHOLOGY 35: (1) pp. 73-92.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 11
nyelv: angol
URL 
2015

Zsolnai Anikó, Lesznyák Márta: Pluralism and values in education in Hungary - changes between 1990 and 2012, JOURNAL OF BELIEFS & VALUES-STUDIES IN RELIGION & EDUCATION 36: (2) pp. 142-155.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 3
nyelv: angol
URL 
2013

Zsolnai Anikó: A szociális fejlődés segítése, Gondolat Kiadó
dokumentum típusa: Könyv/Szakkönyv
független idéző közlemények száma: 10
nyelv: magyar
2002

Zsolnai Anikó, Józsa Krisztián: A szociális készségek kritériumorientált fejlesztésének lehetőségei, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 12: (4) pp. 12-20.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 53
nyelv: magyar
Teljes szöveg 
2002

Zsolnai A: Relationship between children's social competence, learning motivation and school achievement, EDUCATIONAL PSYCHOLOGY 22: (3) pp. 317-330.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 92
nyelv: angol
URL 
a legjelentősebbnek tartott közleményekre kapott független hivatkozások száma:173 
Tudománymetriai adatok
Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
151
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
140
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
9
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
13 
külföldön megjelent, figyelembe vehető tudományos közleményei:
29
hazai kiadású, figyelembe vehető idegen nyelvű közleményei:
6
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
737

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )