Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2021. IV. 12.
Személyes adatok
Fischerné Dárdai Ágnes
név Fischerné Dárdai Ágnes
intézmény neve
doktori iskola
PTE Interdiszciplináris Doktori Iskola (témakiíró)
doktori képzéssel kapcsolatos munkájának megoszlása PTE Interdiszciplináris Doktori Iskola 1%
PTE Oktatás és Társadalom Neveléstudományi Doktori Iskola 99%
adott-e már oktatóként valamely doktori iskolát működtető intézménynek akkreditációs nyilatkozatot? Pécsi Tudományegyetem
Elérhetőségek
drótpostacím dardai.agnespte.hu
telefonszám +36 72 501-600
saját honlap
saját honlap (angol)
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím PhD
fokozat megszerzésének éve 2001
fokozat tudományága neveléstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Eötvös Loránd Tudományegyetem,
Jelenlegi munkahelyek
1994 - Pécsi Tudományegyetem
egyetemi tanár
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma 11.5
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma 5.5
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
(50%) Gyertyánfy András PhD 2020  OTNDI
Jakab György PhD 2020  OTNDI
(50%) Kojanitz László PhD 2018  OTNDI
Molnár-Kovács Zsófia PhD 2016  OTNDI
(50%) Pálmai Judit PhD 2016  OTNDI
Köves Gabriella PhD 2013  OTNDI
(50%) Harjánné Brantmüller Éva PhD 2011  OTNDI
Kaposi József PhD 2010  OTNDI
(50%) Jenei Teréz PhD 2009  OTNDI

abszolutóriumot szerzett:
Gyovai Ágnes (PhD) 2015/08  OTNDI
(50%) Gönczöl Enikő (PhD) 2015/08  OTNDI
Márhoffer Nikolett (PhD) 2018/01  OTNDI
jelenlegi doktorandusz hallgatói az abszolutórium várható évével:
(50%) Hecker Henrietta (PhD) (2022/08)  OTNDI
  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület tankönyvelmélet, tankönyvtörténet, összehasonlító tankönyvelemzés, digitális taneszközök vizsgálata a történelmi tanulás sajátosságainak vizsgálata, történelemtankönyvek komparatív vizsgálata
jelenlegi kutatásainak tudományága neveléstudományok
történelemtudományok
Közlemények
2020

F. Dárdai Ágnes, Kaposi József: Változó történelemtanítás Magyarországon (1990-2020), In: F., Dárdai Ágnes; Kaposi, József; Katona, András (szerk.) A történelemt@nítás a történelemtanításért, Magyar Történelmi Társulat (2020) pp. 15-59.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: magyar
2019

Dárdai Ágnes, Katona András, Korpics Zsolt: Tíz éve a történelemtanítás szolgálatában az online Történelemtanítás, TÖRTÉNELEMTANÍTÁS: ONLINE TÖRTÉNELEMDIDAKTIKAI FOLYÓIRAT 10: (1) 10-01-03
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
2017

Ágnes Fischer-Dárdai: József Fitz und Ákos Domanovszky: die Reformer-Direktoren der Bibliothek der Elisabeth-Universität in Pécs (1930–1942), In: Fischer-Dárdai, Ágnes; Lengvári, István; Schmelczer-Pohánka, Éva (szerk.) University and Universality: the Place and Role of the University of Pécs in Europe from the Middle Ages to Present Day, University Library of Pécs and Centre for Learning (2017) pp. 369-391.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: német
2017

F Dárdai Ágnes: Fitz József és Domanovszky Ákos, az Erzsébet Tudományegyetem Könyvtárának reformer igazgatói (1930-1942), KÖNYV KÖNYVTÁR KÖNYVTÁROS 26: (12) pp. 24-37.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
2016

F Dárdai Ágnes: Pécsi vonatkozású történelemtankönyvek a Pécsi Püspöki Joglyceumben (1865-1922), In: Dezső, Krisztina; Molnár, Dávid; Schmelczer-Pohánka, Éva (szerk.) Tudomány és kutatás a 240 éves Klimo könyvtárban, Pécsi Tudományegyetem Egyetemi Könyvtár és Tudásközpont (2016) pp. 99-112.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: magyar
2006

Fischerné Dárdai Ágnes: Történelmi megismerés - történelmi gondolkodás I., ELTE BTK; MTT Tanári tagozata
dokumentum típusa: Könyv/Szakkönyv
független idéző közlemények száma: 35
nyelv: magyar
2006

Fischerné Dárdai Ágnes: Történelmi megismerés - történelmi gondolkodás II., ELTE BTK; MTT Tanári tagozata
dokumentum típusa: Könyv/Szakkönyv
független idéző közlemények száma: 52
nyelv: magyar
2002

Fischerné Dárdai Ágnes: A tankönyvkutatás alapjai, Dialóg Campus Kiadó
dokumentum típusa: Könyv/Szakkönyv
független idéző közlemények száma: 117
nyelv: magyar
2002

Fischerné Dárdai Ágnes: Történelemdidaktika és kontroverzív történelemtanítás, In: Nagy, Péter Tibor; Vargyai, Gyula (szerk.) Történelem - tanítás - módszertan : Emlékkötet Szabolcs Ottó 75. születésnapjára, Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum (OPKM) (2002) pp. 34-43.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 18
nyelv: magyar
2000

Fischerné Dárdai Ágnes: Az összehasonlító tankönyvkutatás nemzetközi tapasztalatai, EDUCATIO 9: (3) pp. 498-508.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 17
nyelv: magyar
a legjelentősebbnek tartott közleményekre kapott független hivatkozások száma:239 
Tudománymetriai adatok
Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
130
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
128
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
7
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
46 
külföldön megjelent, figyelembe vehető tudományos közleményei:
21
hazai kiadású, figyelembe vehető idegen nyelvű közleményei:
5
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
784
Akkreditációs szempontból jelentős egyéb információk
Külföldi ösztöndíj/kapcsolat: Nemz.Tankönyvkutató Int., (1998, 1999, 2000, 2010, 2014). Vendégoktatói tev.: Nürnberg/Erlangen (1996), Braunschweig TU (1999, 2000), Feldkirch (1999, 2000, 2002) Tudományos társasági tagság: Magyar Történelmi Társulat Tanári Tagozat, International Society for History Didactics, MTA PAB Ped.Biz elnöke és Nev.tört.Biz tagja;. Szerk.biz. tagság: Mitteilungen. Information. Communications, Könyv és Nevelés; Folyóirat alapítás:Történelemtanítás, Per Aspera ad Astra;

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )