Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2020. X. 21.
Személyes adatok
Halász Gábor
név Halász Gábor
intézmény neve
doktori iskola
ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola (törzstag)
Doktori Iskola Tanácsa
SzTE Neveléstudományi Doktori Iskola (oktató)
EKE Neveléstudományi Doktori Iskola (témavezető)
doktori képzéssel kapcsolatos munkájának megoszlása ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola 95%
SzTE Neveléstudományi Doktori Iskola 5%
adott-e már oktatóként valamely doktori iskolát működtető intézménynek akkreditációs nyilatkozatot? Eötvös Loránd Tudományegyetem
Elérhetőségek
telefonszám +36 1 461-4500
mobiltelefon száma +36 30 411-6640
saját honlap
saját honlap (angol)
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím PhD
fokozat megszerzésének éve 1988
fokozat tudományága neveléstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve MTA
tudományos fokozat, cím DSc
fokozat megszerzésének éve 2003
fokozat tudományága neveléstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve MTA
tudományos fokozat, cím Habilitáció
fokozat megszerzésének éve 2007
fokozat tudományága nevelés- és sporttudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Eötvös Loránd Tudományegyetem
Jelenlegi munkahelyek
2007 - Eötvös Loránd Tudományegyetem
egyetemi tanár
1990 - Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (további intézmény)
tudományos tanácsadó
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma 13.5
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma 5
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
Horváth László PhD 2019  NDI2-ELTE
Kovacs Helena PhD 2019  NDI2-ELTE
Muth-Fazekas Ágnes PhD 2019  NDI2-ELTE
Pálvölgyi Krisztián PhD 2019  NDI2-ELTE
(50%) Symeonidis Vasileios PhD 2019  NDI2-ELTE
Bajzáth Angéla PhD 2017  NDI2-ELTE
Stéger Csilla PhD 2012  NDI2-ELTE
(50%) Szőke Andrea PhD 2009  NDI2-ELTE

abszolutóriumot szerzett:
Anafinova Saule (PhD) 2020/08  NDI2-ELTE
Arató Gergely (PhD) 2012/08  NDI2-ELTE
(50%) Erdei Luca Alexa (PhD) 2020/01  NDI2-ELTE
Kerekes Gábor (PhD) 2015/08  NDI2-ELTE
Kovács István Vilmos (PhD) 2019/08  NDI2-ELTE
Prekopa Dóra (PhD) 2016/08  NDI2-ELTE
Schnellbach Máté (PhD) 2015/01  NDI2-ELTE
(50%) Szlamka Erzsébet Anna (PhD) 2014/01  NDI2-ELTE
Velkey Kristóf Gábor (PhD) 2018/08  NDI2-ELTE
jelenlegi doktorandusz hallgatói az abszolutórium várható évével:
Nguyen Hang (PhD) (2024/08)  NDI2-ELTE
(50%) Baráth Tibor (PhD) (2023/08)  EKE NDI
(50%) Kardos Dorottya (PhD) (2023/08)  NDI2-ELTE
(50%) Yelibay Moldir (PhD) (2023/08)  NDI2-ELTE
Kurtulaj Viliem (PhD) (2022/08)  NDI2-ELTE
Thant Sin Khin Khin (PhD) (2022/08)  NDI2-ELTE
  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület Oktatáspolitika, oktatásirányítás és oktatásmenedzsment, oktatási rendszerek elmélete, nemzetközi összehasonlító elemzések, európai integráció és oktatás, felsőoktatás-kutatás
jelenlegi kutatásainak tudományága neveléstudományok
Közlemények
2019

Halász Gábor: Doing Systematic Literature Reviews–‘Net Fishing’or ‘Whale Hunting’?, In: Marit, Honerød Hoveid; Lucian, Ciolan; Angelika, Paseka; Sofia, Marques da Silva (szerk.) Doing Educational Research: Overcoming Challenges In Practice, Sage (2019) pp. 89-113.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
független idéző közlemények száma: 1
nyelv: angol
2019

Halász Gábor: Designing and implementing teacher policies using competence frameworks as an integrative policy tool, EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATION 54: (3) pp. 323-336.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
URL 
2018

Halász Gábor: Measuring innovation in education: The outcomes of a national education sector innovation survey, EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATION 53: (4) pp. 557-573.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 1
nyelv: angol
URL 
2017

Halász Gábor: The Spread of the Learning Outcomes Approaches across Countries, Sub-systems and Levels: A special focus on teacher education, EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATION 52: (1) pp. 80-91.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 5
nyelv: angol
URL 
2016

Halász Gábor: Evaluation of Education at the European Level, European Parliament (EP)
dokumentum típusa: Könyv/Szakkönyv
független idéző közlemények száma: 2
nyelv: angol
2015

Halász Gábor: Oktatási változás és innováció Japánban: az OECD-Tohoku iskolaprojekt. I. A tohokui oktatási modell, ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE 65: (1-2) pp. 33-66.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
2015

Halász Gábor: Education and Social Transformation in Central and Eastern Europe, EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATION 50: (3) pp. 350-371.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 16
nyelv: angol
URL 
2012

Halász Gábor: Az oktatás az Európai Unióban: Tanulás és együttműködés, Új Mandátum Könyvkiadó
dokumentum típusa: Könyv/Szakkönyv
független idéző közlemények száma: 25
nyelv: magyar
2011

Halász Gábor, Alain Michel: Key Competences in Europe: interpretation, policy formulation and implementation, EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATION 46: (3) pp. 289-306.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 144
nyelv: angol
URL 
2003

Halász Gábor: Educational change and social transition in Hungary, In: Anchan, J P; Fullan, M (szerk.) Change forces in Post-Communist Eastern Europe, Routledge (2003) pp. 55-73.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 18
nyelv: angol
a legjelentősebbnek tartott közleményekre kapott független hivatkozások száma:212 
Tudománymetriai adatok
Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
289
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
287
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
41
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
99 
külföldön megjelent, figyelembe vehető tudományos közleményei:
38
hazai kiadású, figyelembe vehető idegen nyelvű közleményei:
33
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
1294

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )