Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2024. I. 07.
Személyes adatok
név Zsigriné Sejtes Györgyi
intézmény neve
doktori iskola
SzTE Nyelvtudományi Doktori Iskola (oktató)
doktori képzéssel kapcsolatos munkájának megoszlása SzTE Nyelvtudományi Doktori Iskola 100%
adott-e már oktatóként valamely doktori iskolát működtető intézménynek akkreditációs nyilatkozatot? Szegedi Tudományegyetem
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím PhD
fokozat megszerzésének éve 2020
fokozat tudományága filozófiai tudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Szegedi Tudományegyetem
Jelenlegi munkahelyek
1998 - Szegedi Tudományegyetem
egyetemi oktató
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma 0
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma 0
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
Kutatás
kutatási terület A szövegértési képességfejlesztés kognitív, funkcionális. pragmatikai keretben.
jelenlegi kutatásainak tudományága nyelvtudományok
neveléstudományok
Közlemények
2023

Zs. Sejtes Györgyi: Anyanyelvi nevelés digitális eszközökkel, ANYANYELV-PEDAGÓGIA 16: (1) pp. 62-78.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
URL 
2022

Zs. Sejtes Györgyi: Amikor „működik” a metanyelv: A funkcionális nyelvszemlélet alkalmazási lehetősége a szövegértési képesség fejlesztésének folyamatában, In: Karlovitz, János Tibor (szerk.) Szakmódszertani és más pedagógiai tanulmányok, International Research Institute s.r.o. (2022) pp. 79-88.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: magyar
2020

Zs. Sejtes Györgyi: Egy szövegértésképesség-fejlesztési folyamat keretei anyanyelv-pedagógiai nézőpontból (általános iskola 78. osztály), In: Karlovitz, János Tibor; Torgyik, Judit (szerk.) Reflexiók néhány magyarországi pedagógia-releváns kontextusra, International Research Institute (2020) pp. 159.-165..
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: magyar
2020

Zs. Sejtes Györgyi:: Bottom-up / top-down? / Bottom-up és top-down! Az olvasás-szövegértés pszicholingvisztikai megközelítése, lehetséges hatásai a fejlesztésre, In: Ludányi, Zsófia; Jánk, István; Domonkosi, Ágnes (szerk.) A nyelv perspektívája az oktatásban. Válogatás a PeLiKon2018 oktatásnyelvészeti konferencia előadásaiból, EKE Líceum Kiadó (2020) pp. 83-95.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: magyar
URL 
2020

Zs. Sejtes Györgyi: Szövegértés határok nélkül (a képességfejlesztés lehetséges nyelvészeti, pedagógiai aspektusai), In: Hoss, Alexandra; Viszket, Anita (szerk.) Találkozások az anyanyelvi nevelésben 4., Lingua Franca Csoport (2020) pp. 213-225.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
nyelv: magyar
URL 
2020

Zs. Sejtes Györgyi: Egy szövegértésképesség-fejlesztési folyamat keretei anyanyelv-pedagógiai nézőpontból, In: Karlovitz, János Tibor; Torgyik, Judit (szerk.) Reflexiók néhány magyarországi pedagógia-releváns kontextusra, International Research Institute (2020) pp. 159-165.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: magyar
2020

Zsigriné Sejtes Györgyi Erzsébet: Dinamikus szövegtani modell a szövegértési képesség fejlesztésének és mérésének a szolgálatában. Egy kognitív, funkcionális, pragmatikai keret alternatív alkalmazási lehetőségei az általános iskola 7-8. osztályában [A Dynamic Text Linguistic Model for the Development and Measurement of Text Comprehension Skills. Possible alternative applications of a cognitive, functional, pragmatic framework in the 7th and 8th grades at primary schools], Szegedi Tudományegyetem (SZTE)
dokumentum típusa:
nyelv: magyar
URL 
2018

Zs. Sejtes Györgyi: Szövegről szövegre tanárjelölteknek kognitív, funkcionális, pragmatikai keretben, In: Karlovitz, János Tibor (szerk.) VI. Neveléstudományi és Szakmódszertani Konferencia, International Research Institute (2018) pp. 242-248.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: magyar
2015

Hódi Ágnes, Adamikné Jászó Anna, Józsa Krisztián, Ostorics László, Zs Sejtes Gyöngyi: Az olvasás-szövegértés alkalmazási dimenziójának online diagnosztikus értékelése, In: Csapó, Benő; Steklács, János; Molnár, Gyöngyvér (szerk.) Az olvasás-szövegértés online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei, Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) (2015) pp. 105-190.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
független idéző közlemények száma: 6
nyelv: magyar
URL 
2004

Sejtes GY, Kocsor A: A "Beszédmester" szoftver adatbázis-specifikációja, ALKALMAZOTT NYELVTUDOMÁNY 4: (1) pp. 81-89.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
a legjelentősebbnek tartott közleményekre kapott független hivatkozások száma:
Tudománymetriai adatok
Saját közlemény- és idézőlista Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
51
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
51
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
0
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
18 
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
6


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )